-Hjalmarsson-
Fortfarande Rookie
- Gick med
- 17 Jun 2003
- Ort
- Varberg
- Hoj
- GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
har faktiskt inte tagit isär nån gafel nån gång. men ser inte så besvärligt ut?
bra tipps. de sista ett cartridge kit gör är mindre friktion i benen och känsligare inställnings möjligheter då antar jag?
sen är de dags för road and track gaffeln då är allt utbytt, sbk gaffel är som rt gaffeln fast finare grejer så fortsätter de så...
men så länge man inte tänker åka på nån högre nivå utan åker för de är kul men ändå vill ha stabil hoj så räcker igentlgien väl anpassade fjädrar med bra och rätt mängd olja?
Mät upp förspänningen fram och bak och ställ in efter rekomendationer. Blir det helt galet så byt fjädrar. Tobbe (spyan) körde -05 46.6 på falken med en helt orginal gaffel på sin K5:a. Nu med kittad gaffel för ca 20 000 kr går det inte fortare. En kittad gaffel ställer inte in sig själv. Det är ju egenligen rätt löjligt å köpa dyra grejer man inte behöver. Kör istället och justera efter hand du blir snabbare. När du kommer upp bland topp 15 i Superbike så kanske det är befogat med de där prylarna. Som rookie är det nog bättre å lägga pengar på däck och bantid.
Eftersom han säkerligen kan få till en bra grundinställing med rätt häng med originalfjädrarna.
