Elvismacka

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Jag har hört på radion nu några gånger att den ska ha
Jordnötssmör (har amerikansk jordnötssmör hemma, så det är fixat :P)
Banan
Bacon

Men, när jag sökte på det hittade jag lite olika, med sylt osv.

hur gjorde "The King" sina smörgåsar egentligen?

Sen ska jag prova en, låter gott :)

Gjorde nyss en macka med Jordnötssmör och Banan, det var GOTT! :P :P

Måste prova med bacon någon gång med :)

Elvismackan

2 msk Jordnötssmör
Smör att steka i
4 Bananer
1 pakt Bacon
2 msk Honung
8 skivor bröd (två stycken per portion, det gör att du endast ska använda det ena i receptet nedan och använda den andra brödskivan som lock)

Lägg bacon på hushållspapper på ett fat och ställ in i micron på 1 minut. Låt baconen laga sig själv, förläng med 1 minut i taget tills baconet är krispigt.

Stek brödet i rikliga mängder smör

Bred jordnötssmör på brödet och lägg en halv skivad banan per smörgås. Droppa honung över bananerna. Lägg 2-3 skivor bacon per macka. Lägg på en skiva bröd som lock.

Knappast bantarmat, kanske inte särskilt gott heller. Men kul! Elvis åt ungefär 10-14 stycken liknande mackor per gång.

Elvismackan

2 msk Jordnötssmör
Smör att steka i
4 Bananer
1 pakt Bacon
2 msk Honung
8 skivor bröd (två stycken per portion, det gör att du endast ska använda det ena i receptet nedan och använda den andra brödskivan som lock)

Lägg bacon på hushållspapper på ett fat och ställ in i micron på 1 minut. Låt baconen laga sig själv, förläng med 1 minut i taget tills baconet är krispigt.

Stek brödet i rikliga mängder smör

Bred jordnötssmör på brödet och lägg en halv skivad banan per smörgås. Droppa honung över bananerna. Lägg 2-3 skivor bacon per macka. Lägg på en skiva bröd som lock.

Knappast bantarmat, kanske inte särskilt gott heller. Men kul! Elvis åt ungefär 10-14 stycken liknande mackor per gång.

Är det bra för att jag inte käkat sen lunch som jag tyckte det där lät asgott?

Ni som säger ofyfan, prova jordnötssmör + banan, jag provade den fegis-versionen bara för att se om det var något, och det var faktiskt gott ju :),
ska prova sEIKOs recept med :)

Det där receptet kändes ju aningen överdrivet men jordnötssmör+jordgubbssylt är faktiskt rätt så jävla gott. :tummenupp

Var dom inte som subbar som han åt..jag hörde attdet var 43 000 kalorier i en sån macka. Kan det vara sant? Dom var så pass stora o feta tydligen
:zpy..det är ett under att hans kropp pallade så länge som den gjorde

Var dom inte som subbar som han åt..jag hörde attdet var 43 000 kalorier i en sån macka. Kan det vara sant? Dom var så pass stora o feta tydligen
:zpy..det är ett under att hans kropp pallade så länge som den gjorde

Det lät horribelt mycket det du, kan det verkligen vara möjligt.

Last edited by a moderator:
Det lät horribelt mycket det du, kan det verkligen vara möjligt.

Näe.. Men mycket är det.

Kommer ihåg att nån amerikan på en pajätartävlig skröt om att han hade satt i sig xx antal ostkakor, dvs en amerikan-magfull, och att hälsofolket kunde hoppa upp och klappa sig då det motsvarade 25 000 kalorier.
Sen att han till sin förmodade diabetes mäter sina insulindoser i gallons, det är inget jag avundar.
Det hade dock suttit med en ostkaka denna hungriga afton.

Last edited:
Det där är riktig mat! Akta er fläsktorpeder där ute, det där sväller man upp av:lol

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!