Min Gasgas, bilder under renoveringens gång

nice!! :tummenupp
Ser ju riktigt fin ut!

Dock får du ta bort musiken när du testkör den, då vill man baaaara hör ljud från hojen ;)
 
nice!! :tummenupp
Ser ju riktigt fin ut!

Dock får du ta bort musiken när du testkör den, då vill man baaaara hör ljud från hojen ;)

Problemet var att jag typ inte hade mer ljud :tungan
Jag åkte för långt från mobilen (som stod för ljudupptagningen). Sen andra snutten så hade farsan stängt av ljudupptagningen så jag orkade inte köra igång den. Det är liksom lite osmidigt med en kamera som inte tar ljud :gnissla

Men tack! :)
 
haha okej då e jag med! Du får filma lite med en digitalkamera eller en riktig videokamera, alltid kul med film :D:D
När blir det besiktning? Vad är kvar att fixa till dess?
 
haha okej då e jag med! Du får filma lite med en digitalkamera eller en riktig videokamera, alltid kul med film :D:D
När blir det besiktning? Vad är kvar att fixa till dess?

Problemet är att det var min enda digitalkamera jag använde :tungan
Så har varken jag eller nån i min familj en videokamera.

Jag kan filma med mobilen men då blir ju bilden kass. Jag får helt enkelt lära farsan att spela in ljud med mobilen eller fixa en kameraman som kan det :D

Fixa bromsljus (troligtvis enkelt), hastighetsmätare och tuta. Det är nog allt som är kvar tills besiktning :)
Fast före det kör jag nog lite i något lämpligt endurospår
 
Stoppa in tröjjan i brallorna. :7peta

:hihi

Nämen ser bra ut, kul att brumma i skogen. :tummenupp

Orka :tungan

Det är kul :)

Har nyss kollat in de två lämpligaste endurospåren i trakten, fast en krävde reggat o så. Så krämplingespåret är mest lockande nu.

Nån som har ett halvdant fram dubbdäck åt mig för en billig peng? :D
 
Orka :tungan

Det är kul :)

Har nyss kollat in de två lämpligaste endurospåren i trakten, fast en krävde reggat o så. Så krämplingespåret är mest lockande nu.

Nån som har ett halvdant fram dubbdäck åt mig för en billig peng? :D

Alla endurospår kräver reggat då du per definition kör i trafiken, sen är enduroklubbar mer eller mindre kinkiga.
Häng på regplåten och åk omkring med lamporna på så är det oftast ingen som bryr sig. Att något lyser och det ser hyggligt ut är betydligt viktigare än att det är E-märkt och uppfyller lagar och förordningar. Jag har besiktigat på SM med regskylt enl principen om silvertejp+spritpenna i kombination med ett minimal LED baljus.
 
Alla endurospår kräver reggat då du per definition kör i trafiken, sen är enduroklubbar mer eller mindre kinkiga.
Häng på regplåten och åk omkring med lamporna på så är det oftast ingen som bryr sig. Att något lyser och det ser hyggligt ut är betydligt viktigare än att det är E-märkt och uppfyller lagar och förordningar. Jag har besiktigat på SM med regskylt enl principen om silvertejp+spritpenna i kombination med ett minimal LED baljus.

Tydligen inte, krämplinge skulle klassas som inhängnat område så även knattar med 80cc crossar skulle få åka. :)

Fast just nu saknas bara mätare och tuta för besiktning, så de kanske inte dröjer innan den är gatlaglig. Men så kan jag bli jävligt lat så de dröjer :D
 
Tydligen inte, krämplinge skulle klassas som inhängnat område så även knattar med 80cc crossar skulle få åka. :)

Fast just nu saknas bara mätare och tuta för besiktning, så de kanske inte dröjer innan den är gatlaglig. Men så kan jag bli jävligt lat så de dröjer :D

Ja där finns en del enduro-områden där klubben har avtal med försvaret och därmed får knattar köra 80cc oreggat under målsmans uppsikt, denna rätt gäller dock inte 16åringar med körkort och 125cc. Min hemklubb FMCK Malmö har denna typ av arrangemang men det är verkligen på nåder.
 
Ja där finns en del enduro-områden där klubben har avtal med försvaret och därmed får knattar köra 80cc oreggat under målsmans uppsikt, denna rätt gäller dock inte 16åringar med körkort och 125cc. Min hemklubb FMCK Malmö har denna typ av arrangemang men det är verkligen på nåder.

Nu hängde jag inte med :va

Varför skulle jag inte få köra där om de klassas som inhängnat område?
 
Nu hängde jag inte med :va

Varför skulle jag inte få köra där om de klassas som inhängnat område?

Troligtvis så klassas det inte som inhägnat område utan anledningen till att 80cc får köra utan kk och reg är att de har en dispens från lagen på området. Denna dispens gäller dock enbart personer som inte är gamla nog för kk.

Givetvis finns det endurobanor som är klassade som inhägnat område ex så körs ju GGN/ränneslätt mfl på inhägnade banor men det hör till undantaget att banorna är klassade så permanent. Kolla med klubben att banan verkligen är klassad som inhägnad.

Eller så skiter du helt enkelt i allt och kör ändå (phett me outlaw) jag har bara varit med om en poliskontroll under tävling en gång och då kollade de hastigheten under en transportsträcka. Glöm dock inte att köra trafikförsäkrat så du har försäkring om du skulle köra på en fågelskådare/svampplockare eller dyl.
 
Stämmer att oljedripp ur avgasröret är relaterat till för fet bestyckning snarare än för mycket olja. En GG125 i tävlingssammanhang kan man åka på över 5% olja utan några problem.

Ja innan 03 så är där ett lager i lådan som är glidlagrat istället för kullagrat och detta gör att det tenderar att skära vid långa transporter på väg, för endurobruk är det dock inga problem. Tyvärr rätt dyrt att byta så det finns ingen anledning att göra det innan det rasar. Kör på varierade varvtal och växlar samt ha alltid rätt oljenivå och använd bra växellådsolja.
Låt mig gissa innan 03 är det tm motorn? och långa transporter är 2 mil.. isånnafall känner jag igen det. :hihi

Det där verkar ju bli bra igge!
 
Orka :tungan

Det är kul :)

Har nyss kollat in de två lämpligaste endurospåren i trakten, fast en krävde reggat o så. Så krämplingespåret är mest lockande nu.

Nån som har ett halvdant fram dubbdäck åt mig för en billig peng? :D
Aja, ser phett mkt bättre ut. ;)

Fast asfalt är nog roligare ändå... :hihi
 
Låt mig gissa innan 03 är det tm motorn? och långa transporter är 2 mil.. isånnafall känner jag igen det. :hihi

Det där verkar ju bli bra igge!

Nej GG motorn har inget gemensamt med TM...

Där finns väl eg ingen låda till en riktig endurocykel som tycker om långa transporter då dreven ursprungligen dimensionerades för riktig cross/enduro där man inte kör någon längre tid med högt moment på någon växel.
 
Troligtvis så klassas det inte som inhägnat område utan anledningen till att 80cc får köra utan kk och reg är att de har en dispens från lagen på området. Denna dispens gäller dock enbart personer som inte är gamla nog för kk.

Givetvis finns det endurobanor som är klassade som inhägnat område ex så körs ju GGN/ränneslätt mfl på inhägnade banor men det hör till undantaget att banorna är klassade så permanent. Kolla med klubben att banan verkligen är klassad som inhägnad.

Eller så skiter du helt enkelt i allt och kör ändå (phett me outlaw) jag har bara varit med om en poliskontroll under tävling en gång och då kollade de hastigheten under en transportsträcka. Glöm dock inte att köra trafikförsäkrat så du har försäkring om du skulle köra på en fågelskådare/svampplockare eller dyl.

Var där och snackade och då sa han jag snackade med att det inte behövdes registrerat eller så. Sen stog det inte på regelskylten, vilket det gjorde på det andra spårets skylt.

Men jag har mailat och frågat, så hoppas jag man inte behöver licens för att träna.

Låt mig gissa innan 03 är det tm motorn? och långa transporter är 2 mil.. isånnafall känner jag igen det. :hihi

Det där verkar ju bli bra igge!

GG 125orna fick egen motor 01 vad jag har hört.

Aja, ser phett mkt bättre ut. ;)

Fast asfalt är nog roligare ändå... :hihi

Palla :D

Asfalt är inte roligare enligt mig, hittils.
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top