Porschen tog en mumsbit

Bilar har väl i regel bättre aerodynamik så när det gäller att sega sig upp till toppfart kanske det inte är så lätt. Men en rullande start mot en bromsad 450hk RX7 är inga problem med en K2. Det är bevisat.
 
OK, det här var inte bra, men du kan proceduren. Din "motorcykel" kommer bli konfiskerad inatt, var vänlig och avsluta ditt konto här. Tack för din tid.

/perris

:-)
 
Det var inte 320hk i den iallafall. Då hade den aldrig kommit ikapp och inte haft nånting att sätta emot oavsett hastighet. Ut och leta upp en rejssugen person i en M3 e46 så får du se, och den har 20hk till.
 
Du har fått ett måndagsex ur sukisukifabriken! Går den inte fortare än 290 är det bara att köra den till skroten:hihi
 
Frånkörd av en 1303 LS cab? aj aj aj... skulle jag inte erkänna om jag vore du... :rolleyes:




:tungan
 
Och jag som funderade på att skaffa en gixxer till våren....

Det får bli en R1:a istället.
 
Det var inte 320hk i den iallafall. Då hade den aldrig kommit ikapp och inte haft nånting att sätta emot oavsett hastighet. Ut och leta upp en rejssugen person i en M3 e46 så får du se, och den har 20hk till.

Porschen är i aerodynamiskt perspektiv mycket bättre än beemern. Den perfekta aerodynamiska formen är en vattendroppe, alltså rund där fram med avsmalnande svans. Typ som en spermie :D Detta gör att porschen trots mindre hk är kvickare äm beemern!

I detta fallet var det ju toppfartskörning det handlade om också, beemern är ju elektroniskt begränsad på 250km/h också. Det är inte porschen!
 
Porschen är i aerodynamiskt perspektiv mycket bättre än beemern. Den perfekta aerodynamiska formen är en vattendroppe, alltså rund där fram med avsmalnande svans. Typ som en spermie :D Detta gör att porschen trots mindre hk är kvickare äm beemern!

I detta fallet var det ju toppfartskörning det handlade om också, beemern är ju elektroniskt begränsad på 250km/h också. Det är inte porschen!


Nä för en elektronisk fartspärr går ju absolut inte att kringgå :va
Mer spelar in på Porsche VS BMW är bara den aerodynamiska biten men håller med dig att tyvärr BMW ligger i lä där!
Sen angående porschen kan det varit vilket monster som helst trots att det enligt VV har en effekt på bara 320 hästar!
Porsche går oxå att trimma! :tummenupp
 
"Vanliga" cab'n (på 320 hk) verkar ha en toppfart på 270 km/t och iom att du höll runt 280 minus glädjemätare, så kan det ju stämma.
Plocka dom i acc istället, då vinner du garanterat :)

Jag lyckades förnedra en Ferrari som försökte dra ifrån mig. Powerwheelie förbi honom på 1:an och gasa ut på 2:an, sen slog han av (långt bakom).
Pure joy!
Svårt att hitta prestanda info men hittade siffran 285 i topp på en 320 hästars.

Det var inte 320hk i den iallafall. Då hade den aldrig kommit ikapp och inte haft nånting att sätta emot oavsett hastighet. Ut och leta upp en rejssugen person i en M3 e46 så får du se, och den har 20hk till.
Ikapp kom hann aldrig, däremot ifrån. (viktigt=)
Jag vill inte utesluta något, min hoj är kanske kass, eller jag. Men har du kört mot en 320 hk 911 eller värre och jämfört hur det går från 250 och uppåt?

Dagen innan körde jag lite mot en 911 GT3 RS men farten var aldrig mer än 180 och då är det enkelt. Ruggigt fet bil!

OK, det här var inte bra, men du kan proceduren. Din "motorcykel" kommer bli konfiskerad inatt, var vänlig och avsluta ditt konto här. Tack för din tid.

/perris

:-)
Inte mer än rätt :fakta
 
Last edited:
Jag hade problem att hänga på en saab900 i 150-250 med min cbr600, då sålde jag skrotet

alla bilar är inte orginal :tungan
 
Hörde att om man bor på Östermalm (i stockholm då) så kan man få pynta 100 grand om året i försäkring på en såndäringa bil. Kanske något att trösta sig med =)
 
MM småhojar eller gamla 1000cc är ju inge problem för en sprojlans sportbil att sega sig förbi i topphastighet, vindmotståndet är ju så stort så de små motorerna orkar inte.
Sen att jag tar mig 0-200 bra mkt snabbare än en ny porsche i en gammal 600cc från 2000 för under 40lappen är det som är det roliga me hoj =)
 
Det e då man skaffar sig en Hayabusa (den har ju med en form som en vattendroppe) å vill man vara på den säkra sidan så överladdar man den lite med så råkar man inte ut för det problemet med att bli frånåkt av ett bilskrälle varken i acc eller toppfart :D :D
Se bara till att du har utväxling till hög toppfart :tuttar
 
Hörde att om man bor på Östermalm (i stockholm då) så kan man få pynta 100 grand om året i försäkring på en såndäringa bil. Kanske något att trösta sig med =)

Kollade vad försäkring på en 911-(99) skulle kosta på IF för mig, hel låg på 33000/år... så det låter som du överdriver lite:7peta
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top