Feta nedlägg i MotoGP? Knappast...

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
...det är ingenting jämfört med isracing:

[YOUTUBE-ID]VKz3mEUqXag[/YOUTUBE-ID] :yoparty

Har inte sett eller hört om isracing sedan jag var grabb och när jag hörde att Posa var i VM final igen vid 60 års ålder var jag tvungen att leta rätt på några isracing klipp. Och kolla vilka j***a spikar de har i däcken :näsblod

Last edited by a moderator:
Riktigt coolt, hade gärna gått o sett racingen som var nu i Stockholm, var det i fredags? Men var tvungen att gå på fest o dricka öl, stackars mig... :huvet

Detta är najs :)
egentligen om vi skulle nångång få en ordenlig vinter nån gång så borde man knöla dit ett sett med sådanna spikar på RR hojen :)

RR på is
http://youtube.com/watch?v=KBwpN0em4Fk

inte så fett men kan nog bli värre :)
Läckert!
Det var från is-TT som Jarno Saarinen, Teuvo Läänsivouri, med flera kom och revolutionerade roadracingen i slutet på 60-, början av 70-talet.
De hade inga problem med att det sladdade och kanade på asfalten, att hojarna krängde som rodeohästar och de var de första som på allvar införde hängstilen i roadracingens världstopp.

jag har testat, hur kul som helst, riktigt sjuk att kasta ett öga på vänsterhanden och se att den nästan tar i isen :)

Minns att jag som grabb, troligtvis på 70-talet, var och kollade isracing med farsan på Östermalms IP :)

Läckert!
Det var från is-TT som Jarno Saarinen, Teuvo Läänsivouri, med flera kom och revolutionerade roadracingen i slutet på 60-, början av 70-talet.
De hade inga problem med att det sladdade och kanade på asfalten, att hojarna krängde som rodeohästar och de var de första som på allvar införde hängstilen i roadracingens världstopp.

jo :) Skulle va kul att testa!
sen nu såg jag en liten kul sak nu!
http://youtube.com/watch?v=iZ9M3P_P9_U

Ducatis gp hoj på is :näsblod

Läckert!

Finnarna fortsätter väl med den traditionen, Mika Kallio är väl flerfaldig finsk mästare på is. :)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back