Biaggi 2008 - uppdatering

Är det bara jag som får en underlig känsla av att ni njuter av att plåga Valmers med era sinnebilder:va

Ja, och tänk om du bara kunde försvinna...

Det är bara ett ignore klick borta ; )
Hade valmers på den i ett par år men tog bort han då
alla diskussioner på raceforumdelen alltid var konstiga då valmers är med överallt!

Man får liksom ta det onda med det goda, eller goda och goda...
Iaf ha en forumtråd som man kan hänga med i!

(Vadå prata förbi 3:dje person)

Nåja, historiskt sett använder Valmers helt rätt taktik.

Likt :rolleyes: Romaren:rolleyes: som alltid avslutade sitt anförande med orden:
-Och för övrigt anser jag att Khartago bör jämnas med marken.

Den önskan infriades ju till slut.

Jag njuter av varje textrad Valmers producerar trots att jag sällan delar hans åsikter.

Han är, som någon tidigare uttryckt det:
-Kungen av oneliners.:tummenupp

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

Nåja, historiskt sett använder Valmers helt rätt taktik.

Likt :rolleyes: Romaren:rolleyes: som alltid avslutade sitt anförande med orden:
-Och för övrigt anser jag att Khartago bör jämnas med marken.

Den önskan infriades ju till slut.

Jag njuter av varje textrad Valmers producerar trots att jag sällan delar hans åsikter.

Han är, som någon tidigare uttryckt det:
-Kungen av oneliners.:tummenupp

sagt av Cato den äldre, han fick som sagt rätt, men för att ansluta lite till ämnet, så grundlades den spanska staden Cartagena av folk från Karthago, och där ligger ju som bekant en bana.

Max Biaggi signed with Ducati-GMB

30-10-2007 19:30
Max Biaggi and the Team Ducati-GMB signed today an agreement to ride in 2008 the World Championship SBK. The pilot says: it seems me a good opportunity, the team has guaranteed that we will have high-level technicians, the structure is growing considering that next year we will be two pilots. Unfortunately we won t be testing at the end of November in Qatar, but we hope to be on track within the first week of December in Vallelunga or Valencia. I am motivated for this new adventure and then… ride a Ducati is always been my dream!

Detta kommer att bli en höjdare!:tummenupp

Kommentar på forumet:

-Wait—this could be great!. Stoner and Biaggi could do a duet of blaming Other Circumstances. Then they could be joined by Edwards. Instead of the Three Tenors, they could be the Three Moaners. "Equal equipment is all we aaaaaaask!"

Du har ju lite kompisar där valmers:D

Max Biaggi and the Team Ducati-GMB signed today an agreement to ride in 2008 the World Championship SBK. The pilot says: it seems me a good opportunity, the team has guaranteed that we will have high-level technicians, the structure is growing considering that next year we will be two pilots. Unfortunately we won t be testing at the end of November in Qatar, but we hope to be on track within the first week of December in Vallelunga or Valencia. I am motivated for this new adventure and then… ride a Ducati is always been my dream!

Kul att nån tar upp some serious stuff i den här tråden, Tack för det!:)

Är det förressten nån som vet vad för restriktioner det blir för v-tvin 1200cc som kommer -08. Utan restriktioner lär det väl bli Duccar på de tio första platserna, Eller? De hänger ju med redan nu menar jag, med 999cc. Har inget emot v-tvinnar, Tycker det är kul med olika motorkonstruktioner, men jag vill se täta race mellan olika fabrikat:yoparty

Last edited:
Max Biaggi and the Team Ducati-GMB signed today an agreement to ride in 2008 the World Championship SBK.
Biaggi på Ducati känns såklart rätt. Men finns det fog för att tro att Ducati-GMB blir ett styvmorderligt behandlat satellitteam vars skäggprydde förare kommer klaga över att inte få samma delar som andra...? Hoppas inte.

om teamet har råd med Biaggi så är det välfinansierat, då harde troligtvis konkurrenskraftigt material också.

Kul! Biaggi höjer pulsen på WSBK med en faktor 100, minst.

Är det förressten nån som vet vad för restriktioner det blir för v-tvin 1200cc som kommer -08. Utan restriktioner lär det väl bli Duccar på de tio första platserna, Eller? De hänger ju med redan nu menar jag, med 999cc. Har inget emot v-tvinnar, Tycker det är kul med olika motorkonstruktioner, men jag vill se täta race mellan olika fabrikat:yoparty
I första hand är det väl någon typ av insugsrestriktor som ska få ner Ducatis effekt. Den ska justeras efter de inledande racen om det visar sig att Ducati är över- eller underlägsna. Någon mer tekniskt insatt kan säkert förklara mer exakt vad det rör sig om för restriktor.

om teamet har råd med Biaggi så är det välfinansierat, då harde troligtvis konkurrenskraftigt material också.

Det realistiska alternativet e att Max fått pruta av på sina lönekrav för att få en körning överhuvudtaget!

Biaggi på Ducati känns såklart rätt. Men finns det fog för att tro att Ducati-GMB blir ett styvmorderligt behandlat satellitteam vars skäggprydde förare kommer klaga över att inte få samma delar som andra...? Hoppas inte.

Gnället om "same parts like the other guys" kommer att bli d stående mantrat under 2008!

Tycker det är kul med olika motorkonstruktioner, men jag vill se täta race mellan olika fabrikat:yoparty

Precis o jag tycker att d va mycket täta race i år med Yamaha o Honda även Max ibland, Ducati var d ju som vanligt Bayliss som tog upp topp men att d övriga märkena verkligen visade iår att man utmanat Ducati på allvar o att Ducati inte alls har ett försprång över ett helt race år..:tummenupp

Last edited:
Det realistiska alternativet e att Max fått pruta av på sina lönekrav för att få en körning överhuvudtaget!
Kanske det. Men vad har du för belägg som gör din bedömning "realistisk"? Man får ofta intrycket att GP- och WSBK-stjärnornas leverne och val bedöms utifrån samma värderings- och behovsgrund som skribenterna själva lever under. Så är ju inte riktigt fallet om du förstår hur jag menar.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...