Porschen tog en mumsbit

Det var inte 320hk i den iallafall. Då hade den aldrig kommit ikapp och inte haft nånting att sätta emot oavsett hastighet. Ut och leta upp en rejssugen person i en M3 e46 så får du se, och den har 20hk till.

vi testade ju 580 hk kompressor V8 mot gix...

end of story :S

Sedan får man ju tänka på att det i en ombonad bil är tämligen odramatiskt att köra så fort och i synnerhet i en som är byggd för ändamålet. Ljusår bort från en vanlig sosse-container. På hojen däremot drar det rätt friskt och sikten kan försämras av vibrationer från luftströmmar runt hjälmen eller säg, en ryggsäck som fladdrar...

Min stannar på 296 till 299 på planmark beroende på vinden. Detta utan ryggsäck. Jag vet inte hur mycket säcken pajar av luftmotstånget, har en 15liters säck. Men 10 km verkar den ta i alla fall.

Håller med.. eller hade hållt med dig tills detta hände i alla fall :va
Jag skulle bara leka en stund och sen köra ifrån när det passade mig hade jag tänkt.

släpp ut på axelrämmarna så ryggsäcken hänger längre ner på ryggen blir mindre motstånd då.. jag brukar köra så om väskan inte är fullpackad för då sticker den ut iaf.

Sedan får man ju tänka på att det i en ombonad bil är tämligen odramatiskt att köra så fort och i synnerhet i en som är byggd för ändamålet. Ljusår bort från en vanlig sosse-container. På hojen däremot drar det rätt friskt och sikten kan försämras av vibrationer från luftströmmar runt hjälmen eller säg, en ryggsäck som fladdrar...

så sant som du säger ju mer vibrationer ju suddigare blir synen.. typ som tung motvind osv...

vindstilla morgon kl 06-07 på morronen då kan man bomba mycke snabbare utan att de känns fort, ligger de å blåser så är 200 = ljushastighet helt plötsligt.

Last edited:
Porsche har fortfarande garanti hastighet har jag för mig... Säger dom att den ska göra 270 då gör den 270....

Nä för en elektronisk fartspärr går ju absolut inte att kringgå :va
Mer spelar in på Porsche VS BMW är bara den aerodynamiska biten men håller med dig att tyvärr BMW ligger i lä där!
Sen angående porschen kan det varit vilket monster som helst trots att det enligt VV har en effekt på bara 320 hästar!
Porsche går oxå att trimma! :tummenupp

Jo, men jag har kört en v-maxad E46 M3:a. Och den var seeeg efter 250km/h kan jag säga. Så det känns lite som om det inte spelar någon roll att man kan ta bort fartspärren, M3:an går inte jätte mycket snabbare ändå!

Klart man kan trimma Porschen, men det är ju osedvanligt dyrt att trimma N/A bilar. Man brukar räkna med 1000:- per hästkraft. Och frågan är om det inte är ännu dyrare med delar till ett hypat märke som Porsche. Vem trimmar sin dyra bil för en stor summa pengar istället för att köpa en 996 Turbo, GT3 eller GT2?

Jo, men jag har kört en v-maxad E46 M3:a. Och den var seeeg efter 250km/h kan jag säga. Så det känns lite som om det inte spelar någon roll att man kan ta bort fartspärren, M3:an går inte jätte mycket snabbare ändå!

Klart man kan trimma Porschen, men det är ju osedvanligt dyrt att trimma N/A bilar. Man brukar räkna med 1000:- per hästkraft. Och frågan är om det inte är ännu dyrare med delar till ett hypat märke som Porsche. Vem trimmar sin dyra bil för en stor summa pengar istället för att köpa en 996 Turbo, GT3 eller GT2?

en med förmycke pengar?

Det kan ändå inte varit 320häst i den om din hoj är frisk, turbovarianten är det däremot fullt möjligt i högfart.

Antagligen missade du sista växeln.... Annars behöver du turbo :D

Det bästa man kan göra om man vill ha en liten snabbare porsche än de vanliga gt2, 911 turbo osv är att köpa en av dessa modeller från trimfirman Ruff. Då är allt anpassat redan från början så att grejerna skall hålla. Så man slipper massa ras, som kan hända om man låter den lokala verkstan hemmasnickra något kitt till sin älskling.

:hojsmilie Jag vet precis hur det känns att bli frånåkt. Min svärfar satt i sin nya BMW 325i och jag var bakom på min gamla hoj på Nynäsvägen i våras. Inga problem och köra ifrån i acc men till slut hamnade jag bakom och vred på rullen och in med armbågarna och benen och han försvann sakta sakta framför mig. Detta har man fått höra så nu e det verkligen aktuellt med hojbyte.

Det här är en snabb rackare som man fått sett baklysena på, jag körde 929.

1509-83068.jpg

Svårt att hitta prestanda info men hittade siffran 285 i topp på en 320 hästars.

Ikapp kom hann aldrig, däremot ifrån. (viktigt=)
Jag vill inte utesluta något, min hoj är kanske kass, eller jag. Men har du kört mot en 320 hk 911 eller värre och jämfört hur det går från 250 och uppåt?

Dagen innan körde jag lite mot en 911 GT3 RS men farten var aldrig mer än 180 och då är det enkelt. Ruggigt fet bil!

Inte mer än rätt :fakta

Låter bekannt, vill minnas att det står 286 i instruktionsboken.

Bli ifrånåkt av konstiga saker kan vara dödande för hela själen.
Kom körandes på min alldeles egna favoritstrecka, när jag känner en konstig lukt av "muskler". Visar sig att jag kommer ikapp en orange volvo 140, rishögs-edition. Men den hade ett märkligt stort avgassystem. Första och enda tanken som flög genom mitt huvud var: HCJ-trimmad bonne.
Sedan var det väl bara att vrid på R1´ans gasrulle och dra förbi. Kommer upp jämnsides och lägger märke till "Sparco" stolar, 5-punktsbälte i rött, rallyhörlurar på föraren och himsket breda däck. Sedan säger det bara "PANG!!!!!" och så var den rishögen 300 meter längre fram :confused: .
Dra mig i benet, hade inte en chans i blekfeta helvetet att komma ikapp den:mad: .
Bestämde mig för att lägga av och se mig besegrad. Snackade med en polare någon dag senare och det visade sig att den lilla rackaren till bil hade 600+ hk under huven och ett chassi som klarar det mesta. Finns tydligen en likadan fast grön i samma område, plus en toktrimmad Porsche 924 som ser ut som skit men går som f.......

Kändes väl efter konstaterandet ändå hyfsat OK att ha blivit avhängd när någon har gjort sig så stort besvär för att kunna dra det mesta:)

Kollade vad försäkring på en 911-(99) skulle kosta på IF för mig, hel låg på 33000/år... så det låter som du överdriver lite:7peta
Sedär ja.

Har inte kollat själv utan det var ju bara djungeltelegrafen. Kanske snubben heller inte orkat ringa runt till alla bolagen, rik knös. Man vet ju vad vissa bolag vill ha för att helförsäkra en blade.

Bor du på östermalm? Var tydligen väldigt stor skillnad mellan olika de olika stadsdelarna.

Nyheter
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!