Vintertester 2007/08.

Kawasaki ser ut att nu på det senaste testet ha kommit på svaret på "hur långt är ett snöre". :va

398398.jpg

:rofl :rofl :rofl
 
Karel Abraham och Thomas Lüthi dom enda som körde idag. Dom körde vars 5 och 2varv. Regnade kraftigt.

Från igår:
Roberto Locatelli Metis Gilera -250GP
"my return in Jerez de La Frontera, eight months after my awful accident, hasn't caused me any particular emotions. As you know I can't remember anything of the crash last March, so it's the same for me being here or somewhere else, but the important thing is to be able to take part to the world motorbike championship again. I know the way to be as much competitive as possible is hard, but I'm sure I can count on a very good team who support me and who will be able to give the bike I want at the beginning of the new championship 2008. Now we are trying different solutions for the set-up and I didn't want to force today, as at the end of the test, the temperature of the asphalt had lowered a lot and it might be dangerous lo look for the best time with those weather conditions. We still have two test days and so we'd better go step by step: I hope the rain, that had been forcasted for today, won't come, as at the moment it has spared us."

20072011loca_G.jpg
 
Last edited:
Var det under träning Locatelli crashade? kan inte minnas att jag såg kraschen....
 
Var det under träning Locatelli crashade? kan inte minnas att jag såg kraschen....

Var på nån träning ja. En bult lossnade och låste styrkronan så han styrde rakt till vänster in i några däck i en högerkurva. Var en otäck olycka. T.o.m Doktor Costa var rädd för hans liv. Kan inte hitta nått filmklipp om det. Verkar bortttaget från youtube nu.

http://www.ducati.com/clinica_mobile/news.jhtml?newsId=34058&news=article&periodo=

http://uk.reuters.com/article/motorSportsNews/idUKL2430208720070324?pageNumber=1
 
Var på nån träning ja. En bult lossnade och låste styrkronan så han styrde rakt till vänster in i några däck i en högerkurva. Var en otäck olycka. T.o.m Doktor Costa var rädd för hans liv. Kan inte hitta nått filmklipp om det. Verkar bortttaget från youtube nu.

http://www.ducati.com/clinica_mobile/news.jhtml?newsId=34058&news=article&periodo=

http://uk.reuters.com/article/motorSportsNews/idUKL2430208720070324?pageNumber=1

Ja fy fan :gnissla de verkar ha lappat ihop ansiktet bra iaf, tycker inte man ser något alls på bilden åvan.
 
Jerez 2007-11-20
250GP
1. Thomas Luthi Aprilia 2.08.697 5 varv
2. Karel Abraham Aprilia 2.35.876 2 varv

Med på detta testet är även Alex Hofmann som testar aprilias nya V4 till WSBK.

En förklaring kan ju vara att inga "japanska" team var med på testen. Vet du Axxexs?

2-takts teamen brukar aldrig testa mer än 2 märken ihop och sällan aprilia och Honda ihop. Är bara på dom officiella IRTA testerna alla team/märken kommer köra tillsammans.

Bradley Smith
“The power of the machine was awesome and very different to the bike I've been riding this year, It was a case of finding out as much as I could about the bike and just finding my way. The crash at the fast second right hand bend at the back of the pits came late in the session and I just scraped my arm and hand. The new team have been fantastic and are really interested in what I have to say when I come in. We have already gelled very well and I'm so pleased to be working with them and despite the crash, I'm very confident about the future tests.”
 
Last edited:
Alvaro Bautista Aspar aprilia -250GP
tbl_noticias_fichero_imagenes_8208.jpg


Gabor Talmasci Aspar aprilia -125GP
DM1195583317.jpg


Julian Simon Repsol KTM -250GP
b_NARANJA_b_Simon_fue.jpg


Alex Hofmann aprilia V4 -WSBK
apriliasbk_jer_1.jpg
 
Fler bilder på Hofmann på den nya 1000cc aprilian

2611-hoffmann-aprilia-v4-2-.jpg


2611-hoffmann-aprilia-v4-1-.jpg
 
Fler bilder på Hofmann på den nya 1000cc aprilian
Kommer den här som gatversion till nästa säsong ocksa? Det maste den väl nästan göra om den skall kunna ga i WSBK? Jag har inte sett nagon bild pa en gatversion. Jag är dock säker pa att nagon här pa forumet vet var de finns. :D

Vad händer med den tvacylindriga tusenkubikaren da, läggs den ner?
 
Kommer den här som gatversion till nästa säsong ocksa? Det maste den väl nästan göra om den skall kunna ga i WSBK? Jag har inte sett nagon bild pa en gatversion. Jag är dock säker pa att nagon här pa forumet vet var de finns. :D

Vad händer med den tvacylindriga tusenkubikaren da, läggs den ner?

Den nya aprilian kommer visst släppas till 2009. Men man kommer tydligen få lov att börga köra i WSBK redan 2008 med den.
 
