Spela pc spel på imac datorer.

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Såld :(
Funkar de att lira alla vanliga pc spel på en imac.
Funderar på att byta ut min stationära mot en imac

japp, inga problem.
bara att tanka hem och installera bootcamp, sen kan du när du startar datorn välja* om du vill köra Mac OS X eller Windows (XP eller Vista, beror på vad du väljer att installera).
när jag väl fick ett sug för att lira på datorn igen så fixade jag bootcamp och installera XP på en kväll, vart inga problem.

sen finns programmet Parallels också, det gör det möjligt att köra windows i fönsterläge (helskärm?), dock inget jag har testat.

* man håller inne Alt-knappen vid uppstart i någon sekund, annars drar Mac OS X automatiskt igång (som vanligt alltså)

Men vet i fan. vill ju ha en bärbar. Hur är de med dvd brännare o de. Är de till eller va kostar de

Superdrive ingår i både iMac och MacBook (med undantag för den billigaste MacBook, den skriver bara CD-R och CD-RW, däremot läsern den (självklart) DVD)

Direktmatad 8x SuperDrive (DVD+R DL/DVD±RW/CD-RW)
Skriver DVD+R DL-skivor (dubbla lager) i upp till 4x hastigheten
Skriver DVD-R- och DVD+R-skivor i upp till 8x hastigheten
Skriver DVD-RW- och DVD+RW-skivor i upp till 4 x hastigheten
Läser DVD-skivor i upp till 8 x hastigheten
Skriver CD-R-skivor i upp till 24 x hastigheten
Skriver CD-RW-skivor i upp till 10 x hastigheten
Läser CD-skivor i upp till 24 x hastigheten

Har haft Mac i 9 år.. i början undrade alla hur man kan köra mac.. nu är det dock tvärtom, alla vill ha mac och de flesta är trötta på Win mm.

Jag köpte mig precis en av de nya iMac 24" i ALU. 2,8 Ghz Intel Core 2 DUO, 4 GB Ram och 1 Terrabyte HD.
Kör Vista och spelar dem senaste spelen på 24" Widescreen samtidigt som man kan köra OSX och kolla film, göra musik eller redigera HD material till DVD..

// LOVE MAC.

Bifogat

• IMG_0071.jpg
    IMG_0071.jpg
    104.7 KB · Visningar: 55
Last edited:
Men vet i fan. vill ju ha en bärbar. Hur är de med dvd brännare o de. Är de till eller va kostar de

Sålde precis min Macbook Pro 2,0, den hade DualLayer brännare mm 15,4", kan varmt rekommendera dem.
beroende på hur mkt man vill lägga pengar på datorn så skulle jag satstat på 17" med High Def upplösning och Glossyskärm.

En till sak är att mac har förvånansvärt bra andrahandsvärde för vara dator.
Och begagnadmarknaden för Mac särskilt bärbara verkar aldrig bli mätt!

3155549 Har haft Mac i 9 år.. i början undrade alla hur man kan köra mac.. nu är det dock tvärtom, alla vill ha mac och de flesta är trötta på Win mm.

Jag köpte mig precis en av de nya iMac 24" i ALU. 2,8 Ghz Intel Core 2 DUO, 4 GB Ram och 1 Terrabyte HD.
Kör Vista och spelar dem senaste spelen på 24" Widescreen samtidigt som man kan köra OSX och kolla film, göra musik eller redigera HD material till DVD..

// LOVE MAC.
Och allting kommer förpackat med ett saftigt överpris.. :)

Tvivlar även starkt på att det går särskilt bra att spela nyare spel med ett 2600 pro. Det är ju inget monster direkt :rolleyes:

Ang frågan !!

Enkelt svar på frågan är JA.. om det är "vanliga" spel
Nja om det är allra nyaste.
Rykten säger att nya drivisar är på väg just för dessa grafikkort.

3155680 Ang frågan !!

Enkelt svar på frågan är JA.. om det är "vanliga" spel
Nja om det är allra nyaste.
Rykten säger att nya drivisar är på väg just för dessa grafikkort.
Antar att du inte kör i native då?

Har en bärbar med 8600 som ska vara jämnbördigt med 2600 och det suckar lite när man krämar på AA,AF samt höjjer upplösningen.

