Ps3 vs. Xbox 360

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Är sugen på att köpa en ny konsoll, men vet inte riktigt vad jag ska välja.

Ska helst gå att streama upp multimedia filer typ divx. mp3.

Det tippar jag på att båda kan..
360:n går att flasha om och köra "backup" spel

ps3:an har gratis livespel.

Detta är vad jag vet.
Kan någon komma med fler saker som gör det lättare att välja.

Jag har haft båda (har kvar ps3, kommer aldrig sälja det) och 360'n kommer inte i närheten av ps3:an. Nya 360 med hdmi är fortfarande inte lika bra, och sen att den konsollen är fulare än Gudrun Schyman gör inte saken bättre. Låter mer än ett jetplan gör det också.
I min värld finns bara ps3 om du inte är en sån nörd som måste lira 100 olika spel dagligen och ska tanka hem dem och krångla. Jag har 8 spel till min ps3 och 2 av dem har jag inte öppnat för att testa än...

vill du komma billigt undan så kan du byta in ett PS2 + fem spel och kränga ett xbox360 för mellan 800kr (arcade) till 1500kr (pro-paket med hdmi och hårddisk) på EB games.

300kr för en flashning på det sen bränner du ut hur mycket spel du vill.

PS3 kostar väl ~4500kr i lightversionen och det går inte att flasha/bränna spel till den. Än.

Hårdvarumässigt ligger säkert PS3:an med cellprocessorn ( :yoparty ) lite före 360:n.

För min egen del är jag för snål för att lägga 600-700kr per spel. :)

Finns dock med HD-DVD som är microsofts format som kommer att dö ut.

Ja, men då måste mn väl köpa extern HD-DVD? En vanlig x-box har ju inte hd-dvd. Däremot hade de väl tänkt ha det men valde vanlig dvd för att skeppa innan ps3:an hann komma ut?!

allt säger ps3. men är oxå för snål....

Kanske dags att lämna in ps2:an och få ett 360

Har 360 men testat en del ps3 hos polare.
Visst är ps3 lite fetare men 360 duger gott och är bra mycket billigare.

Ska du köra över internet så är det ju också en fördel att PS3:an kommer med trådlöst kort inbyggt.

Helt klart köp PS3 så förbannat bra! Jag köper nästan inga spel alls för jag är så jävla dålig så jag klarar inte ens dom 50 olika dmeos som finns att ladda ner, (och fler kommer hela tiden)

Jag älskar dessutom den bildkvalitet som min PS3 ger på min LCD (full HD) satan va bra bild det blir med blueray!

för och nackdelar med allt..

Kan man ha den som en mediaCenter och spela upp divx och xvid filmer. (hade varit skönt att slippa koppla datorn till tv:n hela tiden när man vill se mc filmer.

Med eller utan hårddisk?

Vad kostar det att flasha om den så man kan spela brännda spel? Gör ebgames sånt?

PS3an går inte att chippa ha en externhdd och släng in allt på. XBOXen har väl fan ingen fördel, du står framförallt inte ut med ljudet från den samt att den är skitful. Betala för att få spela nejdu,.
Va inte en snålkuk nu.

Som mediacenter är PS3 överlägsen, inget snack om saken. Tyst och fin och bäst bildkvalitet. Dessutom har den ju bluray som kommer vara (ännu mer) världsledande desto mer tiden går.
Men som spelmaskin så har inte PS3 riktigt samma övertag. Kommande Gran Turismo spel kommer visserligen vara det vackraste bilspelet som någonsin har tillverkats (rent visuellt), men utöver det så ser man hittils nästan ingen eller ingen skillnad alls på spelen mellan 360 och PS3.

Jag kör Colin McRae Dirt i 1080p med min projektor och 360, och jag klagar inte direkt på grafiken. Stundtals tror man att det är eurosport som man har snurrat över på...

Har aldrig ångrat mitt byta från 360 till ps3.
Tröttnade efter att ja varit tvungen att byta ut 2 boxar.
Nae mitt ps3 känns stabilare o säkrare. O prestanda messigt bättre. Sen funkar ju divx på ps3:an med

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu