Slut på Aprilia återförsäljare i Göteborg???

Mayer

Kunskap är mackt!
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
Superduke
Hejsan!
För ca ett år sedan fanns det två stora återförsäljare för Aprilia i Gbg så vitt jag vet. Den ena var den i Mölndal (kommer inte ihåg namnet nu) som var bra men som tyvärr la ner i våras efter bl.a. översvämningen. Den andra var Sweden motorshop men en dag i somras när jag ringde dem så hade de lagt ner arbetet med Aprilia P.g.a. allt krångel med reservdelar och de hänvisade istället till Superbike. Jag ringde dit och efter en del krångel tog de emot min order och jag fick min del. Nu var det dock dags för en till beställning efter ett ras med min Rs 125. Då har de "lagt ner all sin verksamhet med Aprilia" (också på grund av krångel med delar som aldrig kommer o.s.v.)

Jag frågade honom vart jag skulle vända mig men han visste inte vilka i Gbg som skulle vara återförsäljare. Och han sa också att "jag skulle aldrig köpa en Aprilia idag, det är bra motorcyklar men när de behöver servas eller rasar så funkar det inte"

Så nu vet jag inte vad jag skall göra! Någon som vet någon bra återförsäljare i närheten av Gbg? Någon som har beställt från deras lager i Danmark eller till och med Italien? Vad tycker ni andra med Aprilia att jag skall göra?
Tacksam för svar!!!
// Mayer

Last edited:
De delar jag köpt efter en liten insident har kommit från de här ställena och det har gick skapligt fort ca 2v

http://www.af1racing.com/store/ (usa men tar ca 4-5 dagar till dören om de har grejerna i lager, har de inte det och central lagret i usa har grejerna så tar det ca 7 dagar + 5 dagar)
www.rsvr.net(har de i lager så tar det några dagar sen har man grejerna)

Grejer som ej gick att få tag på i usa eller ifrån rsvr.net köpte jag genom cwalker på www.apriliaforum.com/forums han har aprilia/italiensk mc affär i belgien och har förövrigt byggt en Rsv som bänkades till 173hk i en bänk som zx10an bänkades till 165hk :yoparty

cwalker har mycket att göra men han gör jobbet bra när man får tag i honom :tummenupp

Eftersom du har en RS 125 skulle jag rekomendera Starol i Enköping. Trevlig/kunnig personal och Snabb leverans. Hämtade delen på posten mindre än ett dygn efter beställning.. De verkar ha bättre lagerhållning än de ställen jag beställt av förut.

Biscaya i Alingsås kanske?

Tack för tipset! Det såg bra ut, skall höra med dem snarast och se om dom kan ta hem delen!
// Mayer

Nope... Superbike har kursat....och drivs just nu av konkursboet.

Jaså? Han sa bara att han inte ville ha något att göra med Aprilia för det var krångel med delar och sånt. Visste inget om nån konkurs :va

Last edited:
Biscaya suger babianpung. Dyrare än alla andra, och inte särskillt intresserade av Aprilia i någon form. Grejer till SXV har dom inte över huvud taget.

Har man däremot Ducati så är dom säkert bättre.

I Sverige tror jag att Starol Racing i Enköping är den mest meriterade Aprilia handlaren.
De har ju supportat både 125 o 250 klasserna I svensk RR

Annars prova tyska ebay.

Biscaya suger babianpung. Dyrare än alla andra, och inte särskillt intresserade av Aprilia i någon form. Grejer till SXV har dom inte över huvud taget.

Har man däremot Ducati så är dom säkert bättre.

De var 10 gånger mer intresserade av mitt problem än Sweden motorshop och Superbike tillsammans. De var inte ett öre dyrare än NÅGON annan och eftersom att det inte är grejer till SXV som jag söker så kunde jag inte bry mig mindre ärligt talat. :) De hade ett skitbra bemötande och de ligger nära GBG jämfört med de andra tipsen här i tråden så än så länge har jag inte fått några bättre tips.
// Mayer

Såg ju ganska bra ut men tyvärr så ligger de så långt bort och Biscaya har funkat bra hittills! men tack för tipset!

Last edited:
De var 10 gånger mer intresserade av mitt problem än Sweden motorshop och Superbike tillsammans. De var inte ett öre dyrare än NÅGON annan och eftersom att det inte är grejer till SXV som jag söker så kunde jag inte bry mig mindre ärligt talat. :) De hade ett skitbra bemötande och de ligger nära GBG jämfört med de andra tipsen här i tråden så än så länge har jag inte fått några bättre tips.
// Mayer

Hade du inte kunnat bry dig mig kanske du ska strunta i att fråga?:såjaponken

Hade du inte kunnat bry dig mig kanske du ska strunta i att fråga?:såjaponken

Jag frågade inte om delar till en SXV! :såjaponken
Dessutom stämmer inte hans uppgifter om att de är dyrare än alla andra, eftersom att dom inte ÄR det ELLER om att de inte skulle vara intresserade av Aprilia, eftersom att de uppenbarligen var det när jag pratade med dem. Jag frågade om en bra Aprilia-återförsäljare som kan ta hem delar till min Rs och ligger nära Gbg. Nu har jag fått en massa tips och ett av dem var Biscaya och därifrån har jag nu beställt. Vad är det du inte förstår och vad är det som var fel med min fråga? :confused:

PÅtal om Aprillia-återförsäjare, det är inte någon som har en växelpedal till en Rs 125:a liggandes?

Har ingen anning om var jag ska hitta det :va

Jag frågade inte om delar till en SXV! :såjaponken
Dessutom stämmer inte hans uppgifter om att de är dyrare än alla andra, eftersom att dom inte ÄR det ELLER om att de inte skulle vara intresserade av Aprilia, eftersom att de uppenbarligen var det när jag pratade med dem. Jag frågade om en bra Aprilia-återförsäljare som kan ta hem delar till min Rs och ligger nära Gbg. Nu har jag fått en massa tips och ett av dem var Biscaya och därifrån har jag nu beställt. Vad är det du inte förstår och vad är det som var fel med min fråga? :confused:

Nu får la du skärpa till dig. Du tror la f-n inte jag hittar på ur tomma intet.

T.ex. När jag skulle lämna in tjejens Aprilia Pegaso Strada på 150-milaservice på Biscaya, så skulle han (Panta) ha 2750 kr för den servicen. Alla andra auktoriserade Aprilia-verkstäder som jag pratat med tar mellan 1200-1250 kr för samma sevice. För skoj skull så hörde jag även med Bike i trollhättan (eftersom de ju sitter en Yamaha-660-motor i Pegason) och dom skulle också ha 1250 kr.

Ett annat exempel. När jag skulle ha ett framdrev till min RSV Mille så kollade jag upp priset i katalogen från deras leverantör (Allright). Det skulle gå på 270 kr. När jag senare skall hämta ut drevet ville han (åter igen Panta) ha 370 kr för det.

Förmodligen så har du fått prata med Patrik när du beställde dina delar, för han är i stort sätt alltid trevlig att prata med, men Panta (ägaren) är en riktig PMS-gubbe som kan vara jättebra att prata med en gång, och helt blåst nästa gång. Allt som oftast så är han riktigt dryg och tråkig att ha att göra med.

Bl.a detta och de faktum att dom nästan alltid snackar skit om Aprilia gör att jag bojkottar de stället fastän det är i särklass närmast.

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back