Skönt varv med nya R6:an

Jäklar vad det gick! :)

Känner igen banan från MotoGP 07 på Xbox men minns inte vad den heter.
Någon som vet?
Någon som vet vem som kör?

Den där snubben verkar kunna köra hoj:) Det skrapar i lite i kurvorna ibland. Det låter som fotpinnar i mina öron. Nåja, han fiskörde ju inte direkt :yoparty

jävlar va fint den gick, varvar ur den som ingenting.
och köra det kunde han minsan :tummenupp

man hör faktiskt skillnad när dom variabla insugningsrören ändras, fan sånt ljud vill jag ha i min oxå.

jäklar va det gick, duktig förare ... men vad är det för bana ?
tycker jag känner igne lite men inte allt ?

man hör faktiskt skillnad när dom variabla insugningsrören ändras, fan sånt ljud vill jag ha i min oxå.

Kan du förklara det där med variabla insugningsrör? - variabel - beror på något? Är en funktion av?:confused: :va

Vet inte om det bara är för mig det hände men jag fick virus när jag klickade på länken.

Vet inte om det bara är för mig det hände men jag fick virus när jag klickade på länken.

Nä ,mitt virusprogram gick också igång och sa att där var virus, men mitt
program lyckades att ta bort det igen, så det var nog inget allvarligt..

Sjukt va killen körde med hojen iallafall.. fräckt!

variabel längd på rören (trattarna), längden förändras vid olika varvtal för mer effekt.

edit: man blir sugen på att köra nu :yoparty

Vadå? Så den suger in mer luft vid högre varvtal?

Hur fungerar en "vanlig" motorcykel då? Det finns ett begränsat insug oavsett hastighet?

Vadå? Så den suger in mer luft vid högre varvtal?

Hur fungerar en "vanlig" motorcykel då? Det finns ett begränsat insug oavsett hastighet?

Vid låga varv är trattarna längre, och "drar ihop sig" (skjuts tillbaka) när bågen kommer upp i högre varvtal. För att få maxeffekt över hela registret. Elektroniskt
Långa trattar ger nämnligen bättre bottenvrid, och korta högre maxeffekt vid högre varvtal
På en "vanlig" båge är trattarna alltid lika långa, ingen elektronik inblandat. En kompromiss mellan bottenvrid/maxeffekt dvs

samma princip som variabel avgasventil (reglerar utblåset), som många sportknarrar har

Last edited:
Sådant här gör att man längtar till nästa sommar med mycket RR:) Jag HATAR vintern:huvet Till alla er som gazzar runt på banorna:tummenupp

Vid låga varv är trattarna längre, och "drar ihop sig" (skjuts tillbaka) när bågen kommer upp i högre varvtal. För att få maxeffekt över hela registret. Elektroniskt
Långa trattar ger nämnligen bättre bottenvrid, och korta högre maxeffekt vid högre varvtal
På en "vanlig" båge är trattarna alltid lika långa, ingen elektronik inblandat. En kompromiss mellan bottenvrid/maxeffekt dvs

samma princip som variabel avgasventil (reglerar utblåset), som många sportknarrar har

fast på r6an har dom nog prioriterat maxeffekt för nåt mellanregister finns inte att tala om. den nya har nog bättre mellanregister bara.

Det jag spontant slås av är hur mycket vassare fyrtaktarna har blivit. Det gäller inte bara just den nya R6an utan hela 600-serien av hojar och några andra större maskiner också förstås. Vem minns inte de trötta brummande och tunga fyrtakts "sporthojarna" på 1980-talet med klumpiga chassin. Vilken skillnad!

Såna här klipp dämpar frustrationen på vintern när man inte kan köra själv....
Följsam körning och VILKET SOUND!!!!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back