CB 600 Hornet

Naken

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Majorna
Hoj
NC700X
Den är blå och vacker som havet :D Har du prov kört din hoj än?
Jag ska hämta mig som sagt i morgon. Har redan varit och provat den 1 gång men det var i höstas.. lite kallt nu bara hahahaha:va

Nä...jag har inte sett den live ens:) Bor i gbg å köpte i karlstad, så jag skickade en bekant som kollade på den åt mig.
Min e i guld.
 

Naken

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Majorna
Hoj
NC700X
När får du hem hojen då? Ska du själv hämta den?:confused:

Vet inte riktigt än...får lösa det under vintern nångång.
Den står på en mc firma så det är ingen panik än, även om man vill ha den i sitt egna garage.
Men jag slipper ju betala försäkring under tiden den står hos dom.-)
 

super

=)
Gick med
2 Feb 2006
Ort
Malmø
Hoj
cb600Fa 2007 och Shadow
Är numera en stolt ägare till en blåååååå hornet 600 07:a yeaaaah:yoparty
 

super

=)
Gick med
2 Feb 2006
Ort
Malmø
Hoj
cb600Fa 2007 och Shadow
Grattis:)

Å jag sålde min zx 6r idag:)
På måndag skickar jag in pengarna så jag kan hämta min Hornet under julledigheten:)

Det gör du helt rätt i :D
Den är ruskigt rolig att köra och jag sitter faktiskt riktigt bra på den med mina "lagom" 1,83 :tummenupp
Hoppas det blir fint väder för dig en dag under julen så du kanske kan ta en runda runt kvarteret. :D
Var ute en liten stuned idag och körde, är bara sååååå nöjd :D
 

Naken

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Majorna
Hoj
NC700X
Det låter bra...då får jag pats med mina 179cm också:)




Det gör du helt rätt i :D
Den är ruskigt rolig att köra och jag sitter faktiskt riktigt bra på den med mina "lagom" 1,83 :tummenupp
Hoppas det blir fint väder för dig en dag under julen så du kanske kan ta en runda runt kvarteret. :D
Var ute en liten stuned idag och körde, är bara sååååå nöjd :D
 

Cott

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2007
Ort
Örebro
Hoj
-06, Honda, 600 Hornet
Hallå.

Tog en stund innan jag hitta in här på forumet. Men köpte mig en 600 hornet -06 i slutet av februari i år. Det är första hojjen å kortet tog jag i våras. Men måste säga att jag är helnöjd med hojjen så här efter första sesongen. Har inte så mycke å gämföra med. Men hel nöj.

Har bara skumat tråden lite lätt än. Å får förlåta om frågan blir tjatig. Men skulle vilja ha lite tipps om var man hittar lite hemsidor/firmor man kan beställa lite saker ifrån.

Det som ligger fört på agendan är nytt system (Slip-on) för som det har skrivits tidigare i tråden så låter inte 600 så roligt med orginal systemet.

Å så är det läppen bak som skulle minskas. är det nån som vet ifall det finns nån snygg lösning? Å hur det blir med låstet till sadeln?

Mvh
Conny
 

super

=)
Gick med
2 Feb 2006
Ort
Malmø
Hoj
cb600Fa 2007 och Shadow
Hallå.

Tog en stund innan jag hitta in här på forumet. Men köpte mig en 600 hornet -06 i slutet av februari i år. Det är första hojjen å kortet tog jag i våras. Men måste säga att jag är helnöjd med hojjen så här efter första sesongen. Har inte så mycke å gämföra med. Men hel nöj.

Har bara skumat tråden lite lätt än. Å får förlåta om frågan blir tjatig. Men skulle vilja ha lite tipps om var man hittar lite hemsidor/firmor man kan beställa lite saker ifrån.

Det som ligger fört på agendan är nytt system (Slip-on) för som det har skrivits tidigare i tråden så låter inte 600 så roligt med orginal systemet.

Å så är det läppen bak som skulle minskas. är det nån som vet ifall det finns nån snygg lösning? Å hur det blir med låstet till sadeln?

Mvh
Conny


Vad jag läst och hittat finns det en kille i Skåne som säljer slip on till hornet mm till bra priser.Gå in på länken http://www.blocket.se/vi/13129561.htm?ca=23_11_s och ring honom så läser det sig säkert =) Sitter själv på en Blå hornet 600 07a och ska nog i januari införskaffa mig ett slip on även om den nya horneten ylar ganska gott med orginal *hehe*.
Lycka till
 

Cott

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2007
Ort
Örebro
Hoj
-06, Honda, 600 Hornet
Vad jag läst och hittat finns det en kille i Skåne som säljer slip on till hornet mm till bra priser.Gå in på länken http://www.blocket.se/vi/13129561.htm?ca=23_11_s och ring honom så läser det sig säkert =) Sitter själv på en Blå hornet 600 07a och ska nog i januari införskaffa mig ett slip on även om den nya horneten ylar ganska gott med orginal *hehe*.
Lycka till

Tack!

