Slipons till min 625!

Nu har jag iallfall beställt ett Leo Vince slipon från Zimo-motorrad. Valde länge mellan det och helsystemet men snålade lite, p g a att skillnaden inte verkar va så stor.. Tror inte det kommer göra sådär jättemycket men förhoppningsvis får jag lite mer vrid på låga varv och ett skönt ljud. Skönt iallfall att ha bestämt sig då jag lagt ner väldigt mycket tid på att leta.

bra val tycker jag

Nu har jag iallfall beställt ett Leo Vince slipon från Zimo-motorrad. Valde länge mellan det och helsystemet men snålade lite, p g a att skillnaden inte verkar va så stor.. Tror inte det kommer göra sådär jättemycket men förhoppningsvis får jag lite mer vrid på låga varv och ett skönt ljud. Skönt iallfall att ha bestämt sig då jag lagt ner väldigt mycket tid på att leta.

Pris???

om man tänkt fixa Akrapovic slip-on till sin Ktm 640 (-03 prestige), borde/måste/bör man ställa om munstycke och/eller öppna luftburken (köpa annan?) eller är allting plug and play? :)

gå upp en storlek på båda till att börja med

Last edited:
nu har jag iallfall beställt ett Leo Vince slipon från Zimo-motorrad.

och så kan det visserligen vara dolt, men jag finner bara en ljuddämpare på hans bild på hojen

och sen är ju 2800 euro inte det minsta dyrt för bara ett rör, är det för två så skulle resterande tillverkare gå i graven direkt (och leo vince själva antar jag hehe)

Nä har ju som sagt en enkeldämpare.. Spar väl inte sådär jättemycket men någon tusing billigare blir det nog att beställa från tyskland. Sen finns det ju inga vettiga internetshoppar i Sverige som har något bra.. Återstår bara att se hur lång tid det tar innan jag får den.

Nä har ju som sagt en enkeldämpare.. Spar väl inte sådär jättemycket men någon tusing billigare blir det nog att beställa från tyskland. Sen finns det ju inga vettiga internetshoppar i Sverige som har något bra.. Återstår bara att se hur lång tid det tar innan jag får den.

tror det tog en dryg vecka för mig att få mitt system från zimo.

Så får du får det så får du gärna lägga in ett clip här så får man höra hur det låter. Allt står mellan Wings och Leo för mig.

Så får du får det så får du gärna lägga in ett clip här så får man höra hur det låter. Allt står mellan Wings och Leo för mig.
Ja tycker wings ser riktigt fint ut o låter behagligt.
Så för mej blir det wings framåt våren, men sidan har ju legat nere väldigt länge nu:huvet

Ja tycker wings ser riktigt fint ut o låter behagligt.
Så för mej blir det wings framåt våren, men sidan har ju legat nere väldigt länge nu:huvet

Beställ i god tid bara de kan nog va många som vill ha, dom skickas till hela världen då jag frågade en i usa om dem.. han kanske t o m har nån sorts rabatt under vinter som någon här på sh hade fått.... Gnutten om jag inte har fel.....

Beställ i god tid bara de kan nog va många som vill ha, dom skickas till hela världen då jag frågade en i usa om dem.. han kanske t o m har nån sorts rabatt under vinter som någon här på sh hade fått.... Gnutten om jag inte har fel.....

Jupp jag hakade på vintererbjudandet han hade men det var då han inte var så stor som nu. Men visst jag skulle vänta med att beställa och kolla om han har nåt erbjudande under vintern.

Nästa månad ska det inhandlas wings, så får man hoppas på att duden i Slovenien inte höjer priset med!

Nästa månad ska det inhandlas wings, så får man hoppas på att duden i Slovenien inte höjer priset med!

Nice!
Finns det några fasta priser eller bestämmer han dom själv?:confused:
Finns ju ingen info på hemsidan.
Jag köper mej ett par i julklapp till mej själv:tummenupp

Såg att dom börjat med NOS dämpare, alltså 5 kantiga slipon, ser riktigt tuffa ut tycker ja:yoparty

ovalnos1hk0.jpg

Ajdå, den sidan hade ja missat:näsblod
Har bara sett wings.si

Last edited:
Gick på 280 EURO med frakt.

hmm, valde du ett Leo Vince till 640 då?
(väljer jag 625 på deras hemsida så hittar jag bara ett system för 464 euro)

någon som har nån erfarenhet av leo vince på ktm/motard? framförallt ljud som är det viktiga för min del (underskatta in placebo-effekten hehe)

priset jag fått på ett nytt akra-slipon till min var 4700 kr - låter väl inte helt fel va?

Last edited:

någon som har nån erfarenhet av leo vince på ktm/motard? framförallt ljud som är det viktiga för min del (underskatta in placebo-effekten hehe)

priset jag fått på ett nytt akra-slipon till min var 4700 kr - låter väl inte helt fel va?

Leo funkar kanon.. bra kvalitet och gött ljud.

Jo precis valde det till 640n. Men hade nog kunnat ta det till 660:n också då dom sa att det vara samma. Tror det till 625:an var med dubbla burkar medan det för 2800 var enkel.

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back