Hur mycket emo är du ?

16% och jag vet inte vad emo är?? Jag får bilden av en depprockare (är jag tokfel ute?) Ni får ursäkta isf, jag är på god väg upp i gubbåldern...

Tycker att ordet EMO har glidit bort lite till att på ytan utstå som om det vore en stil som snuddar till lyssnarna av Marilyn Manson, alltså SVARTROCKARE (ush)

Emo enligt mig är, som jag själv upptäckte det runt år 2000, med band som Thursday mfl (emo/screamo): ( lyssna på ett klipp från tidig emo/scremo http://www.amazon.com/gp/product/B000ZI87S4/ref=dm_mu_dp_trk2 )
En musikstil som gick ifrån rock/popvärlden med att istället byta riktning mot hardcore. Mestadels med inslag som skrik i verserna. Jag tyckte att musiken som började med emo-hardcore kändes som att de hade något de ville säga, och sitället tala i poet-form. Visst deppigt och emotionellt, men nytänkande. Jag tycker att hela uppbyggnaden av en låt förändrades om man jämför mot en vanlig rocklåt. Börjar ofta med psycadelic-intro, alltså ett ganska udda gitarrlirande, med klang av dysterhet. Sedan övergår det i en refräng med väldigt svängande toner från sångarens sett. Går gärna upp lite i ton för att låta nästintill skrikande. Och sen kanske drar en brygga mot versen i att skrika totalt...

I dagens emo. Ja då har denna ovannämda kategori försvunnit och känns mera hardcore om man jämför med andra. TYVÄRR, har vanlig hederlig POP-PUNK hamnat i genren EMO...

Själv lyssnar jag på Thursday, Underoath, Saosin, circasurvive, Silverstein, The Used, Finch .mfl.... Men med åren gått till lite hårdare som The Bled, The Bronx, Lackarm'e ....

Last edited:
Nu har jag också gjort testet.. Kan man inte se nånstans vilken fråga det var som gav poängen?

Funkyhunk, Du har vissa emo drag eller så tillhör du någon nära besläktad stil. Du kanske skall leta efter nån glam eller metall quiz istället. Synd där!

Du är 31% Emo!

Jag vinner :yoparty

maxat.jpg

:yoparty
Beat that :tungan

Ja men du har ju troligtvis fuskat! Jag kom forovrigt upp till 97% nar jag forsokte, vet inte vad jag kan ha missat.

Du är så extremt lite emo så att det saknas mått över det. Ungefär lika lite som gamle Göran. Varför gjorde du ens det här testet kan man undra. Dåligt, Sämre, Du.

Du är -9% Emo!

Marcus, Du är så extremt lite emo så att det saknas mått över det. Ungefär lika lite som gamle Göran. Varför gjorde du ens det här testet kan man undra. Dåligt, Sämre, Du.

Du är -12% Emo!

Du är så extremt lite emo så att det saknas mått över det. Ungefär lika lite som gamle Göran. Varför gjorde du ens det här testet kan man undra. Dåligt, Sämre, Du.

Du är 7% Emo!

Pips, Du är så extremt lite emo så att det saknas mått över det. Ungefär lika lite som gamle Göran (GP). Varför gjorde du ens det här testet kan man undra. Dåligt, Sämre, Du.

Du är 3% Emo! :D

Stefan, Du är så extremt lite emo så att det saknas mått över det. Ungefär lika lite som gamle Göran. Varför gjorde du ens det här testet kan man undra. Dåligt, Sämre, Du.

Du är 1% Emo!

Basse, Du är så extremt lite emo så att det saknas mått över det. Ungefär lika lite som gamle Göran. Varför gjorde du ens det här testet kan man undra. Dåligt, Sämre, Du.

Du är -6% Emo!

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back