Katana och GSX 1100-tråden

hej jag undrar om det är någon som vet om det går att besiktiga en gsx 750
med 1100 motor och hur motor passar i ramen eller om det är en vekare konstruktion mellan 750 vs 1100 . Tacksam för svar då jag har en tanke på att bygga om en gsx 750 till en katana
 
Kolla med GSrecycle :tummenupp
 
Nämen hejsan, long time no see !!
Joo, du vet, gammal och trött, men någon form av uppgradering vore ju kul att genomföra :D
 
Big cc...gammal o trött..hmm

Nämen hejsan, long time no see !!
Joo, du vet, gammal och trött, men någon form av uppgradering vore ju kul att genomföra :D

...eller är det kanske så att du känner flåset från en gammal GSX 1100 E med original ram....
 
Flåsande vettifan, ett jämrans frustande och ylande är väl mer troligt... :D
 
Nämen hejsan, long time no see !!
Joo, du vet, gammal och trött, men någon form av uppgradering vore ju kul att genomföra :D

..jorå man lever fortfarande och smyger runt i vassen....
Ser att du håller på hamna ordentligt i trimmmmmmmmmträsket :D jag lyckades ta mig ur mitt beroende. Och är nuförtiden ren.
Ska bli spännande och se hur det blir med 1500cc och R-topp på gata.
Håll oss uppdaterad.
 
är det någon som har plastdelar till en gsx 1100 E / ES det jag behöver sidokåpor , kåpan bak.

jag har kommit över en gsx till ett skamligt lågt pris tänkte först göra om den till en katana men sen har jag ångrat mig . motor till 1100 går bra för utom
ett mettaliskt ljud som är ganska lågt men fullt hörbart. tror själv att det kan vara någott lager (vev)! . motorn startar lätt går på alla cylindrar för utom det ljudet låter underbart. koplingskorgen ska vara ganska ny . Vad får ni expertisen för tankar om det ???
 
är det någon som har plastdelar till en gsx 1100 E / ES det jag behöver sidokåpor , kåpan bak.

jag har kommit över en gsx till ett skamligt lågt pris tänkte först göra om den till en katana men sen har jag ångrat mig . motor till 1100 går bra för utom
ett mettaliskt ljud som är ganska lågt men fullt hörbart. tror själv att det kan vara någott lager (vev)! . motorn startar lätt går på alla cylindrar för utom det ljudet låter underbart. koplingskorgen ska vara ganska ny . Vad får ni expertisen för tankar om det ???

När min vev gick ner sig så blev guldfärgade spån i oljan så mitt råd är att kolla om finns när du bytar olja.:mattias
 
Nu ska ni få bli förvånade:
Jag har mekat med min Katana!
Nu blev det väl ett och annat kors ritade i taken? :D

Jag har hållit på lite så smått med montering av USD-gaffel från Suz 600RW -92. Gick väl sådär kan man säga. Ovalt övre lagerläge (46 hundradelar!!) i styrhuvudet förorsakade ju lite extrapyssel.
Och nu saknar jag kronmuttrar till övre lagret samt tätningen till d:o.
Frågor:
Hur har ni gjort med sån där stor tätningsbricka? Och brukar det vara nån i nerkant mellan undre lagret och undre kronan? Jag tror inte det?
Jag tror att jag behöver en bricka till Kat och två kronmuttrar 600/750RW (M25 x 1). Övre kromade muttern (M22 x 1) ovanför övre kronan har jag.
Var får man fatt på kronmuttrarna? Vi har mig veterligen ingen hojhandlare (Suz) värd sitt namn idag. MC-Delen är väl bra men jag är rätt osäker på om dom har Suz.
Visst var det väl nån i Karlstad eller Karlskoga som köpte allt gammalt Suz?

Jag kanske ska säga att detta delvis beror på att jag ska kunna flytta hem knarren. Men jag gör givetvis jobbet på rätt sätt med helt nya styrlager och allt. :tummenupp
Tätningar till gaffelben, lackning av fälgar, koll av hejdare med mer får dock vänta. Måste få hem allt.
 
