Bränna däck. Varför?

Varför har du införskaffat en supermotard, modell "stor värsting" (där det t ex bland motardfolket gillas att hitta bl a balanspunkten i tid o otid:D )

Färgen?
Ser bra ut med dig på den?
Grymma däck, men som inte låter sig börnas upp?
Går att lägga ner, men farligt?

Är en smula förvirrad efter dina kommentarer:va

Lägg en feteburn nu innan vintern och bli som människa!

Nja, någon supermotard ver jag inte om det är. Men jag skaffade den för att den verkade vara jävligt rolig att köra. Dessutom hade den "rätt" utseende, enligt mitt tyckte och smak.

Sen vet jag inte riktigt om det är frågor du ställer, men jag svara ändå.

Färgen: Ja, jävligt tyskt svart.
Ser bra ut med mig på: Ja, och den matchar en crosshjälm, crossbyxor, crosstövlar och en huvtröja.
Grymma däck: Har hört att originaldäcken inte ska vara så där superbra, men jag ser ingen direkt anledning att "börna" dem i nuläget.
Går att lägga ner, men farligt: Givetvis går den att lägga ner, men jag har inte helt fått in rutinen/vanan att lägga ner den i vassa kurvor i höga hastigheter. Jag är väldigt mycket nybörjare och har bara kört hoj i en månad.

Bränna däck, varför?
Åka attraktioner på Liseberg, varför?
Dricka öl med polarna, varför?
Lura lillebror att pissa på ett el-stängsel, varför?
Spela meningslösa våldsspel på dator/konsoll, varför?
Spekulera i trådar man inte har en aning om på SH, varför?

Fyll gärna på med frågor som alla vet svaret på...

Burna däck är kul! That´s it!

Oavsett hur barnsligt och omoget det än kan tyckas vara så är det så jävla skoj!
Och doften av brännt gummi luktar bättre när man bränner själv!!!

Keep on Burning assholes! :yoparty

[YOUTUBE-ID]4Y_18iWbEuc[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Alla kulturer har sina attribut, bratz sprutar champis vi bränner däck:mattias

En gång på 80-talet när jag handlade däck inför ett Kawa trepipmöte på Kinnekulle (där det förstås skulle burnas på kvällen) så frågade jag Kjelle på WheelerDealer om han hade ngt däck "som rök mycket". Första blev han faktiskt lite ställd inför frågan, men sedan så harklade han sig och halade världsvant fram en riktigt tung touringpuppa med tjockt slitskikt i bakelitgummi från Continental. :hihi :yoparty

/J

De e kul å burna....:D , luktar gott, specielt med nitro inblandning i soppan..

Varför inte?!

Nja, någon supermotard ver jag inte om det är. Men jag skaffade den för att den verkade vara jävligt rolig att köra. Dessutom hade den "rätt" utseende, enligt mitt tyckte och smak.

Sen vet jag inte riktigt om det är frågor du ställer, men jag svara ändå.

Färgen: Ja, jävligt tyskt svart.
Ser bra ut med mig på: Ja, och den matchar en crosshjälm, crossbyxor, crosstövlar och en huvtröja.
Grymma däck: Har hört att originaldäcken inte ska vara så där superbra, men jag ser ingen direkt anledning att "börna" dem i nuläget.
Går att lägga ner, men farligt: Givetvis går den att lägga ner, men jag har inte helt fått in rutinen/vanan att lägga ner den i vassa kurvor i höga hastigheter. Jag är väldigt mycket nybörjare och har bara kört hoj i en månad.

Du kör hoj för att se grym ut å kanske få ligga lite då?:rolleyes:

Är du rädd för att lägga ner i 100 så kanske du skulle fundera på att skaffa ny hobby?

DU kanske skulle skaffa en touringhoj?

Jag kan förstå att vissa inte börnar å slangar hej vilt.. ja e tex rätt värdelös, men övar flitigt så fort ja hinner =)

Men vad jag inte kan förstå... är hur man INTE kan förstå att folk tycker det är roligt...

Har aldrig hört någon med penis säga så innan, å förväntade mig absolut inte att det skulle kläckas på SH....

Du kör hoj för att se grym ut å kanske få ligga lite då?:rolleyes:

Är du rädd för att lägga ner i 100 så kanske du skulle fundera på att skaffa ny hobby?

DU kanske skulle skaffa en touringhoj?

Jag kan förstå att vissa inte börnar å slangar hej vilt.. ja e tex rätt värdelös, men övar flitigt så fort ja hinner =)

Men vad jag inte kan förstå... är hur man INTE kan förstå att folk tycker det är roligt...

Har aldrig hört någon med penis säga så innan, å förväntade mig absolut inte att det skulle kläckas på SH....

Men HAN kanske tycker det är kul. Alla MÅSTE inte tycka som du eller jag. Vi tycker det är lite fräckt/roligt/ballt/tufft att börna som dårar men han kanske inte gör det. Nä nu tar ni båda varandra i hand och säger förlåt annars blir det skamvrån. :pannkyss :mattias ;)

Det finns en hel drös sådana gamla lirare man saknar, Mingves, sm 570 rr, silver m.fl. Varför har de övergett oss?

När man läst så här långt i tråden, är det inte helt uppenbart varför de övergett oss? ;)

Hur som helst, JA, det är helt meningslöst att burna, särskilt omoget är det om man samtidigt också hissar långfingret mot sina åskådare. (en sk fuckyou-burnout). :)

Men - mitt i all meningslöshet, gummikladd, missljud och odör - så ÄR det kul med en burnout. Av samma dunkla och svårförklarliga skäl som det kan vara kul med smällare, att varva med en motor etc... jag vet inte.

Freud skulle säkert ha sagt att det bottnar i någon manlig sexualdrift, Teos tidigare inlägg (att man får ligga om man burnar) indikerar att så skulle kunna vara fallet :)

Så här går det om man försöker med en bil...

[YOUTUBE-ID]wPm8B2NA5h4[/YOUTUBE-ID]

Ja, det är roligt att köra. Men i din värld kan man inte vara nybörjare?
Nybörjare får man självklart vara. Det jag inte förstår är varför man frågar varför man burnar, vad ska komma nästa vecka varför slangar folk? Vill man titta på naturen så köper man sig en touringmoppe!

Edit: Jag har aldrig varit nybörjare föddes till en oupptäckt rossi:näsblod

Nybörjare får man självklart vara. Det jag inte förstår är varför man frågar varför man burnar, vad ska komma nästa vecka varför slangar folk? Vill man titta på naturen så köper man sig en touringmoppe!

Edit: Jag har aldrig varit nybörjare föddes till en oupptäckt rossi:näsblod

Att slanga kan jag absolut förstå att man gör. Personligen tycker jag att det är skitskoj.
Men att stå helt stilla samtidigt som det ryker och stinker kan jag inte riktigt förstå är lika skoj.

Tycker också det är meningslöst att att stå still och bara börna helt utan anledning eller ännu värre så brevid hojen å börna. :confused: :confused: :confused: Däremot drifting är coolt... vet inte varför men då blir det lite svårighetsgrad. Åka runt i snabba gärna stora cirklar. :yoparty

Jag burnar ALDRIG utan anledning..

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard