Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
I söndags körde jag ifrån en R6 nedför Passo di Pordoi (se bild). Körde också 157 mil på en dag. Och över pass 1.800 möh längs snöiga grusvägar (se övriga två bilder). Är det att göra det ordenligt? Eller hade det varit mer ordenligt att köra traditionell sporthoj, nöjt sig med 60 mil per dag och inte haft några krångliga identitesproblem som motorcyklist? För egen del ville jag köra så mycket om möjligt och må så bra som möjligt i sadeln med avseende på det jag visste att vi hade framför oss. Med facit i hand är jag helnöjd med det übermossiga valet av mc. Och tro mig: det var inget fel på fartkänslan nedför, uppför och längsmed alla pass och dalgångar.Mmm ska man åka hoj gör det ordentligt köra runt på touringhojar fyfan dessutom ser dem ut som skit. Kan man lika gärna köpa sig en volvo om man inte gillar vindbrus och fartkänsla.
Mmm ska man åka hoj gör det ordentligt köra runt på touringhojar fyfan dessutom ser dem ut som skit. Kan man lika gärna köpa sig en volvo om man inte gillar vindbrus och fartkänsla.
Mmm ska man åka hoj gör det ordentligt köra runt på touringhojar fyfan dessutom ser dem ut som skit. Kan man lika gärna köpa sig en volvo om man inte gillar vindbrus och fartkänsla.
volvo 240,242,244,142,144 och dom andra där har du gått om vindbrus och fartkänsla

Jo absolut, om man jämför med en 600 intruder!![]()
... föredömlig sågning...
iofs e den såld nu men där var det brus och fartkänsla....det e mer manligt att kontrollera en sån i höga farter än vad det e att köra en ex cbr 600/1000, det länns som att köra i 50 på dom när man kör i typ 130.

Hur många sporthojar klarar detta?![]()
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?threadid=29723&perpage=15&pagenumber=1
Filmsnutt
En extrem sporthoj skulle jag säkert älska att sitta och gasa på men jag har inte lust att betala den dyra försäkringen, den har för lågt nyttovärde och jag skulle med all säkerhet gasa ihjäl mig eftersom jag har en tendens att ibland testa gränserna.

Och tro mig: det var inget fel på fartkänslan nedför, uppför och längsmed alla pass och dalgångar.
![]()
Det där är lätt att säga när man är ute och söndagsåker 10-20 mil i taget. Har du någonsin tryckt 500 mil på en vecka så skulle du nog ändra uppfattning dude.

I söndags körde jag ifrån en R6 nedför Passo di Pordoi (se bild). Körde också 157 mil på en dag. Och över pass 1.800 möh längs snöiga grusvägar (se övriga två bilder). Är det att göra det ordenligt? Eller hade det varit mer ordenligt att köra traditionell sporthoj, nöjt sig med 60 mil per dag och inte haft några krångliga identitesproblem som motorcyklist? För egen del ville jag köra så mycket om möjligt och må så bra som möjligt i sadeln med avseende på det jag visste att vi hade framför oss. Med facit i hand är jag helnöjd med det übermossiga valet av mc. Och tro mig: det var inget fel på fartkänslan nedför, uppför och längsmed alla pass och dalgångar.
![]()
I söndags körde jag ifrån en R6 nedför Passo di Pordoi (se bild). Körde också 157 mil på en dag. Och över pass 1.800 möh längs snöiga grusvägar (se övriga två bilder). Är det att göra det ordenligt? Eller hade det varit mer ordenligt att köra traditionell sporthoj, nöjt sig med 60 mil per dag och inte haft några krångliga identitesproblem som motorcyklist? För egen del ville jag köra så mycket om möjligt och må så bra som möjligt i sadeln med avseende på det jag visste att vi hade framför oss. Med facit i hand är jag helnöjd med det übermossiga valet av mc. Och tro mig: det var inget fel på fartkänslan nedför, uppför och längsmed alla pass och dalgångar.
![]()
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!