Hade varit skoj att se 3dmark 06 resultat.

Tvivlar även starkt på att det går särskilt bra att spela nyare spel med ett 2600 pro. Det är ju inget monster direkt :rolleyes:

har några polare som inte riktigt släppt det här med att spela spel på datorn och äger MacBook Pro's*
vad jag vet så lirar dom (bl.a.) WoW, Ghost Recon: Advanced Warfighter 2, Age of Empires III och Insurgency (sistnämda även jag ibland) allt på högsta grafik utan att behöva FPS'en behöver ge efter. Sen visst, det är inte dom allra senaste spelen, men inte direkt gamla heller.

* Grafikkort: NVIDIA GeForce 8600M GT-grafikprocessor med dubbellänkad DVI och 256 MB GDDR3 SDRAM
(dessutom upplösning upp till 1920 x 1200 (vilket rekommenderas/är optimalt, alltså inte så att man pressar skiten ur den lilla bärbara burken hehe)

Antar att du inte kör i native då?

nu har jag ingen erfarenhet av Native eller Parallels, men skulle tro att bootcamp är det bästa om man vill få Windows att prestera så bra som möjligt på ens mac. (a.k.a amatör-teori hehe)

Last edited:
3155699 har några polare som inte riktigt släppt det här med att spela spel på datorn och äger MacBook Pro's*
vad jag vet så lirar dom (bl.a.) WoW, Ghost Recon: Advanced Warfighter 2, Age of Empires III och Insurgency (sistnämda även jag ibland) allt på högsta grafik utan att behöva FPS'en behöver ge efter. Sen visst, det är inte dom allra senaste spelen, men inte direkt gamla heller.

* Grafikkort: NVIDIA GeForce 8600M GT-grafikprocessor med dubbellänkad DVI och 256 MB GDDR3 SDRAM
(dessutom upplösning upp till 1920 x 1200 (vilket rekommenderas/är optimalt, alltså inte så att man pressar skiten ur den lilla bärbara burken hehe)

nu har jag ingen erfarenhet av Native eller Parallels, men skulle tro att bootcamp är det bästa om man vill få Windows att prestera så bra som möjligt på ens mac. (a.k.a amatör-teori hehe)
Då har dom samma kort som jag har i min bärbara. Tycker det oftast funkar bra men man märker ju att det inte riktigt hänger med. Detta trots att jag bara kan köra i 1440x900 på min.

3155699 har några polare som inte riktigt släppt det här med att spela spel på datorn och äger MacBook Pro's*

Med native menar jag att man kör på skärmens upplösning. Dvs, kan skärmen visa 1920x1200 så spelar man i den upplösningen :)

Last edited:
Har haft Mac i 9 år.. i början undrade alla hur man kan köra mac.. nu är det dock tvärtom, alla vill ha mac och de flesta är trötta på Win mm.

// LOVE MAC.

Bläsch :näsblod :va Vad Sterilt/Cleant. Not nice! Tur att smaken är som :arsele

WoW och AoE 3 spelade jag i hög upplösning och full grafik, AA, AF med mitt gamla Radeon 9800 XT. Inte helt standard men verkligen inte i samma klass ens som ett GeForce 6800 t.ex. Testa lite mer grafikkrävande spel som t.ex. S.T.A.L.K.E.R. eller BioShock så får du lite bättre test av prestandan... ;)

Precis alla gillar ju inte --------------)

Tur att det finns snygga PC:s också då så vi som inte gillar Mac också kan ha stilrena grejer... :tummenupp

Last edited:
3155762 Spela i 1920x1200 med ett 8600GT med 265 mb minne? Tillåt mig rofla: :rofl
Ja, inte gör jag det...

Men det verka som om Werizons polare gör det. Vilket verkar mysko. Jag menar, det klarar knappt av min 1440x900 skärm :hihi

Dom kanske tycker 15 fps råkCar!

En del mac under åren !

Bifogat

• IMG_1345.jpg
    IMG_1345.jpg
    48 KB · Visningar: 43
  • IMG_1913_1.jpg
    IMG_1913_1.jpg
    47.2 KB · Visningar: 39
  • IMG_0831.jpg
    IMG_0831.jpg
    26.6 KB · Visningar: 41