Ska ringa å kolla med han. ska försöka surfa runt lite så man får en bra uppfattning om pris.
 

Dyzon

2jump.se
Gick med
17 Jul 2006
Ort
Umeå
Hoj
ingen
Tja! försökte på offroad forumet men gick inte så bra så jag provar här istället.. har iaf en hornet 600 -03 som ägaren innan mig satt fatbarstyre på. men detta styre är alldeles för rakt och brett för min smak, får ont i gashandleden efter några mil.. kollade hos min lokale handlare på lite olika styren och hittade ett renthal som verkade helt ok. (sitter standard på ktm adventure) kostade "bara" 1200 spänn, så det känndes mer lockade att beställa ett pro taper från btosports.com för typ 350kr. så min fråga är alltså vad kör ni grabbs med för styren? mest intressant är då pullback och höjd? sjukt svårt att veta om ett styre är skönt genom att stå inne på en affär och torrbända :tungan
 

Naken

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Majorna
Hoj
NC700X
Bakdel och styre Hornet 07

Är det ngn som har gjort ngt åt bakdelen och styret på sin 07?

Lägg gärna in lite bilder isåfall...
 

mr_majzoo

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Tibro
Hoj
Hornet 600 -06
En ny säsong med hornet ligger och väntar runt hörnet!
Stålomspunna slangar och xenonkonvertering ligger nära nu :)
 

Qvist78

Life is a lemon and I want my money back
Gick med
25 Nov 2006
Ort
Skövde
Hoj
Mattsvart litertwin
En ny säsong med hornet ligger och väntar runt hörnet!
Stålomspunna slangar och xenonkonvertering ligger nära nu :)

Vart köper du xenon-konverteringen? Själv åker jag inte mycket under mörkrets timmar men då man väl gör det vill man alltid ha bättre ljus! ...sen är det ju rätt ballt också :)
 

olabola

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Bromma
Hoj
Hoj lös numera...
Tja! försökte på offroad forumet men gick inte så bra så jag provar här istället.. har iaf en hornet 600 -03 som ägaren innan mig satt fatbarstyre på. men detta styre är alldeles för rakt och brett för min smak, får ont i gashandleden efter några mil.. kollade hos min lokale handlare på lite olika styren och hittade ett renthal som verkade helt ok. (sitter standard på ktm adventure) kostade "bara" 1200 spänn, så det känndes mer lockade att beställa ett pro taper från btosports.com för typ 350kr. så min fråga är alltså vad kör ni grabbs med för styren? mest intressant är då pullback och höjd? sjukt svårt att veta om ett styre är skönt genom att stå inne på en affär och torrbända :tungan

vet ej riktigt vad för grader samt rise som jag kör på mitt. men jag valde ett med så lite rise och vinkel på som möjligt. har för mig jag har ett Rental styre för ca 700 lappen.
 

Movie

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2007
Ort
Nacka
Hoj
Street Triple R -09
Tja!

Kommer med nån/några funderingar.

Är helt inne på att köpa en hornet 2007 som säljs ut nu i vissa butiker.
Nu till frågorna..
Har inte körkort än utan tänkt att köpa den till att övningsköra en massa på samt ha efter för den verkar rolig och de flesta i tråden tycker den är bra (perfekt?). Fråga ett, hur puckat är det att köpa en hornet som man inte kan testa innan jag köper iom snö och slask och firmer låter väl knappast en övningskörare provköra? :)

Hade tidigare tänkt att man kunde köpa en 03-05 som går för billigare men ju mer jag tittar på 07-08 ju mer vill jag ha den nyare, är trots allt lite stålar man får punga ut, så vill inte att man ska bli missnöjd.

Hur länge tror ni att butiker har kvar 2007 till utförsäljning? Känns som man inte vågar vänta för länge..

Kan det vara smartare att vänta helt tills jag fått körkort och sen köpa hoj eller ska jag chansa med en hornet direkt. Den hoj jag övningskör med nu vill jag inte kalla för hoj är en slö Suzuki 250cc från 77.. Vore ju bättre med en efftektstarkare iom jag ska ta för tung.

Allt just nu, hoppas nån mer erfaren kan hjälpa med min beslutsångest.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top