Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Edit: Någon som vet om man kan få tillbaka sitt 25kw intyg så man kan sälja vidare strypsatsen?
Ja det måste man, har samma problem själv. man bokar en regbesiktning, kör dit, betalar 600kr och säger att den är på orginaleffekt igen, sen är det klart.
Verkar som det finns två olika reg. besiktingstyper: "mindre enstaka ändring" som kostar 380 kr och "övriga ändringar" som kostar 850 kr. Är det 600 kr som gäller?
.Om man kör en hoj som inte är strypt, fast den är det på papperet. Man har behörighet för att köra hojen utan strypning.
Exakt vilket brott gör man sig skyldig till?
Jag spånar:
Troligtvis inte olovlig körning, du har ju behörighet.
Skulle gissa något relaterat till förändring i specifikationerna på typintyg.
Borde bara ge ordningsbot. Om det är så, är det lönt att omregga?
(den är väl lättare att sälja strypt på papperet)![]()
Tja,försäkringsbedrägeri är det första som poppar upp i min skalle.
Om inte annat så lär det bli svårt att få full ersättning vid en ev. olycka,om dom inte nekar ersättning helt.
Henrik
Hmm, vad jag vet får alla 25kW moppar betala för full effekt i vilket fall.. Men försäkringsbolagets uppgift är ju att strula så...
Hmm, vad jag vet får alla 25kW moppar betala för full effekt i vilket fall.. Men försäkringsbolagets uppgift är ju att strula så...

Många bolag har full effekt numera, men ett par försäkringsbolag har fortfarande på 25 kw och då är ju premien betydligt lägre.
Själv ska man ha 25kw till nästa år o det här med försäkringar o strypt/ostrypt är jävligt svårt asså![]()
Jomen, jag menar rent lagligt.
Försäkringen är ju enkel, det är ju bara att betala för full effekt.
Men vad händer om harry haffa stoppar en vid de premisser jag nämnde?
Jag tror inte du kan åka dit på försäkringsbedrägeri, då det är svårt att visa på uppsåt. Men enklast är väl att uppge full effekt vid försäkringskontakten. (tror inte det gör så mycket i pengar, eller?)
Jomen, jag menar rent lagligt.
Försäkringen är ju enkel, det är ju bara att betala för full effekt.
Men vad händer om harry haffa stoppar en vid de premisser jag nämnde?
Jag tror inte du kan åka dit på försäkringsbedrägeri, då det är svårt att visa på uppsåt. Men enklast är väl att uppge full effekt vid försäkringskontakten. (tror inte det gör så mycket i pengar, eller?)
Full effekt eller 25kw på min r6:a betyder hel/hel 30000kr/år alternativt 5500kr/år
Rätt stor skillnad. Vet ifan om det är värt att regga den ostrypt. Premien gör ju att hojen är betald på 2 år.
vilken årsmodell och vilket försäkringsbolag?
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Stabilt läge på Gotland Ring!
Den trista dispyten om ägan... |