Nej, ingen tätbricka under nedre lagret på min 750-gaffel iaf.
På resten av frågorna svarar jag: http://www.mc-shopen.se/
Det var allt jag kunde såhär på frihand :)
 
Nej, ingen tätbricka under nedre lagret på min 750-gaffel iaf.
På resten av frågorna svarar jag: http://www.mc-shopen.se/
Det var allt jag kunde såhär på frihand :)



Kan lägga till Sams också http://www.samsmotor.se/. Fixade en ny original undre styrkrona/stolpe med lager och allt(gsxR750-95) för 2/3 av priset mot ovan nämda. Skickade dessutom till rampularn direkt utan omsvep. Snabbt gick det också.
http://alpha-sports.com/supr/1992 GSXR600W/54.gif

/U
 
Många tack till båda! :tummenupp Ringer och beställer pinaler i morgon.
Det verkar som om jag ska köpa en ny, större oljekylare också:
http://62.181.75.60:80/Default.aspx?Product=f077033f-8f37-4998-adaf-44403f8cd3ba
Måste ju passa på när jag ändå håller på och viftar med pluskan. :D

Jag har också lurat på att köpa en Empi-kylare, 48-plattors skulle gå in perfekt http://www.creatix.se/Shop/Index.php. Kan kanske behövas när jag kör med R-topp. En termostat blir också nödvändig med stor oljekylare. En relativt liten slangmonterad finns att köpa här http://www.kgtrimning.com/oljekylare2.htm .

/Ingvar
 
Jag har också lurat på att köpa en Empi-kylare, 48-plattors skulle gå in perfekt http://www.creatix.se/Shop/Index.php. Kan kanske behövas när jag kör med R-topp. En termostat blir också nödvändig med stor oljekylare. En relativt liten slangmonterad finns att köpa här http://www.kgtrimning.com/oljekylare2.htm .

/Ingvar

Den kylaren var inte så fasligt dyr. Vilken av termostaterna ska man välja? Den med fasta förskruvningar el den billigare utan? Man lär väl sätta fast den på ngt vis så den inte hänger & slänger.

/Patrik
 
... Vilken av termostaterna ska man välja? Den med fasta förskruvningar el den billigare utan? Man lär väl sätta fast den på ngt vis så den inte hänger & slänger.
/Patrik
Vilken man väljer beror nog dels på vad man har för slangar, dels hur man vill göra fästet, den dyrare hade ju nån form av konsoll.
 
Dålig fart på tråden så jag bidrar med några bilder i höstmörkret.
Jag har karvat lite i R-toppen. Just inte ändrat formen men jämnat till kanalerna, gjort insugsdelaren "sylvass" och fasat av styrningarna lite, dom har fortfarande orginallängd. Toppen är från en 1100 -91.

/Ingvar
 

Bifogat

  • IMG_4000.JPG
    IMG_4000.JPG
    84.7 KB · Visningar: 111
  • IMG_4016.JPG
    IMG_4016.JPG
    79.9 KB · Visningar: 88
  • IMG_4019.JPG
    IMG_4019.JPG
    79.5 KB · Visningar: 98
Dålig fart på tråden så jag bidrar med några bilder i höstmörkret.
Jag har karvat lite i R-toppen. Just inte ändrat formen men jämnat till kanalerna, gjort insugsdelaren "sylvass" och fasat av styrningarna lite, dom har fortfarande orginallängd. Toppen är från en 1100 -91.

/Ingvar


då kanske vi får fart på tråden lite för nuuuuu blev jag lite nyfiken.
Jag är en glad ägare av en r1100 OCH, som inte står, en 1100 katana. tankarna på att byta topp till r:ens har väll swischat förbi men jag vet inte ens om det går kanal/mått mässigt men om det nu är det du tänkte använda din fixade topp till undrar jag varför du valt en 91:a topp:va
Finns det någon speciell tanke eller fall det sig bara så:va
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top