Rossi har visst fel ....

Biaggi fick frågan om rykten om att han skulle komma tillbaka till 250GP stämde för om det var 2 år sen. Det gjorde det inte. Men han sa dock att han kunde tänka sig köra i klassen igen, men att det inte fanns några team där som hade råd med hans löneanspråk.

Rossi är väl också van numera med en bra lön och hade väll dessutom stora skatteskulder.. :tungan
 
Mindre sådant här nu.
[YOUTUBE-ID]BAFeBgVebJE[/YOUTUBE-ID]
Vilket är bra!
Har aldrig förstått folk som tycker det är coolt med vurpor.
Men när man ser ässen kasa över framhjulet i ingången och gå brett i utgången av kurvorna, med full (nåja) kontroll i duellerna.
Det är poesi!

Det är väll inte så mycket att det ser coolt ut med själva vurporna, det är väll mer att det ser effektfullt ut, känns lite mer actionladdat typ. Och att killarna i många fall sen bara reser sig upp och börjar sparka på hojen eller försöker komma igång igen visar ju bara att det är dom riktigt hårda grabbarna som håller på med detta, de som verkligen ligger på marginalerna konstant.

Men sen är en vurpa alltid väldigt tragisk och önskar alltid när det sker att dom inte skall skada sig utan just som många gör reser sig upp o går därifrån/går o sparkar på hojen precis som att det var väll inget.

Sen som någon skrev att det skall vara hårt att köra hårdaste klassen, bara the best of the best som skall klara det :yoparty .
 
Finns väl en anledning till att Stoner gick från kraschkung till vinnare, Ducati fixade elektroniken och gjorde att Stoner inte gick över gränsen. Han var snabb innan också men kraschade mycket, nu har man förhindrat kraschandet med elektronikens hjälp så han kan vara snabb utan avbrott.

Det är en utveckling i sporten som kommer till gagn på gathojjarna också, snart kommer fler och fler hojjar med TC, personligen tycker jag det var roligare och titta när de kom sladdande genom kurvorna och hade gärna sett att de körde utan TC eftersom det finns en risk att MotoGP blir som F1 att man inte får se några fighter utan att en förare leder från början till slut. De inför väl depåstopp snart för att man ska få några omkörningar ;)
 
Last edited:
Finns väl en anledning till att Stoner gick från kraschkung till vinnare, Ducati fixade elektroniken och gjorde att Stoner inte gick över gränsen. Han var snabb innan också men kraschade mycket, nu har man förhindrat kraschandet med elektronikens hjälp så han kan vara snabb utan avbrott

Jag minns det som att Stoner under sitt första år i MotoGP oftast vurpade pga framhjulssläpp in i kurvorna, och där har det inte tillkommit elektronik.
 
knäppaste jag hört e när man säger att numera kan vem som helst köra i kunga klassen tack vare TC. hur fan kan man tro det?
ps stoner hade inte varit i motogp om han inte var bland världens bästa förare!
tycker pro superbike i sverige har förare som är galet duktiga! men det betyder inte att de skulle haft en chans i motogp tack vare TC.
 
Jag minns det som att Stoner under sitt första år i MotoGP oftast vurpade pga framhjulssläpp in i kurvorna, och där har det inte tillkommit elektronik.
I för sig så körde han inte Ducati då heller men Ducati fick till elektroniken och allt annat också, de hade en riktigt bra hoj.

Fast nog kan elektroniken ha med framhjulssläpp och göra... med TC så kör de hojjarna på ett annat sätt och han kanske inte klarade av att köra när det släppte bak utan förflyttade för mycket kraft fram så han fick framhjulssläpp.

Det är bara teorier som kan vara helt felaktiga.
 
Jag tror det är svårare att vinna nuförtiden. Det finns fler som aspirerar på att vinna helt enkelt och elektroniken hjälper till att se till att de slåss däruppe.

Jag är bakåtsträvare, elektronik som heter nåt med 'control' borde förbjudas. Synd att det är så svårt att kontrollera.
 
knäppaste jag hört e när man säger att numera kan vem som helst köra i kunga klassen tack vare TC. hur fan kan man tro det?
ps stoner hade inte varit i motogp om han inte var bland världens bästa förare!
tycker pro superbike i sverige har förare som är galet duktiga! men det betyder inte att de skulle haft en chans i motogp tack vare TC.

De e väl mer så att innan TC, launch controll m.m. så kunde inte de flesta komma ett varv utan prob. utan vana kom du väl knappt ur depån. Medans nummera lär ju folk som kan köra hoj kunna komma runt banan utan prob. (om man inte skappar de själv)
 
Konstigt att Rossi gnäller nu och inte efter säsongen -05....
 
TC och allt för mycket elektroniska hjälpmedel gör ju att motogp snart inte är någon förarsport längre utan en sport i elektronikutveckling!

Det är ungefär som att deltagarna i cykeltävlingar börjar använda motorcyklar och sedan försvaras det med att utvecklingen går ju framåt när det egentligen har fövandlats till en en sport i motorutveckling.

Eller att deltagarna i marathon börjar använda rollerblades.

Eller ska man få ha med sig en schackdator när man deltar i schack-SM? (utveckilngen går ju framåt)

Hela vitsen med sport är ju att mäta människors fysiska och mentala förmåga under oftast primitiva begränsningar och i någon egentligen meningslöst aktivitet.
 
Mindre sådant här nu.
[YOUTUBE-ID]BAFeBgVebJE[/YOUTUBE-ID]
Vilket är bra!
Har aldrig förstått folk som tycker det är coolt med vurpor.
Men när man ser ässen kasa över framhjulet i ingången och gå brett i utgången av kurvorna, med full (nåja) kontroll i duellerna.
Det är poesi!

Tjeeeena! Sjuk film! Undrar hur många frakturer det kom upp till på den filmen.... :näsblod
Hur som helst så var det ändå en underhållande film! Upp med den i kraschtråden vetja!
 
"Felet" tycker jag är att gränsområdet blivit löjligt litet.
Samma som F1 eller nascar.
Antingen går det bra - Eller åt helvete.

Bromspunkter, spårval och körteknik i allmänhet är antagligen precis lika viktigt nu.
Tror jag.
Har intye tävlat på 14år - Och då var det som inhoppare i classic.
Bara en åskådaråsikt.
 
Nej fy faaan. Förbjud alla jävla hjälpmedel, fast jag tvivlar på att det är möjligt, men fick jag utslagsröst så bort med skiten. Jag tycker det mesta av underhållningsvärdet gått förlorat. Spänningen och framförallt skönheten i att se ett nästintill kontrollerat spinnande 200++ HK ekipage komma på tvären genom en böj känns rätt så AVLÄGSET. Jag gillar i.o.f teknik men i det här fallet var det faaaniiiimiiiig bättre förr.
 
Fast det är ju flera nya som kommit från 250 som anser samma sak, att det är lättare att hantera +200hk i en motogp-hoj än +100hk i en 250. Rossi är inte direkt ensam om sin åsikt i gp-depån.

de e ju bara helt vrikat men de e kanske nya uppdelningen man börjar i 125 sen moto-gp och 250 e nya topklassen :confused:

125 kanske e mer utmanande än moto-gp osså :va :näsblod
 
Valentino säger att ingen kraschar o att det är lätt att hitta gränser!

Valencia November 2007:

Femfaldige Moto GP-världsmästaren Valentino Rossi bröt idag tre ben i handen under kvaltävlingarna för säsongsavslutningen i Valencia imorgon, söndag. Italienaren flög ner i asfalten efter första kurvan och vidare ner i gruset. Rossi kunde gå själv efter kraschen, men de svåra smärtor han hade kommer troligen att stoppa honom från tävlan imorgon.

Det var det där med att lätt hitta gränser o inga krascher :tungan

Att sen Team Fiat Yamaha inte kunde hålla honom med en hel cykel racet igenom när han väl försökte att köra på Söndagen o rädda 2.a platsen i vm e ju en annan femma!
 
Ja hursomhelst, framåtsträvare eller bakåtsträvare, de va roligare och titta förr :tummenupp

Å i F1 blir ju TC förbjudet till nästa år.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top