R6 vs Zx6r, årsmodell kring 99-00

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Hejsan!

Hade en R6 00a förut, men kraschade lite på bana utan kraschkåpor :huvet Så f-bolaget ville inte fixa den utan löste in den istället.

Hur som hellst vad skiljer dessa två hojar i körkänsla?
- Hur är det med delar, till R6an är det ju GALET lätt att hitta delar tyckte jag iaf.
- Service intervaller mot R6an?
- Fyll på med något ni tycker.

Jag var väldigt nöjd med min R6a, men har man inget att jämföra med så kanske inte det är så konstigt.

Tacksam för svar //
Jonathan

Kraschkåpor till din nuvarande R6:an kan ju vara en idé. Du kan säkert köpa tillbaka hojen av försäkringsbolaget billigt. Man vet vad man har men man vet inte vad man får, brukar det heta

Jo det är klart, men hojen var mer illa skadad än så verkade det som - konstigt nog. Lowsidade såklart :tungan Men hon hoppade runt så måste varit därifrån skadorna kom.

Någon mer?

Kraschkåpor till din nuvarande R6:an kan ju vara en idé. Du kan säkert köpa tillbaka hojen av försäkringsbolaget billigt. Man vet vad man har men man vet inte vad man får, brukar det heta

Last edited:
Dom är fina båda två men R6an känns lite mindre och smidigare. Helt klart en bättre banhoj, även om kawan inte skäms för sig.

636-motorn som kom -02 är grejt, om du kan sträcka dig dit!

Dom är fina båda två men R6an känns lite mindre och smidigare. Helt klart en bättre banhoj, även om kawan inte skäms för sig.

636-motorn som kom -02 är grejt, om du kan sträcka dig dit!

Okej det är vad jag misstänker också. 02a zx6r då tar jag nog hellre en R6a :tungan

636 motorn kom väl 02 vassaren r6 dessutom är det bekvämare körställning änn r6 03 kom en helt annan hoj zx6r 636.

jag har inte kört nån av dem, men jag är läskigt förtjust i min gixer så jag säger köp sukka ;)

Däremot så är 03an 636 (den helt nya modellen) stråt vassare än R6an. Men det kanske blir för mycket pengar...

Ett strå vässare än en 03a R6a då menar du eller?

jag har inte kört nån av dem, men jag är läskigt förtjust i min gixer så jag säger köp sukka ;)

Funderat bra mycket på en 00a gsxr 750 faktiskt. Dels för att komma upp lite från förra hojen även fast jag älskade R6an på bana - det är där det gäller :D

Last edited:
Ett strå vässare än en 03a R6a då menar du eller?

Funderat bra mycket på en 00a gsxr 750 faktiskt. Dels för att komma upp lite från förra hojen även fast jag älskade R6an på bana - det är där det gäller :D

gixer kom med insprut -98. vet itne huir de ser ut på konkurenternas sida men jag vet att dom var efter. r1 är nog -01 första modellen jag sett med insprut, men de finns kanske tidigare, jag vet ikke.

jag har en -99, banhoj. lite lättad och tillfixad, och den känns ruskigt smidigt. jämnfört mot alla gamla 600cc jag kört så är denna som att kasta runt en liten 125a, så smidig och härlig, och insprut :tummenupp . kollade runt lite på andra japs, men jag tyckte just sukka kändes mest modern för sin ålder på nått sätt.

gixer kom med insprut -98. vet itne huir de ser ut på konkurenternas sida men jag vet att dom var efter. r1 är nog -01 första modellen jag sett med insprut, men de finns kanske tidigare, jag vet ikke.

jag har en -99, banhoj. lite lättad och tillfixad, och den känns ruskigt smidigt. jämnfört mot alla gamla 600cc jag kört så är denna som att kasta runt en liten 125a, så smidig och härlig, och insprut :tummenupp . kollade runt lite på andra japs, men jag tyckte just sukka kändes mest modern för sin ålder på nått sätt.

Insprut på R1an kom på 01ans modell. På r6an 03.
På gsxr 750 var det på 99ans modell.

Personligen tycker jag dock att chassit på 00an är så galet mycket finare, spec gul/svarta :) Men såg faktiskt en 98a gsxr 750 idag, å tyckte den ändå var rätt skaplig. Polaren hade en 99a förut, när han hoppade upp på min R6a så han alltid "galet vad smidig den känns" - så jag vet inte, antar att om man är van vid en R6a så blir nog mycket tungt, åtminstone när det gäller känslan av det. :confused: En ny gixxer 1000 känns ju större mellan benen även fast den väger mindre än tex 00ans R6a.

Insprut på R1an kom på 01ans modell. På r6an 03.
På gsxr 750 var det på 99ans modell.

Personligen tycker jag dock att chassit på 00an är så galet mycket finare, spec gul/svarta :) Men såg faktiskt en 98a gsxr 750 idag, å tyckte den ändå var rätt skaplig. Polaren hade en 99a förut, när han hoppade upp på min R6a så han alltid "galet vad smidig den känns" - så jag vet inte, antar att om man är van vid en R6a så blir nog mycket tungt, åtminstone när det gäller känslan av det. :confused: En ny gixxer 1000 känns ju större mellan benen även fast den väger mindre än tex 00ans R6a.

näe. -98 kom väl ändå gixer750 med insprut? .

ja, så kan det ju vara, jag vet inte riktigt. min hoj väger uppskattningsvis 10-12kg mindre än orginal också och det gör nog en del i uppfattningen, men sen har jag som sagt bara åkt gammalt innan. Kör du på magkänslan, och sen är det väl så att man tar lite det som dyker upp för vettiga pengar, smak och tycke. så har det alltid funkat för mig iaf, man har ett par alternativ kollar på alla och hittar en av dem som lockar lite mer. men du hade ju haft r6 förrut? varför itne prova på nått nytt? omväxling förnöjer:tummenupp

Jadu det har du rätt i ja :tummenupp

Det är ju nice :)
Ja verkligen, klart jag vill ha något nytt, lite sugen på R1 98 är jag dock, polkarrettan alltså :tuttar Men insprut skulle va kul också, samt att jag gärna vill ha en hoj som gått under 2000 mil, kan vara rätt svårt att hitta om man ska köpa en från 98a. Men det kostar ju mer pengar, å student som man är - ja ni vet resten. Skick på kåpor etc, buckla på tanken är inget jag egentligen bryr mig om, det är bara mer racing :yoparty Bara den går som den ska :tummenupp

näe. -98 kom väl ändå gixer750 med insprut? .

ja, så kan det ju vara, jag vet inte riktigt. min hoj väger uppskattningsvis 10-12kg mindre än orginal också och det gör nog en del i uppfattningen, men sen har jag som sagt bara åkt gammalt innan. Kör du på magkänslan, och sen är det väl så att man tar lite det som dyker upp för vettiga pengar, smak och tycke. så har det alltid funkat för mig iaf, man har ett par alternativ kollar på alla och hittar en av dem som lockar lite mer. men du hade ju haft r6 förrut? varför itne prova på nått nytt? omväxling förnöjer:tummenupp

Ja precis - och därmed också flera strån vassare än tidigare ZX6or..

Den är fin, riktigt fin faktiskt. Men när du menar vassare, är det prestanda/effekt du menar eller som helhet. Prestanda är inte allt, bromsar är viktigare,men antar att även de är bättre på 03an zx6an vs R6 03 :rolleyes:

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard