Har jag en Ninja?

Bryne

Den med mest prylar då han dör vinner
Gick med
15 Aug 2007
Hoj
Kawasaki Z1000 -08 & Yamaha YZF750R -93 FIGHTER
Tjenare,

Har som sagt köpt mig en Kawasaki Zxr750 -92/93.
Har försökt luska ut om detta nu är en tidig "Ninja" eller ej. På vissa sidor räknas den som en Ninja, på vissa "bara" som zxr750.

Så hur ligger det till?
Alla vet ju att en hoj går mycket bättre om det är en Ninja... :D Får ju räkna med 20-30hk till om jag klistrar på ett märke. :yoparty

Jo, det är en ninja, en så kallad "Beverly hills ninja"
beverly_hills_ninja.jpg

:hihi

Byt upp dig till en "riktig" ninja, köp min :tummenupp

Jag skulle benämna den som en ninja i alla fall. Men tror inte det är en, med vad spelar det för roll vad heter??

en stor del av förvirringen är att betydligt fler modeller hette "Ninja" på amerikanska än på europeiska marknaden. T.ex. zzr600 hette zx6 ninja (icke att förväxla med zx6R ninja som motsvarar våran zx6'a)

summa sumarum är det en ninja om du känner dig som en ninja.

Svenska ninjaklubben verkar godkänna dom flesta sportigare kawor, även gpx600 etc.

http://www.ninjaclubsweden.com/

en stor del av förvirringen är att betydligt fler modeller hette "Ninja" på amerikanska än på europeiska marknaden. T.ex. zzr600 hette zx6 ninja (icke att förväxla med zx6R ninja som motsvarar våran zx6'a)

summa sumarum är det en ninja om du känner dig som en ninja.

Svenska ninjaklubben verkar godkänna dom flesta sportigare kawor, även gpx600 etc.

http://www.ninjaclubsweden.com/

:va så i USA är min ZZR600 en ninja?

Last edited:
I USA kallar dem nästan allt för Ninja. Tom ER6f heter Ninja där. ER6n som jag har finns inte i USA, men de hade säkert kallat även den för Ninja... Ninja = säljer bättre där verkar det som. Jag bryr mig inte om det står en Ninja-dekal på en hoj eller inte, men i mina ögen är Ninja "top-of-the-line", och dit räknas definitivt inte vare sig ER6f eller n.

Ha det!

USA är sålda på ninjor.
Till och med ER6-f heter Ninja 650R i amerikat :va

Ni kan ju ingenting.

Alla ZX-modeller har beteckningen "ninja" på hojen. Det är USA-beteckningen för just ZX-modellerna. Inget annat.
ZZR600 är ju en ZX6 - alltså en "ninja"modell.

ZXR750 från -92 är en(i USA) ZX-7R och därav även en "ninja"modell.

//Från en med alla de riktiga ninjorna.

*/ ?>
Back