Stoner/Ducati/Bridgestone världsmästare 2007!

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Sitter här o tänker mig tillbaka till säsongen 2006. Satt med hojkompisarna på O´Learys och såg Stoner crascha rejs efter rejs på sin Honda, såg samtidigt Capirex sladda vilt på sin 990.

Tänkte då "Stoner på en Ducce skulle vara en perfekt kombination. I team med urtidsduccerepresentanten, T-rex, skulle han kunna göra en riktigt bra 2007 säsong."

Det tog ett tag men plötsligt kom beskedet, Stoner till Ducati, jag kunde knappt tro det var sant. Bilderna på Stoner och Capirex från alperna med den nya 800:an dök snart upp. Jodå, det är var sant. Helt underbart.

Hade mina förhoppningar på att Capirex skulle kunna lära Stoner ett o annat och att han på det sättet skulle kunna utmana ordentligt 2008.

Tänk så fel man kan ha!!!

Resten är, som det heter, historia.

Lyfter på hjälmen och grattar Stoner till världmästartiteln 2007!

Att Ducati dessutom ser ut att plocka hem konstruktörsmästerskapet är inte heller fel. Betänk storleken på det företaget jämfört med Honda och Yamaha. Det är otroligt.

Bifogat

• GP7.jpg
    GP7.jpg
    36.1 KB · Visningar: 116
  • LogoDucatiCorse.gif
    LogoDucatiCorse.gif
    24.4 KB · Visningar: 51
Last edited:
Japp, otroligt med tanke på han var kraschkung förra året och gå till Världsmästartitel i år! Materialet har väl passat honom allra bäst och med alla vinster så blir det ett självförtroende på topp oxå!
Bra jobbat av Stoner:tummenupp

Vilket dramatiskt race det var! En riktig rysare.
Stoner är en värdig mästare i år, trots att jag är Rossi Fan.

Det var riktigt kul att Ducati/Stoner/Bridgestone vann VM. Bra att Yamaha Honda och Michelin fått hård konkurens. Stoner har varit grym i år! Jag gillar normalt inte Ducati men med tanke på att det känns som dom slår lite från underläge gör ju att det är skit kul. Man ska inte glömma Capirossi som gjorde ett gymt race.

Jag är så glad! Jag är så glad! Jag är så glad! Jag är så glad! Jag är så glad! Jag är så glad! Jag är så glad! Jag är så glad! Jag är så glad! Jag är så glad! Jag är så glad! Jag är så glad! Jag är så glad! Jag är så glad! Jag är så glad! Jag är så glad! Jag är så glad! Jag är så glad! Jag är så glad! Jag är så glad! Jag är så glad! Jag är så glad! Jag är så glad! Jag är så glad! Jag är så glad! Jag är så glad! Jag är så glad! Jag är så glad! Jag är så glad! Jag är så glad! Jag är så glad! Jag är så glad! Jag är så glad! Jag är så glad! Jag är så glad! Jag är så glad! Jag är så glad!

GRATTIS CASEY!
GRATTIS LORIS!
GRATTIS DUCATI!​

Imponerande! Trodde faktiskt inte att han skulle bli att räkna på en bångstyrig ducati ...
Men så fel man hade

Riktigt duktig kille på en bra maskin! :yoparty

Grattis!

men för helvete din idiot tänk lite..

halva sveriga har blitt av med eurosport, sändningen går mitt i natten,,

tack för att du sabbade spänningen för alla som ska ladda ner eller kolla repris

:mad: :mad: :mad: :mad:

ändra rubrik

Fan va gott !!!!!!!

Vilken underbar känsla att se Stoner ta världsmästar-titeln!
Vilken underbar känsla att Ducati är Världsmästare!
Vilken underbar känsla att Capirossi fick en seger i år!
Vilken underbar känsla att se det lilla märket p***a på dom japanska jättarna.

Bifogat

• forza_brutale[1].GIF
    forza_brutale[1].GIF
    22.1 KB · Visningar: 50
  • ducceshedevil.JPG
    ducceshedevil.JPG
    25.8 KB · Visningar: 754
  • bigcaseystonertestsepan8ax.jpg
    bigcaseystonertestsepan8ax.jpg
    129.6 KB · Visningar: 59
IQ-badboll

men för helvete din idiot tänk lite..

halva sveriga har blitt av med eurosport, sändningen går mitt i natten,,

tack för att du sabbade spänningen för alla som ska ladda ner eller kolla repris

:mad: :mad: :mad: :mad:

ändra rubrik

"men för helvete din idiot tänk lite..":rolleyes:

Ge fan i att kolla en sporthoj-sida om du inte har eurosport och tänkt se reprisen.
Fattar du inte att det lär så något om loppet här??? :arsele .

Jag är så glad att det bara kryper i hela kroppen..

Flera saker går genom huvudet..

Håller Ducati butikerna extra öppet idag? Finns det speciella t-shirts redan? När kommer 1098 Stoner-edition? Kommer det att stå Campione del mondo MotoGP eller bara Campione del MotoGP på 2008:orna? Hur mycket av en pungspark är det för japanarna att förlora både årets titel OCH race på sin egen hemmabana? Varför sitter jag o skriver istället för att åka ut och sprida välljud?

F*n vad glad jag är! :D

Jag ser framför mig hur alla Italofiler sitter hemma och polerar bössan. Tänk så mycket skit de fått ta genom åren och nu äntligen ska de få ge igen.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...