Mito -08

  • Thread starter Thread starter R2
  • Start date Start date

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
snygg
08_Cagiva_Mito_SP125_1r.jpg
 
Är det bara jag som tycker det står "sp 525" på den? det finns ju redan en sån, kanske den som skall bli gat hoj???
 
Tycker nästan bättre om gamla, fast bara nästan... Inga bilder bakifrån???
 
Jag gillar helt klart den gamla bättre, ser inte ut som det är mycket som skiljer förutom kåpor.

Finns det ingen info om den i övrigt?
 
Den var snygg tycker jag :)

Men inte riktigt lika "clean" som gamla miton
 
Cagiva Mito has virtually looked the same for the last 15 years. In 2008 Cagiva have re-designed the front heavily to resemble the old Cagiva 500GP bike, but arguably also the new Ducati Desmosedici RR. So the 125 stays a 2-stroke by the miracles of a electronic carburettor and tricky cold/warm engine emission situations. When the engine is cold the emissions just passes EURO 3 only at given rpms. If you have ever ridden the Mito 125 you will know that absolutely nothing happens whatsoever until around 10.000 rpm. So no fuel is used either until very high rpms. Hence the SP525 sneaks through Euro 3 and lives yet another year

2008_Cagiva_MitoSP525_006.jpg

2008_Cagiva_MitoSP525_002.jpg

2008_Cagiva_MitoSP525_005.jpg

2008_Cagiva_MitoSP525_007.jpg
 
Luftintaget fram var ju äckligt fult. :gnissla Hela fronten ser ju ut som en fisk tack vara det.
 
Av det man såg så såg röven jävligt NICE ut:D

men fram såg den mycket fulare ut än den gammla.. såg ut som en fisk som någon redan har nämnt;)
 
Luftintaget var ju visserligen inte vackert, men overall ser den rätt bra ut! (bortsett från luftintaget)

Men jag skulle hellre välja den äldre
 
Njae, jag tycker också att fälgarna är jävligt smala.
Kolla bilden framifrån, tror de andra bilderna ljuger lite...

Dessutom är det precis samma utseende på fälgarna och samma däcktyp som de använt ett tag, tror inte de ändrar bara för att göra det lite smalare. Men jag har haft fel förr. :hihi
 
Finn som smör men rs:an är vassare :P Känns nästan lite omordern från sidan men iförsig är det ju bara en 125:a för 50K...
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top