Hack i fälgen?

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
SÅLD!
Tjena!

Hur vanligt är det att man får "hack" på kanten av fälgarna när man lämnar in hojen på verkstad för däckbyte???

Är det något man får räkna med? och som händer ofta, eller är det bara slarvfel?

Åk tillbaka och påpeka det.
Lämplig åtgärd är väl att dom lackar om fälgen åt dig i vinter.
Skriftligt !

Jo, börjar förstå nu att det är bedrövligt att det blev som det blev...första däckbytet för mig så man ville inte vara alltför petig och frågvis...

Men...får nog ta en sväng dit.

Jo, börjar förstå nu att det är bedrövligt att det blev som det blev...första däckbytet för mig så man ville inte vara alltför petig och frågvis...

Men...får nog ta en sväng dit.

Med tanke på att du har en ny hoj har du din fulla rätt att vara petig.
Jävligt petig.

Med tanke på att du har en ny hoj har du din fulla rätt att vara petig.
Jävligt petig.

Ta med prisuppgift på en ny fälg oxå.
Bytte däck på en ny (för mig) verkstad i våras.
Talade om att fälgen han kastade omkring kostar 8 loppor.
Då blev faktisk märkbart försiktigare...

Bytte däck på en ny (för mig) verkstad i våras.
Talade om att fälgen han kastade omkring kostar 8 loppor.
Då blev faktisk märkbart försiktigare...
Låter lite som när jag för många år sedan skulle skicka iväg en Silicon Graphics-dator som varit tillfälligt inlånad på jobbet. En flyttgubbe kom med en pallvagn och balanserade burken på dess ena arm och började köra. När jag lite försiktigt påpekade att den där plastburken som stod och vinglade där framme kostade ca en miljon stannade han rätt kvickt och hämtade en flyttgubbe till samt en riktig pall att ställa den på. :D

Nu har jag täckt över hacken med en tuschpenna, (eller hur det stavas) men färgen kommer antagligen gå bort vid nästa tvätt...svider ändå och se min raring skadad:(

Men om jag hinner idag efter jobbet kommer jag åka dit och visa.

Tyvärr är det allt för vanligt,förr eller senare blir där nästan alltid nån repa,skråma eller hack.

Jag hade ett par fälgar som blev rejält avskrapade o lite av godset på fälgen gick av,på Euromaster i Trelleborg.De fick snyggt pröjsa hela kalaset,skicka fälgarna till fälgfixarna.
Efter det våga dom inte montera på däcken då de sa det blev dyrt för dem det hära.

Var ett tag sen det hände.Har bättrat sig och något försiktigare men nån små repa har jag åter fått som inte är märkbart i ögat stickande.
Dock kommer jag byta däckkrängare ändå då de inte tycks va så noga på sin sak.

Tjena o tack för era svar! Var dit, visade upp fälgen, och inlämning slipning, spackling och lacka om fälgen var det som erbjöds. Tänkte bara skriva fortsättningen till er som undra.

Hare

Tjena o tack för era svar! Var dit, visade upp fälgen, och inlämning slipning, spackling och lacka om fälgen var det som erbjöds. Tänkte bara skriva fortsättningen till er som undra.

Hare
Klantigt att repa fälgen var det förstås...men det verkar ändå vara en ok firma om man utan knussel erbjuder att rätta till det.

Yes, det var ingen som helst diskussion. Bara en fråga om när jag ska lämna in den! så det tycker jag är helt OK.

Ja har jobbat mycke me däck både på bil och mc och vet man va man pyslar me så blir de inte nåra hack. så kräv en ny fälg

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard