Rätten för tjejer att få bada topless!

Last edited:
Kan inte se några logiska argument för att kvinnor & män inte skulle ha samma rätt att ha bar överkropp..

Öppna närmaste biologibok eller sexualkunskapsbok.. :fakta
Om du efter detta fortfarande inte ser någon skillnad mellan mäns och kvinnors bröst är du troligen inte läskunnig.

Att titsen är sexuellt laddade är ju knappast något som "det moderna samhället" hittat på... Det är ju ett enkelt biologiskt faktum som vi troligen aldrig (förhoppninsgvis aldrig) kommer kunna göra något åt... I den bemärkelsen har teo helt rätt, vi är ju apor.

Därför funkar liknelsen med att vi snubbar isåfalll kan låta trumpeten hänga fritt... Antningen kyler vi de delar av våra kroppar som sänder sexuella signaler (Biff, trumpet, röv och tjejernas tuttar).... eller så skiter vi i de sexuella signalerna och så låter vi folk bestämma själva och då släpper vi samtliga krav på badkläder...

"....för åh åh vad det är skönt å va' naken, svänga med snabeln och vicka på baken..." :tuttar :yoparty

Lustigt att det bara är fula kärringar som är feminister.. :va

Det är som jag alltid har sagt....

"Det är bara riktigt fula tjejer som är feminister, de andra utnyttjar situationen"

Jag har fortfarande aldrig fått böter trots att jag blivit stoppad av polisen 3 gånger med miniskylt, i Stockholm... :tuttar

/issi

Det är som jag alltid har sagt....

"Det är bara riktigt fula tjejer som är feminister, de andra utnyttjar situationen"

Jag har fortfarande aldrig fått böter trots att jag blivit stoppad av polisen 3 gånger med miniskylt, i Stockholm... :tuttar

/issi
:2cool

Om du efter detta fortfarande inte ser någon skillnad mellan mäns och kvinnors bröst är du troligen inte läskunnig.

Att titsen är sexuellt laddade är ju knappast något som "det moderna samhället" hittat på... Det är ju ett enkelt biologiskt faktum som vi troligen aldrig (förhoppninsgvis aldrig) kommer kunna göra något åt... I den bemärkelsen har teo helt rätt, vi är ju apor.

Därför funkar liknelsen med att vi snubbar isåfalll kan låta trumpeten hänga fritt... Antningen kyler vi de delar av våra kroppar som sänder sexuella signaler (Biff, trumpet, röv och tjejernas tuttar).... eller så skiter vi i de sexuella signalerna och så låter vi folk bestämma själva och då släpper vi samtliga krav på badkläder...

"....för åh åh vad det är skönt å va' naken, svänga med snabeln och vicka på baken..." :tuttar :yoparty
Är du helt säker på att det verkligen förhåller sig på det viset, är det inte snarare något som är kulturellt betingat att kvinnobröst har en sådan sexuell laddning?

/perris

Jag kan även se skillnad med kläderna på, so what?
Kvinnans ansikte kan också ge sexuella signaler, det är därför Burkan uppfanns. Jämför med det... Så om en tjej har mindre bröst än en fet man så är det ok då eller? Man får väl sätta en kupstorleksgräns på båda könen då för jämlikt ska det fan va!

Men det verkar allt som du fattar min poäng här och håller med mig på sätt och vis i mitt resonemang?
:D

Alla får klä sig som de vill precis som alla andra däggdjur for all I care...

Last edited:
Är du helt säker på att det verkligen förhåller sig på det viset, är det inte snarare något som är kulturellt betingat att kvinnobröst har en sådan sexuell laddning?

/perris

Visst är det så. En kvinnas vad på 1800-talet var ju rena porren.

Är det fok för en kille/gubbe att bada i stringbadbrallor och låta konkelbären hänga fritt och skallra?:zpy
Det kanske funkar om man gör små flätor av rövhåret som döjer konkelbären?:skrämd

Oftast är det ju inte dom man vill se topless som badar topless. Man har ju tappat sin mat-aptit mer än en gång när man varit på stranden.:zpy

/perris

Jag tänker osökt på "naturfolken" där kvinnor och män skyler nederdelen, men kvinnorna går med bara bröst, inte nog med att männen där inte ser den sexuella laddningen, jag ser ingen heller när jag ser dokumentärer därifrån.

