R1:an är grym. När man lärt sig köra den ordentligt. Det är ingen ide att ligga under 10 000 rpm om det ska gå undan. Vid 12 000 rpm kommer den hiskeligt. Slö på lägre varv, men när du väl kommer underfund med hojen så är den brutal.
GSX-R -07 ÄR mer Touring. Du kör den mer i en "sittande" ställning än du gör med Rettan. Rettan ligger du på mer... Karaktären på en K7:a är mer "snäll" att köra än en Retta. K7:an har effekten mer utspridd, bättre låg o mellan än Rettan, därför är också K7:an mer lättkörd än den förstnämnda.
GSX-R -05 och -06 är vassare. Brutalare att köra, men jag tycker de känns "snällare" eftersom du sitter mer upprätt och effekten är utspridd där oxå, men visst är dom vassa. EN -05 -06:ans R1 är också brutal när den kommer, på de höga varven.
Kontentan av det hela enligt min mening ÄR att R1:an är den svåra hojen, men NÄR du kan tygla den så är den fruktansvärd... Dom går verkligen satan. Inga som helst problem att hänga på K5 och K6

r... Därför anser jag också att GSX-R:n är för kvinnor, HELT O HÅLLET en annan åsikt än en viss annan medlem hade längre upp... Gixxern kan en tjej köra, och köra den fort, men en R1:a kan inte många köra riktigt fort... Därför köper också många glidare o brats tyvärr R1:an, dom ligger o fiser runt stans fik med dom, för att glänsa o ragga brudar...
Sen att R1:an är snygg är ju inga fel. Visst, Gixxern är grym den med, men ska du ha en -07:ans GSX-R så lär du ju fimpa de dubbla blåsen bak, det om NÅT gör ju att det luktar Touringvarning om hojarna...
Du lär ju testa bägge innan köp. Effekt finns det i bägge så det räcker och blir över. Ganska stor skillnad på den körmässigt, gixxrarna är ofta väldigt mjukt ställda i fjädringen. Men det är ju enkelt fixat. Dom växlar klockrent, gashandtaget är skönt mm. Yamahan kan vara lite bökig i lådan, gasen lite småkärv... men allt detta gör ju att Yamahan känns råare. Vilket jag föredrar. För ska du köpa en Supersporthoj så ska du väl ha den till att köra med, eller...?
Var själv ute efter att byta till en GSX-R -07 förra året. Hade då en -05:ans R1:a. Provkörde Gixxern ordentligt, men jag tackade nej till den... Jag föredrar fortf R1:an. Den är G R Y M!
Mvh Kimmen