Fredsfursten
Medlem
Jag har fått en fälg breddad men midjan (den mindre diametern i fälgen) blev väldigt liten (eller stor beroende på hur man ser det). "Midjan" är ca 3-4 mm lägre än kanten som däcket ligger på, alltså 6-8 mm mindre diameter. Jag såg direkt att det skulle bli problem och när däckkrängaren testade vågade han inte fortsätta, trodde fälgen eller däcket skulla gå sönder.
Samtidigt trodde han som gjort fälgen inte det skulle vara några probs, och han har gjort liknande fälgar tidigare. Nu verkar det iofs som han kommer fixa det men:
Hur mycket töjer sig ett mc-däck om det behövs när man kränger dit det? Jag tänker att det kanske är skillnad mot bildäck eftersom mc-däck har rayon i sidväggen istället för stål (ialla fall mitt däck).
/F
Samtidigt trodde han som gjort fälgen inte det skulle vara några probs, och han har gjort liknande fälgar tidigare. Nu verkar det iofs som han kommer fixa det men:
Hur mycket töjer sig ett mc-däck om det behövs när man kränger dit det? Jag tänker att det kanske är skillnad mot bildäck eftersom mc-däck har rayon i sidväggen istället för stål (ialla fall mitt däck).
/F