Den nya aprilian kommer visst släppas till 2009. Men man kommer tydligen få lov att börga köra i WSBK redan 2008 med den.
Aha, det förklarar lite. Intressant att se hur den klarar sig nästa säsong. Finns det nagra effektuppgifter för den?

Kul att Hofmann har fatt sig ett nytt jobb... :tungan
 
Last edited:
Jerez 2007-11-21

250cc
1. Mika Kallio (KTM) 1.44.213
2. A. Bautista (Aprilia) 1.44.380
3. H. Faubel (Aprilia) 1.44.604
4. M. Pasini (Aprilia) 1.44.791
5. J. Simón (KTM) 1.44.999
6. H. Barbera (Aprilia) 1.45.124
7. H. Aoyama (KTM) 1.45.135
8. L. Pesek (Aprilia) 1.45.236
9. T. Luthi (Aprilia) 1.45.270
10. R. Locatelli (Gilera) 1.45.497
11. K. Abraham (Aprilia) 1.45.530
12. I. Toth (Aprilia) 1.46.249
13. M. Poggiali (Aprilia) 1.46.359
14. A. Baldolini (Aprilia) 1.46.451
15. F. Sandi (Aprilia) 1.47.794
16. R. Cardús (Aprilia) 1.49.119



125GP
1. Sergio Gadea (Aprilia) 1.47.782
2. Sandro Cortese (Aprilia) 1.48.254
3. B. Smith (Aprilia) 1.48.457
4. S. Corsi (Aprilia) 1.48.584
5. G. Talmacsi (Aprilia) 1.48.642
6.E. Rabat (KTM) 1.49.148
7. M. Di Meglio (Derbi) 1.49.217
8. D. Aegerter (Derbi) 1.50.863


Julian Simone Repsol KTM -250GP
DM1195672662.jpg


Tito Rabat Repsol KTM -125GP
DM1195672702.jpg
 
Red Bull KTM körde visst utan transpondar. Så dessa är oofficiella/uppgivna tider från teamet.

125GP
Pablo Nieto, KTM 1:48.6
Tomi Koyama, KTM 1:48.6
Lorenzo Zannetti, KTM 1:50.5


Gabor Talmsci hade 3 cyklar med olika typer av motorer som han körde på detta testet.
 
Last edited:
MCN:s provkörningar från Valencia, del 1.

[YOUTUBE-ID]kw5aiMLUElY&eurl=http://www.motoblog.it/[/YOUTUBE-ID]



Från gårdagens Jerez test.

Julián Simón Repsol KTM -250GP
“This was a positive day since we were able to try the bike another day. We tried some things that had not been able to do before and the conclusion is positive. Obviously we have to improve the chassis since I am not as comfortable as I would like.

But I have to thank the team since they have really helped me to understand the bike and so now I can take advantage of the bike. I am pleased because we did more than 60 laps and at the end we had good lap times, something that gives me confidence. perhaps I should have done a better lap time but that is not the most important thing right now.We rode with the bike for 2007 and in the next session we will have the one for 2008, so I am already dying to get back to work after Christmas. When I was in 125cc I rode a KTM, and it is an experience that has helped me when trying to understand the engine response, as it is similar to the 125cc. It also helped me to meet the people from KTM again as they remembered me and they appreciated my work, which really helps and give me confidence to carry on improving.”




Esteve Rabat Repsol KTM -125GP
“Things are hurting becasue I fell a couple of times. I had a few problems with the suspension, above all at the front, and so I fell when braking. The day was difficult and I do not know why the times did not come.

We had to stop learning with the falls but we have discovered a few of the bike`s secrets and in the end in spite of the track being very cold we were able to take advantage the session although it was difficult. We had problems with the chassis geometry, but the best thing was that we were alone for the first test and we had a lot of time to analyse what happened and so try and improve the next time we are on the bike. Seeing how the sessions went I am not dying to go on holiday but there is no alternative.”
 
Last edited:
Gabor på en av sina 3 hojar han körde på. Förra bilden på han var på den RSW han körde och vann VM med.
Denna är en av dom 2 olika RSA som han dessutom testar med nu.

b_CAMPEON_b_Talmacsi_luce.jpg




Dessa är anmälda till testet på Jerez 27-29 nov.

Daniel Pedrosa (Repsol Honda Team)
Nicky Hayden (Repsol Honda Team)

Andrea Dovizioso (Honda Jir Team Scot)

Randy de Puniet (Honda) (Honda LCR)

Shinya Nakano (Honda Gresini)
Alex de Angelis (Honda Gresini)

Colin Edwards (Yamaha Tech 3)
James Toseland (Yamaha Tech 3)

Valentino Rossi (Fiat Yamaha Team)
Jorge Lorenzo (Fiat Yamaha Team)

John Hopkins (Kawasaki Racing Team)
Anthony West (Kawasaki Racing Team)

Casey Stoner (Ducati Marlboro Team)
Marco Melandri (Ducati Marlboro Team)

Vittoriano Guareschi (Ducati test team)
Shinichi Itoh (Ducati test team)
Niccolò Canepa (Ducati test team)
 
Last edited:
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top