3 sek regel

Fox Racing

Organdonator
Gick med
8 Jul 2007
Hoj
2 X
3 sek regeln är helt åt helvete i trafiken!! 90 sträcka= hinner man inte bromsa på 3 sek så åker man 90 blås i röven bilen framför som ev står nästan still. :rofl

I mitt tycke så åker jag så nära som möjligt bilen framför,vid ev tvärnit av bilen framför så blir inte smällen lika hård när inte hans bil fått ner hastigheten än..:D

Last edited:
det betyder att du ska vara MAX tre sekunder på samma ställe...:tummenupp

även om ditt argument för avskaffandet av regeln är minst sagt svag, så har du iallafall lagt fram en god alternativ idé :tummenupp

3 sekunders regeln kom till efter Magnus Ugglas låt 4 sekunder för män som inte kan hålla ut. 3 sekunder är en minimigräns för vad som är accepterat... Tror jag de var.

Har du svårt och härda ut 3 sekunders regeln:D va har det med trafiken att göra?

Tror du missutfattat regeln lite... kan ha fel nu, men om du ligger 3sekunder efter en bil som också kör i 90 och han plötsligt tvärnitar, Normalt tar det en sekund att reagera och sätta foten på bromspedalen. om du Då bromsar fullt så inbillar jag mig att smällen inte borde bli speciellt hård om du ens krockar med framförvarande bil. om nu vikterna osv. är samma på på båda bilarna.

3sekunders regeln ger ett rätt stort avstånd, skulle man t.ex. ha 5 sekunders regeln skulle du ganska snart bli omkörd.

½-sekunders regeln är nåt jag brukar tillämpa med fokus på miljöfrågan!
Ligger ja riktigt nära så drar det mindre bensin :tungan tillämpar den bara vid bilkörning dock, kan skita sig fort
Vill ju inte slå ihop våra kloka huvuden i onödan ute på vägarna

krock.GIF

Är inte 3 sekundersregeln till för att avgöra när man inte får äta något man har tappat längre?

Jag HATAR att bli arslad. Ligger det nån preciiiis bakom, vilket händr alldeles för ofta, så är jag sällan sen att sätta foten på bromsen, hårt. Jag har tom stannat på sk. 1-2 väg (1 fil, 2 filer, 1 fil, 2 filer osv) och klivit ur flera gånger.. De flesta backar, det är trist!

tredagarsregeln är att om någon lämnat nånting hos dig i tre dagar utan att ringa så är det ditt.

hmmm är det inte max 3 sec till hundra vi pratar om?
allt för att uprätthålla säkerheten vid omkörning? :va

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back