Rossi har visst fel ....

Vad har Rossi fel i?
Han säger väl bara vad många andra tycker. :tummenupp Ingen skugga ska falla över Casey, men elektroniken är så bra att (nästan) vem som helst kan köra fort med hoj i kungaklassen.

Rossi är för tillfället en helt normal dålig förlorare när han framför att innevarande GP hojar gör att orutinerade förare presterar lite för bra. Det är alltid kombinationen förare/fordon som avgör. Samtidigt är det den dåliga förloraren i honom som gör att han har nått tidigare framgångar och alltid lyckats ta sig upp även från omöjliga lägen.

Men det HAR blivit tråkigare att titta på.
-90talet var skoj!
Eller så var jag mer lättroad då.

Ohhh nej nu har det hänt... Rossi har blivit gammal och bitter, dom första tecknen på detta är just uttalanden som att "det var svårare att vinna förr i tiden".

Rossis vurmande för den gamla 500 klassen gör honom dessutom till en bakåtsträvande tvåtaktstaliban.

Ohhh nej nu har det hänt... Rossi har blivit gammal och bitter, dom första tecknen på detta är just uttalanden som att "det var svårare att vinna förr i tiden".

Rossis vurmande för den gamla 500 klassen gör honom dessutom till en bakåtsträvande tvåtaktstaliban.

Fast det är ju flera nya som kommit från 250 som anser samma sak, att det är lättare att hantera +200hk i en motogp-hoj än +100hk i en 250. Rossi är inte direkt ensam om sin åsikt i gp-depån.

Håller fullständigt med, sen om det är lättare eller svårare är jag definitivt inte rätt person att bedömma.

Men som sagt, f..n så mycke roligare förr.:rolleyes:

Mindre sådant här nu.
[YOUTUBE-ID]BAFeBgVebJE[/YOUTUBE-ID]
Vilket är bra!
Har aldrig förstått folk som tycker det är coolt med vurpor.
Men när man ser ässen kasa över framhjulet i ingången och gå brett i utgången av kurvorna, med full (nåja) kontroll i duellerna.
Det är poesi!

Rossi å dom andra gamla rävarna skulle gått ner å kört superbike ist.. där hade dom kunnat leka å sladda runt på banan medans motogp kan fortsätta leka formel.1
för F1 i år va mer underhållande.....Å de e 1 dåligt betyg....
de va alltför mig puss å hej:hej

Det är poesi![/QUOTE]

Ja så ska det se ut :tummenupp

Mindre sådant här nu.
[YOUTUBE-ID]BAFeBgVebJE[/YOUTUBE-ID]
Vilket är bra!
Har aldrig förstått folk som tycker det är coolt med vurpor.
Men när man ser ässen kasa över framhjulet i ingången och gå brett i utgången av kurvorna, med full (nåja) kontroll i duellerna.
Det är poesi!
Spännande att titta på men ack så tråkigt för dom som vurpade, är det gladiatorspel som intresserar publiken, blod och benbrott är inget som jag vill se iaf.

Spännande att titta på men ack så tråkigt för dom som vurpade, är det gladiatorspel som intresserar publiken, blod och benbrott är inget som jag vill se iaf.

Nej men det är för enkelt att köra dessa hojar, det är den svåraste klassen som finns på denna jord då ska det vara svårt också! Bort med antispinn! Inte ens starta med egen känsla utav handen längre, snart kommer väl automatlåda + bromsassistans också :näsblod

Nej men det är för enkelt att köra dessa hojar, det är den svåraste klassen som finns på denna jord då ska det vara svårt också! Bort med antispinn! Inte ens starta med egen känsla utav handen längre, snart kommer väl automatlåda + bromsassistans också :näsblod
Värdiga vinnare VS vådliga vurpor... Visst är det en svår balansgång.

håller med rossi, han har aldrig visat sig vara en dålig förlorare tidigare, nästan alltid lika gott humör även om han bli tvåa eller trea...

vore mkt roligare att se dem köra utan TC, även Stoner har sagt att det vore roligare och mer sport att köra utan:yoparty

Då kanske Rossi kommer att utmana i 250 klassen nästa år :skrämd
Det hade varit modigt, att byta bort TC och fyrtakt. När Lorenzo gått upp dessutom så hade han t.o.m. haft en chans.

Bara man slipper "the good ol' days"-gnället så är jag nöjd.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...