Era racingteam

• Thread starter Thread starter IGNJATOVIC
  • Start date Start date

IGNJATOVIC

Guest
Hur driver ni era racing team? Är det som enskild firma, ekonomisk förening eller tom. aktiebolag?

poll kanske?

en omröstning, så du får "statestik" på hur folk driver sina team.
går att lägga till i ditt första inlägg.
(eller? kanske kräver ny tråd?)

iaf, jag har drivit mitt helt privat utan bolagsform.
har iofs haft eget där jag lyckats försnilla vissa kostnader.

leta bland sandstreams trådar, tror han hade en liknande för ett tag sedan.

Last edited:
en omröstning, så du får "statestik" på hur folk driver sina team.
går att lägga till i ditt första inlägg.
(eller? kanske kräver ny tråd?)

iaf, jag har drivit mitt helt privat utan bolagsform.
har iofs haft eget där jag lyckats försnilla vissa kostnader.

leta bland sandstreams trådar, tror han hade en liknande för ett tag sedan.

Jag har sökt på trådar startade av honom men jag hittar ingenting. Eller jag orkade bara kolla till 2006 - så jag förmodar att han startade tråden för länge sedan :P

Känner du till någon som har en bolagsform på teamet?

He he he... Lär finnas några... :D
Nu ska du vara snäll Macke :pannkyss

Kanske skulle be Swedie köra en query mot databasen och kolla vem som startat flest trådar i racingforumet och vem som gjort flest inlägg. Antingen blir det pinsamt för mig eller så får jag bevis för att det finns någon annan med för mycket fritid :D

Kanske skulle be Swedie köra en query mot databasen och kolla vem som startat flest trådar i racingforumet och vem som gjort flest inlägg. Antingen blir det pinsamt för mig eller så får jag bevis för att det finns någon annan med för mycket fritid :D

OM jag får gissa så blir det nog pinsamt. :pannkyss

Vad kom du fram till förresten? Blev det en enskild firma eller? Hur löser du revisionen?

Men du måste väl fortfarande föra grundläggande bokföring över det som händer i verksamheten?

Ja men det är en enorm skillnad på bokförare och revisor. En bokförare kan vara du själv om du anser dig besitta tillräckliga kunskaper (eller så hyr man in en underbetald student för jobbet) medan en revisor måste vara auktoriserad och att hyra in en sådan är svindyrt om man inte som jag är sponsrad av en.:)

Ensk firma is the shit för racing....

Last edited:
Ja men det är en enorm skillnad på bokförare och revisor. En bokförare kan vara du själv om du anser dig besitta tillräckliga kunskaper (eller så hyr man in en underbetald student för jobbet) medan en revisor måste vara auktoriserad och att hyra in en sådan är svindyrt om man inte som jag är sponsrad av en.:)

Ensk firma is the shit för racing....

Jag läser på Internationella Handelshögskolan och är typ kung på bokföring. Jag skulle tycka att det var roligt om du kunde skicka in lite av din bokföring till mig men du behöver inte.

Fan vad gott - jag kan ju bli sporthojs egna underbetalda revisor.

Pengarna bara rullar in - eller så kan ni ju skänka ett och ett annat däck till mig.

Jag läser på Internationella Handelshögskolan och är typ kung på bokföring. Jag skulle tycka att det var roligt om du kunde skicka in lite av din bokföring till mig men du behöver inte.

Fan vad gott - jag kan ju bli sporthojs egna underbetalda revisor.

Pengarna bara rullar in - eller så kan ni ju skänka ett och ett annat däck till mig.

Tack men jag klarar mig bra ändå mamma är i branchen så jag har vuxit upp med eknomomtugg till den milda grad att jag som barn trodde att pandoras ask endast var ett skatteupplägg och inte en mytologisk berättelse....

Tack men jag klarar mig bra ändå mamma är i branchen så jag har vuxit upp med eknomomtugg till den milda grad att jag som barn trodde att pandoras ask endast var ett skatteupplägg och inte en mytologisk berättelse....

Kanske dags att tatuera in debet och kredit på axlarna då?! :arsele

Kanske dags att tatuera in debet och kredit på axlarna då?! :arsele

Det finns en anledning att jag tackade nej till min plats på HHS och började plugga till läkare istället. Aktiveringsperioder, skatteupplägg och kontoplaner får mig att spy.
Den enda bokning som jag är intresserad av är:
1930 -jättemycket
7220 +nästanlikamycket
2710 +helstingetals

Det finns en anledning att jag tackade nej till min plats på HHS och började plugga till läkare istället. Aktiveringsperioder, skatteupplägg och kontoplaner får mig att spy.
Den enda bokning som jag är intresserad av är:
1930 -jättemycket
7220 +nästanlikamycket
2710 +helstingetals

Du var alltså intresserad av Handels eftersom du kom in, men du tackade nej på grund av simpel grundläggande bokföring - en enda orsak? På Handels är man ju riktigt duktiga på vissa områden och utbildningen är ju helt klart konkurrenskraftig och jag skulle inte tveka om jag blev antagen där. Tyvärr räckte det inte med 19 i snitt så jag fick nöja mig med JIBS - som egentligen är den enda skolan i Sverige idag som kan konkurrera med HHS.

Hur som helst - om du känner att du valt rätt så kör på.

Good luck!

PS. 7220 *fniss* :D:D:D:D

Du var alltså intresserad av Handels eftersom du kom in, men du tackade nej på grund av simpel grundläggande bokföring - en enda orsak? På Handels är man ju riktigt duktiga på vissa områden och utbildningen är ju helt klart konkurrenskraftig och jag skulle inte tveka om jag blev antagen där. Tyvärr räckte det inte med 19 i snitt så jag fick nöja mig med JIBS - som egentligen är den enda skolan i Sverige idag som kan konkurrera med HHS.

Hur som helst - om du känner att du valt rätt så kör på.

Good luck!
HP kvoten is the shit....

Snarare så att efter min uppväxt så är jag så urbota less på allt vad ekonomer och deras arbete heter att jag aldrig skulle kunna tänka mig att bli ekonom trots att det är ett bra yrke.Bokföring ger mig kväljningar då jag medfinansierade mitt eget raceåkande genom att extraknäcka som bokförare samtidigt som jag läste på gymnasiet.

Men nu är vi ruskigt OT.....

Tycker du borde erbjuda dina konsulttjänster och hjälpa de raceåkare som vill starta Ensk Firma med allt från uppstart till bokföring och deklaration. Bra sätt att få racebudgeten att räcka lite längre på studielån, 2uppsättningar 20minuters däck för lite bokföring och en uppsättning lagom kexiga kraschkåpor för bokslut+deklaration....

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...