Ok, jag har bestämt mig för att åka gammelninjan ett år till. Under en tid nu så har jag låtit den förfalla, ska ändå snart ställa undan för vintern.
Fel:
Packboxar i framgaffel helt slut, nya gaffelben ska köpas.
Drivpaket ska införskaffas.
Oljeläckage mellan topp och cylinder ska åtgärdas.
Hela motorn ska isär och mätas upp för att kolla status. (turbo?)
Oljeläckage från växellåda ska fixas, hela lådan ska gås igenom, tvåans drev ska bytas iaf. Det här med att undercutta drev, vad menas med det?
Kopplingen ska bytas, slirar när det börjar bli kul.
Lager i fram och bakhjul + sving och styrlager ska bytas.
Nytt styre.
Ny lack är redan fixat, den ser inte ut som på avataren mera.
En fråga, jag funderar på att få dit en annan fälg bak som sväljer ett bredare bakdäck, vilka mått är det jag behöver ta hensyn till?
Kanske är lite galet att satsa så mycket pengar på en gammal hoj, men den e kul att åka på, får nog kultstatus snart. Och insprutningen fungerar helt klanderfritt, tror inte det finns många 81 or som har den kvar.
Andra tips på kul modifieringar utan att helt bygga om hojen emottages gärna.
Fel:
Packboxar i framgaffel helt slut, nya gaffelben ska köpas.
Drivpaket ska införskaffas.
Oljeläckage mellan topp och cylinder ska åtgärdas.
Hela motorn ska isär och mätas upp för att kolla status. (turbo?)
Oljeläckage från växellåda ska fixas, hela lådan ska gås igenom, tvåans drev ska bytas iaf. Det här med att undercutta drev, vad menas med det?
Kopplingen ska bytas, slirar när det börjar bli kul.
Lager i fram och bakhjul + sving och styrlager ska bytas.
Nytt styre.
Ny lack är redan fixat, den ser inte ut som på avataren mera.
En fråga, jag funderar på att få dit en annan fälg bak som sväljer ett bredare bakdäck, vilka mått är det jag behöver ta hensyn till?
Kanske är lite galet att satsa så mycket pengar på en gammal hoj, men den e kul att åka på, får nog kultstatus snart. Och insprutningen fungerar helt klanderfritt, tror inte det finns många 81 or som har den kvar.
Andra tips på kul modifieringar utan att helt bygga om hojen emottages gärna.