Jo men det är ju inte där problemet ligger. Vad tror du händer när du råkar kolla på dessa gipstorra, grinflators irriterade vårtgårdar? Då kommer det ta hus i helsike! Bara för att de envisas med att ignorera våra nerärvda drifter och hänga fram taxöronen offentligt.

HAHAHA :rofl

Seriöst orka bry sig om idioterna.
Dom har väll inget liv så nått får dom hitta på för att få uppmärksamhet.

Att titsen är sexuellt laddade är ju knappast något som "det moderna samhället" hittat på... Det är ju ett enkelt biologiskt faktum som vi troligen aldrig (förhoppninsgvis aldrig) kommer kunna göra något åt...

Visst är det din medborgerliga rättighet att bröstknulla dina kvart-i-tre-ragg, men brösten har till skillnad från könsorganen i underlivet ingen roll i det reproduktiva. Alltså kan inte brösten påstås ha mer med sex att göra än händer och mun, och dem skyler vi inte.

Nej, särställningen som kvinnans bröst har är en kulturell skapelse, och även om det inte stör mig att kvinnor måste skyla sig så skall vi inte låtsas som att det inte är exakt samma mekanism som bakom täckta kvinnoansikten i arabland.
Olika kroppsdelar, olika grad av fanatism, samma mekanism.

Så sjukt photoshoppad bild.. Hur kul är det med såna? :confused:

Varför blir cheyer sura på att killar gillar vissa cheyer? Om Jag kkollar på en chey på stan så är det garanterat en taxörad, surfitta som kollar ilsket på mig.
Ska Jag se barsk ut om en chey spanar in Markus chenkenberg?

HAHAHA :rofl

Seriöst orka bry sig om idioterna.
Dom har väll inget liv så nått får dom hitta på för att få uppmärksamhet.

En annan grej som går som en röd tråd genom mannens liv är knepigheterna om att cheyer lägger en timme på att få strutarna så visuellt jäckande som möjligt innan de går utanför dörren medelst div kläder och inlägg, mm men om man råkar kika på dom så är man ett pervo.

Last edited:
Mäns sexuella intresse för kvinnobröst är inte enbart kulturellt betingat, det är en instinkt. En väl formad hylla indikerar att bäraren har goda gener och hälsa, och därför har större förutsättningar att bli moder till friska barn.
Sexuell selektion, serrni!

Mäns sexuella intresse för kvinnobröst är inte enbart kulturellt betingat, det är en instinkt. En väl formad hylla indikerar att bäraren har goda gener och hälsa, och därför har större förutsättningar att bli moder till friska barn.
Sexuell selektion, serrni!

Nja, det är en teori.
Och även om det skulle vara så att vi undermedvetet väljer kvinnor med en shyst hylla för att föda våra barn så är den sexuella spänningen vid blotta synen av ett par bröst i högsta grad kulturellt betingad.

Om sexual selection-teorin skulle dras till sin spets skulle vi välja kvinnor med små bröst före dom med stora bröst, kvinnor med breda höfter före dom smala, ingen skulle bonka en kvinna med glasögon heller, för vem fan vill att generna som orsakar synfel ska föras vidare?

Våran facination för bröst, och främst då för gigantiska siliconballonger är i högsta grad kulturellt betingat.

Nu har träskpaddorna slagit till igen!! :mad:

00000211560.jpg

....du måste ha blandat ihop trådarna...
...flytta genast ditt inlägg till denna tråd:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=170762 :fakta

Det är en fri värld men man får väl tänka på omgivningen, sa Sombe Kebbeh, 13, som nyligen flyttat till Sandviken från Stockholm.

en 13-åring tänker och uttrycker sig bättre än vad dessa "kvinnor" gör...

*EDIT*

– Vi hoppas att debatten inte stannar här utan lockar till diskussion om sexualiseringen av kvinnokroppen och varför det är socialt accepterat att män går barbröstade, säger Mina Andersson som poängterar att det inte handlar om att visa upp sig utan att få bada på samma villkor som männen.

kan inte alla killar/män som bor i Sandviken göra samma sak någon dag, fast tvärtom - ha BH/bikiniöverdelen på er! :D i sann jämställdhetsanda

(och ja, det är ju verkligen kläder vid badning som är det stora problemet med dagens ojämställda samhälle zZzZzZzZz....)

Last edited:
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back