Lou siffer
officiellt lammkött
jag har hört att den det kvittar hur länge du slipper skriva ändåNej det kommer du inte hamen om du blir tagen eller liknande så kortet ryker då tror jag du får en ny prövotid på 2 är efter att du tagit ditt nya kort
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
jag har hört att den det kvittar hur länge du slipper skriva ändåNej det kommer du inte hamen om du blir tagen eller liknande så kortet ryker då tror jag du får en ny prövotid på 2 är efter att du tagit ditt nya kort
![]()
Nu reder vi ut det här;
1. Du har inte körkort för A1, du har gjort teorin men inte uppkörningen.
Teorin gäller då 1 år från och med den dagen du gjorde det, därefter måste du skriva upp igen om du inte hunnit göra en godkänd uppkörning.
2. Du har A1, och ska vidare till A.
Din teori gäller livet ut, du behöver aldrig mer göra teoriprovet för A (om du nu inte förlorar körkortet under prövotiden). Du behöver bara göra en uppkörning, oavsett om det är 5 år sen du fick körkort för A1.
alltså, man tar a1-kort och ska vidare till a. har man då tagit sitt kort för mindre än två år sedan behövs bara en ny uppkörning med en större mc.Teorin gäller tills du trillar av pinnen, och har du bara A1 så får man inte köra större cykel än 125cc.. Det är bara att boka uppkörning när man känner sig redo för det med en större hoj.(dock får den inte understiga 375cc vid provet,inte ha en maxeffekt på mer än 25kw och vikt/effektförhållandet får högst vara 0,16kW/kg!) Annarså är A1 kortet en mycket bra erfarenhet som man har till stor hjälp av när man senare skaffar b-körkort. (Av egen erfarenhet)
![]()
Nej, man måste ha fyllt 18 innan man får köra upp för A beg.
stämmer fint samt att du inte behöver falsk lägg då 90% av vakterna på små orter tror att körkort=18![]()
är de så dumma?har aldrig tesstat visa upp det men nån lär väl kolla på födelseåret eller behörigheten?
är de så dumma?har aldrig tesstat visa upp det men nån lär väl kolla på födelseåret eller behörigheten?
Om du kör som du gör nu så ryker la ditt kort inom en månad![]()
![]()
men din feta crm maler ner min crm så det jämnar ut sigmen vad skulle hända om man åker fast när man försöker lura vakten med a1 kortet på krogen eller macken? oftast så brukar dom ju bara avvisa en. men har ju hört skräck exempel med personer som kört me falsklegg om att polisen blir inkopplad m.m. skulle kortet kunna bli indraget isåfall?
vet att det låter lite löjligt o mesigt men va fan man vill ju veta vad som skulle kunna hända i värsta fall.
men vad skulle hända om man åker fast när man försöker lura vakten med a1 kortet på krogen eller macken? oftast så brukar dom ju bara avvisa en. men har ju hört skräck exempel med personer som kört me falsklegg om att polisen blir inkopplad m.m. skulle kortet kunna bli indraget isåfall?
vet att det låter lite löjligt o mesigt men va fan man vill ju veta vad som skulle kunna hända i värsta fall.

|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |
|
|
Yamaha R7 får stor uppgradering!
Yamaha R7 får en nängd uppg... |