Ansök om startnummer 2008

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Kör ytterligare en säsong i Rookie1000 med nr: 6. Nu ska samtliga deltävlingar i samband med SM köras med målet topp fem.

jag vet en som kommer att bli sur på mej......sorry gubben men jag va först på 24 i år

allså 24 rokkie 1000

Ja om jag nu hade planerat att köra full säsong i R1000 hade jag blivit sur, nu spelar det inte så stor roll. Det jag inte fattar är hur du kan vara så jävla korkad att du, fullt medveten om hur jag skulle reagera, ändå kör på med den ytterst larviga ursäkten om att du var först.

Jag fattar inte bara hur du medvetet vill skaffa dig ovänner. Nu kanske det är jag som är konstigt men jag blir faktiskt lite sur när en klant som bara kört någon enstaka tävling absolut nödvändigtvis måste ha ett nummer jag trots allt använt en säsong. Visst det är bara att trycka upp nya teamgrejer, om jag nu ska köra, men det är ändå en kostnad som inte borde existera.

Ja detta kanske upprörde mig mer än vad jag först trodde men det är mest en förundran om hur illa vissa har det ställt i huvudet.

:7peta Lågt o nalla andra nr...
Kan inte annat än hålla med..
Speciellt nu med tanke på att han gjorde det helt medvetet...

Kan man inte ha till ett visst datum på sig (typ 1 januari) tills dess ska man ska ha bestämt om man ska ha kvar sitt startnummer till nästa säsongen annars släpps det till andra förare/team...

Jag håller tummarna för att Hondan nu går som den klocka den skall gå som :tummenupp

Tackar så mycket ! :)
Till 2008 så bör hojen gå betydlig bättre än i år.

En "ny" motor ligger nämligen i garaget och väntar på att moteras i hojen. :tummenupp
(motorn är från en -06 och har gått mindre än 600mil)

Bifogat

• Nya motorn.jpg
    Nya motorn.jpg
    109.4 KB · Visningar: 41
Last edited:
ser fram mot att beskåda en catfight mellan diverse rookieförare i depån på anderstorp... vuxna män i skinntrikåer som slåss för sina favoritsiffor...

Ja om jag nu hade planerat att köra full säsong i R1000 hade jag blivit sur, nu spelar det inte så stor roll. Det jag inte fattar är hur du kan vara så jävla korkad att du, fullt medveten om hur jag skulle reagera, ändå kör på med den ytterst larviga ursäkten om att du var först.

Jag fattar inte bara hur du medvetet vill skaffa dig ovänner. Nu kanske det är jag som är konstigt men jag blir faktiskt lite sur när en klant som bara kört någon enstaka tävling absolut nödvändigtvis måste ha ett nummer jag trots allt använt en säsong. Visst det är bara att trycka upp nya teamgrejer, om jag nu ska köra, men det är ändå en kostnad som inte borde existera.

Ja detta kanske upprörde mig mer än vad jag först trodde men det är mest en förundran om hur illa vissa har det ställt i huvudet.

grejen va inte att jag tog det medvetet jag märkte de samma dag som jag läste den här tråden när jag såg att du hade de med mailade tony någon gång i october

men känner du de så har jag mailat tony om ett nr byte kör med 124 iställe lr 42

skall dock bara köra två tävlingar efter som jag delar hojen med DON Q våler och Gälleråsen SO så för mej kvittar det

Last edited:
grejen va inte att jag tog det medvetet jag märkte de samma dag som jag läste den här tråden när jag såg att du hade de med mailade tony någon gång i october

men känner du de så har jag mailat tony om ett nr byte kör med 124 iställe lr 42

skall dock bara köra två tävlingar efter som jag delar hojen med DON Q våler och Gälleråsen SO så för mej kvittar det
42 kan du ju fetglömma.:tungan :FU Du lyckades en gång, men aldrig mer.:)

42 kan du ju fetglömma.:tungan :FU Du lyckades en gång, men aldrig mer.:)

skillnaden va att du bytte till tusen 2006 när jag tog 24 i rookie 600 :tungan

nej 42 funkar ju inet hade totalt glömt bort att du hade de gubben..va fan man får väl sätta sig och gå igenom alla start listor från året nu

Har för mig att Danskarna har ett system med online-bokning av sina startnummer där man kan se vilka som har bokat vilka startnummer och där förare som kört med ett visst nummer har förhand på det nummret tills ett visst datum då det släpps för andra att kunna bokas.

Är det inte bara att maila Tony och be om första bästa lediga nummer? :va Så har då jag gjort och tar då förgivet att jag inte "får någon annans".

Är det inte bara att maila Tony och be om första bästa lediga nummer? :va Så har då jag gjort och tar då förgivet att jag inte "får någon annans".

Jo men Tony vet ju inte vem som ska ha vilka nummer, mer än de som har anmält vilka nummer de vill ha.

Öh, men han har väl en lista att titta på från föregående säsong???

Förmodligen resonerar han som så att det är bättre att sprida den administrativa bördan över flera, dvs låta de aktiva själva kolla om ett nummer är ledigt. En lista från förra året säger ju heller inte vem som kör vad året efter. Det han skulle kunna göra är att dubbelkolla med resp. som begär ett nummer att han/hon i sin tur har kollat att det är ledigt.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!