WSB Magny Cours 2007. **OBS! Spoiler. **

Jag bara menade om JT's insats finns inte så mycket att säga mer än Grattis!
Nu läser han förmodligen inte vad vi skriver, men ett grattis är ändå på sin plats. Grattis JT :cpparty :cpparty :cpparty

Man får ha vilken åsikt man vill om Biaggi men det som fascinerar mig är att när VM är avgjort så är det första som skrivs i två olika trådar här på SH småsintheter om Biaggi och inte om dagens race eller gratulationer till Toseland. Det är faktiskt fascinerande.
När två medlemmar som aldrig är sena att påpeka andras tillkortakommanden gör sina vanliga tvärsäkra uttalanden är det inte mer än rätt att de får sig en liten knäpp på näsan när det visade sig att de hade fel.

Vad jag hörde från dagens sändning har inte Biaggi något kontrakt med Suzuki för nästa år. Han ska tydligen har krävt en mycket hög lön och Francis Batta har gett honom en lapp med vad han kan få i lön. Biaggi är säkert bra rent kommersiellt men resultatmässigt finns det bättre folk att lägga pengarna på.

Härligt att JT vann även om han var rätt blek i sista racet :)

@ Sandstream, har K7:orna varit lika konkurrenskraftiga i år som t ex 06? JAg tänker på serier som BSB, AMA, WSBK etc.
I AMA Superbike blev K7:an 1:a, 2:a, 4:a och 5:a 2007.
(Om jag inte minns fel vann Suzuki dubbelt även 2006 men då med K6:an så klart).

I BSB verkar det inte gå något vidare, de ligger 7:a och 10:a.

I WSBK blev en Suzuki 1:a 2005, 4:a 2006 och 3:a 2007.

Last edited:
...inte mer än rätt att de får sig en liten knäpp på näsan när det visade sig att de hade fel...
Personliga vendettor sköter man med fördel via PM - på det att civilister inte må bli skadade under striderna.

Men hörrni, fortfarande ingen som har lust att berätta vad Biaggi sysslade med under första racet?

Personliga vendettor sköter man med fördel via PM - på det att civilister inte må bli skadade under striderna.
Visst är det så.
Men hörrni, fortfarande ingen som har lust att berätta vad Biaggi sysslade med under första racet?
Lanzi gick omkull i första kurvan på JT:s framhjul. JT körde ut i gruset och var sist med en bra bit när han väl kom upp på banan. Biaggi hade Lanzis hoj precis framför sig när den gled över banan och fick slå av rejält och hamnade därför långt bak i fältet.

Biaggi hade Lanzis hoj precis framför sig när den gled över banan och fick slå av rejält och hamnade därför långt bak i fältet.
Det var en intressant och desperat uppkörning ifrån Max iaf. Han laddade hårt och försökte ta sig om i varje kurva. Många breda spår och tappade placeringar igen. Visade temperament och vilja.

Vad jag hörde från dagens sändning har inte Biaggi något kontrakt med Suzuki för nästa år. Han ska tydligen har krävt en mycket hög lön och Francis Batta har gett honom en lapp med vad han kan få i lön. Biaggi är säkert bra rent kommersiellt men resultatmässigt finns det bättre folk att lägga pengarna på.

Vilka tänker du på då som skulle vara bättre? Haga är ju bättre. Baysliss skulle jag nog också ranka högre än Biaggi. Kanske även Corser. Men sen?

/Mackan

Vilka tänker du på då som skulle vara bättre? Haga är ju bättre. Baysliss skulle jag nog också ranka högre än Biaggi. Kanske även Corser. Men sen?
Jag tänker på dem du nämner men även en kille som Max Neukirchner. Han visade i går att han kan köra fort och med lite mer rutin på rätt hoj kan han nog tillhöra toppen (till en bråkdel av Biaggislön).
Det känns som att Biaggi värdera sig själv lite högre än vad omgivningen gör.

@Bingo: Var inne på www.worldsbk.com och de visade starten på första loppet på förstasidan. Där syns tydligt att Biaggi måste slå av och tappar en massa placeringar.

Jag tänker på dem du nämner men även en kille som Max Neukirchner. Han visade i går att han kan köra fort och med lite mer rutin på rätt hoj kan han nog tillhöra toppen (till en bråkdel av Biaggislön).

Det är ganska vanligt att inhoppare gör förvånande bra ifrån sig. Det är lika vanligt att samma förare sedan inte lever upp till det som förväntas av honom när han har fått chansen. Att göra ett inhopp och satsa järnet för att visa vad man går för är en sak, att prestera under en hel säsong eller att köra de sista 2 racen i mästerskapet för guld är en helt annan. Resultat i enstaka race är intressanta på det sätt att de kan ge en fingervisning om potential, inte så mycket mer.

Det är ganska vanligt att inhoppare gör förvånande bra ifrån sig. Det är lika vanligt att samma förare sedan inte lever upp till det som förväntas av honom när han har fått chansen. Att göra ett inhopp och satsa järnet för att visa vad man går för är en sak, att prestera under en hel säsong eller att köra de sista 2 racen i mästerskapet för guld är en helt annan.

Lanzi är ett bra exempel på det. Tyvärr.

kul för Tosseland

och nu va det slut på det roliga, bort med perfekt avvägs racing och fram med ducaticupen igen.. :kräkas smiley

Lanzi är ett bra exempel på det. Tyvärr.

jag tycker mig se att de flesta som plockas upp från semi-ducati team till fabriks kör sämre där..
nån annan som noterat samma?

och nu va det slut på det roliga, bort med perfekt avvägs racing och fram med ducaticupen igen.. :kräkas smiley
Risken är stor att det blir så men jag hoppas och tror att vi kan få tät racing en bit in på nästa säsong (när Ducatis restriktor fin-tunats).

Risken är stor att det blir så men jag hoppas och tror att vi kan få tät racing en bit in på nästa säsong (när Ducatis restriktor fin-tunats).

tror du att de kommer tunas åt det hållet så är du naiv, inget annat än ett klart effektövertag är det enda dom kommer nöja sig med!

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...