supermoppe
Men i min värld...
Verkar inte finnas något stopp för denna tallang. Kommer följa detta med STOR spänning.
http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=713836
http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=713836
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Filip Backlund kommer i år även att köra Skandinaviska mästerskapet i pro superbike, som avgörs i samband med STCC-serien.

"VM-serien är en stor motorhändelse, vilket understryks av att samtliga race kommer att sändas såväl av Eurosport som SVT."
Kommer dom sända i SVT????
"VM-serien är en stor motorhändelse, vilket understryks av att samtliga race kommer att sändas såväl av Eurosport som SVT."
Kommer dom sända i SVT????
Macke: Backlund kommer att köra hela vm-serien och så många Pro Superbike tävlingar som hinns med, troligen 5-7st.
Näh, dom har rört ihop det. VM kommer gå i eurosport. Pro Superbike i SVT 24.

Loppen går ibland på Eurosport2.Sänder Eurosport även STK1000? Det har jag missat... Coolt!!!![]()
Jag mailade och påpekade detta för SVD som också skrivit fel. Tror du jag har fått svar?Kul att han kommer ut och får prova på lite annat! Ska bli kul att följa!![]()
Men det som missats i artikeln är att det är en junior cup han ska köra i. Dvs inget VM. Superstock 1000 FIM Cup heter klassen. Samma cup som tex Freddy Papunen och Nicklas Carlberg kört i för inte så längesen. Den cupen körs ihop med dom Europeiska WSBK racen som en supportklass. Även Hampus Johansson kommer köra där ihop med WSBK i klassen Superstock 600 som har en högre status då den går som en junior EM tävling.

Loppen går ibland på Eurosport2.![]()
EDIT: För en gångs skull tycker jag att det är bra att tidningarna skriver fel angående vilken serie Filip ska köra i. Ju större det verkar, ju fler lär läsa![]()
Det är ju onekligen lite mer komplicerat än en fotbollsmatchDet är inte lätt för journalister som inte har nån koll på motorsport alls. Efter så sjukt många skrivfel, tolkningsfel, och rena faktafel, så begär jag nu alltid ett utkast från tidningarna hemma för korrektur innan dom publicerar en artikel.
..
EDIT: För en gångs skull tycker jag att det är bra att tidningarna skriver fel angående vilken serie Filip ska köra i. Ju större det verkar, ju fler lär läsa![]()
I så fall är det ju inte mycket att väsnas över.Superstock 1000 FIM Cup heter klassen. Samma cup som tex Freddy Papunen och Nicklas Carlberg kört i för inte så längesen.
"Det finns endast 36 fasta startande i VM så det är en stor händelse i Svensk motorsport att en så ung förare får möjlighet att komma ut i VM."Men att skriva att man kör VM när man man bara kör i en FIM junior cup är lika fel som om att en Rookie 1000 förare skulle skriva att denne kör SM.
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |