Jag tänkte höja cc från 650-683 och samtidigt sopa på rätt högt laddtryck vet ej hur mycket det blir men gissar runt 1-1,5bar. jag har kört med 2mm spacer förut men kedjan klarar inte mer. jag gissar att jag ev behöver 1mm till.
ORG komp-f är 10-1 borr 100mm slag 82mm..
Nu blir det 102,4 ...Frågan är törs jag svarva av kolvtoppen 1mm? Kolven är en Wiseco k-f 10-1 dim 102,4mm
Benny
ORG komp-f är 10-1 borr 100mm slag 82mm..
Nu blir det 102,4 ...Frågan är törs jag svarva av kolvtoppen 1mm? Kolven är en Wiseco k-f 10-1 dim 102,4mm
Benny
du kan länga hjulbasen en tum för att reducera hjullyftet
men något säger mig att det inte har någon större betydelse i ditt fall. cubic inch is power
Jag använder 530-kedja, en lite dyrare X-rings Regina från RoffesMotor. Duralbakdrev från Rivera, original framdrev. 22 fram och 48 bak, ingen ryckutjämnare. Men det är ju en lätt hoj och ett smalt 140 bakdäck. Man kan ju inte få ut med kraft i drivlinan än vad bakhjulet kan överföra resonerar jag. Det var problem med ekrar som small av i bakhjulet förut men jag bytte till ett original sporsterbaknav med den starka 4-kors sportsterekringen, Sigge Erling ekrade upp med starka rostfria ekrar. Fullgasväxlingar slutade jag med när jag bytte från 1200 till 1640 motorn. Jag har ingen quickshift.