orolig ägare!

roban_2002

Kocken
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
kawasaki ZXR750 -89, suzuki TL1000S -97 samt en paj suzuki rg125f -92
här sitter man och väntar på att tiden ska gå och fredag kväll ska blir lördagförmiddag! har nämligen blitt av med mina nycklar till garage och lägenhet!
lägenheten är skitsamma för den vet ingen vart den ligger.
men grejen är att jag mekade med bilen tidigare idag.
höll till precis utanför mitt garage och lyckades på nått sätt med att tappa mina nycklar innan jag kröp under bilen för att mickla.
när jag sen ska avsluta och stänga letar jag efter mina nycklar varpå de är GONE!
måste vara nån som gått förbi mitt garage medans jag låg under bilen som tat dessa.
antingen en snäll själ som lämnar in dem på hittegods eller nån rackare som tyckte det jag hade i garaget såg intressant ut.
kanske rackarn till och med vill ta en titt för sig själv under natten!:mad:
hur som så sitter jag här och väntar på att tiden ska gå medans jag surfar SH och traskar förbi garaget var 20 minut! känns bara så illa om man imorrn går förbi och yamahan, kawan och suzukin skulle vara bort!:gråta
ska fan skaffa sändare till mina nycklar!
va bara tvungen att skriva av mig!
sparade ju iaf pengar då jag skippade krogen ikväll!:huvet

//Robin

Kan du inte hitta på något provisoriskt med en kätting och ett par bastanta bultar eller nått

Kan du inte hitta på något provisoriskt med en kätting och ett par bastanta bultar eller nått

kommer ju inte inn i garaget!:huvet
och killen som har hand om alla garage har jag inte fått tag på!
ringt säkert 20 ggr.
nu kom jag på det! ska ställa bilden för! porten öppnas ju utåt!
hahaha....ingen kommer varken in eller ut om bilen står för!
tack för svar! annars hade jag inte kommit på det!:tummenupp :yoparty

//Robin

nu är det fixat! bilen står 4 cm från porten och in eller ut kommer man inte!
om man är människa iaf!:D

//Robin

Last edited:
Hoppas det visar sig att de inte är stulna utan att du lagt nycklarna i någon ficka eller så.
En gång höll jag på att bli tokig när jag "aldrig" hittade min knippa.
Hade ju haft nycklarna så sent som när jag börjat packat bilen för att resa iväg.
Trodde fan tillslut att någon snott nycklarna på något sätt.
Den satt i låset på den öppna bakluckedörren på kombin. Tokig tamefan!

när jag lägger nyklarna i fel ficka blir de kallabalik, för att de inte ligger i rätt fick så att säga..

Hoppas det visar sig att de inte är stulna utan att du lagt nycklarna i någon ficka eller så.
En gång höll jag på att bli tokig när jag "aldrig" hittade min knippa.
Hade ju haft nycklarna så sent som när jag börjat packat bilen för att resa iväg.
Trodde fan tillslut att någon snott nycklarna på något sätt.
Den satt i låset på den öppna bakluckedörren på kombin. Tokig tamefan!

har letat överallt där de kan tänkas vara!
lyft alla mattor osv i bilen.
städade garaget innan jag var tvungen att stänga för att hämta hemnycklar.(där av att jag inte kunde kedja fast dem.)
har till och med letat under bilen om de fastnat nån stanns och letat under huven.
men några nycklar hittas inte!:va
men det blir till att byta låskolv i garaget och kopiera nya till lägenheten.
men visst känns det jobbigt när man inte vet vem som har dem!
kan ju va nån snäll själ som redan lämnat dem till polisen...
får se hur det blir med allt!
nu kan man iaf sova lite!:yoparty

//Robin

har letat överallt där de kan tänkas vara!

//Robin

Gå och lägg dig nu så letar du lite till imorgon bitti efter morgonkaffet så ska du se att de dyker upp.
Antagligen har du lagt dem på ett sådant taktiskt ställe som du trodde att du skulle komma ihåg men inte gör det nu när stressen är överhängande.

Smart drag med bilen....sov sött :tummenupp

Last edited:
när jag lägger nyklarna i fel ficka blir de kallabalik, för att de inte ligger i rätt fick så att säga..

haha:)
känns som att man ska ha en speciell nyckel ficka!
finns ju annars nån film men samuel L jacksson(stavning) där han nynnar nån melodi om allt han gör. typ nycklar här och plånbok där osv...
bara hoppas att man får tag på extranyckel så man kan ut och åka på söndag!:)

//Robin

Gå och lägg dig nu så letar du lite till imorgon bitti efter morgonkaffet så ska du se att de dyker upp.
AnNtagligen har du lagt dem på ett sådant taktiskt ställe som du trodde att du skulle komma ihåg men inte gör det nu när stressen ä'r överhängande.

Smart drag med bilen....sov sött :tummenupp

känner igen det där med (så konstigt ställa att det glömmer jag aldrig)
har provat det förr men alltid med samma resultat! BORTA!:D
jo jag hoppas att så är fallet! kanske trillar ut mellan under chipstuttarna imorrn när jag dushar! gör dem inte det så är dem nog borta!
har till gått så långt i sökandet att jag lyft ur reservdäck och kollat bakom paneler om dem ligger där!
ska sova så kanske nån kommer i min dröm och berättar var dem är!:D
sov gott alla!

//Robin

Last edited:
För att flytta bilen pangar man rutan och släpper sedan handbromsen och knuffar undan den...

men man kan ju hoppas att den får stå där den står ju!:näsblod
ska ställa ratten i rattlås så om man rullar den så rullas den in i portden eller väggen bakom. då går det inte såvida man inte först pangar rutan och släpper broms, sen bryter upp rattlåset för att sedan rulla bilen åt sidan!:tummenupp :D
då är dem sysselsatta ett tag kanske! förhoppningsvis så länge att boende runt omkring undrar vad de håller på med och ringer gubben blå...:)

//Robin

Jag är nog värre...Om jag nycklarna i handen och känner på fickorna om mobilen är där, och jag inte känner bara mobilen blir tokpanik, sen kommer man på att man har nycklarna i handen

:rolleyes:

Jag är nog värre...Om jag nycklarna i handen och känner på fickorna om mobilen är där, och jag inte känner bara mobilen blir tokpanik, sen kommer man på att man har nycklarna i handen

:rolleyes:

känner igen det med! la mobilerna(2) på taket och åkte.
sen var det panik! men fick tillbaka båda efter några dagar!:)

Du ska kolla på alla ställen där det inte kan tänkas vara! Oftast där de är!

och inte tänkas ska kanske tilläggas! har letat i askkoppen till och med!:D

Annars kan de bara låsa upp lägenheten hämta nycklarna till bilen och vips så är allting killen äger borta.

men hur ser man vilken lägenhet nyckeln går till då??
är fristående garage som man kan hyra även om man bor i skåne. sålänge man betalar! så den tror jag inte på...men visst kan det vara ett alternativ om personen ifråga kände igen mig!

//Robin

Last edited:

men hur ser man vilken lägenhet nyckeln går till då??
är fristående garage som man kan hyra även om man bor i skåne. sålänge man betalar! så den tror jag inte på...men visst kan det vara ett alternativ om personen ifråga kände igen mig!

//Robin

Eller så kanske han kikar lite på bilens reg plåt.
"Surt sa räven"

Jag tror det säkraste blir att du sover i bilen utanför det låsta garaget med ett fälgkors som kudde och mobilen nära till hands..:hej

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard