Triumph Speed Triple-tråden

Starttips?!

Hej,

Fick gör mig att jag skulle fixa till bakdelen i helgen och efter lite jobb fick jag ihop en temporärlösning, till dess att jag får lite mer tid och hittar snyggare blinkers. So far allt gott. Alla lampor funkade inklusive hojen. :yoparty Gjorde det sista igår kväll.

Imorse när jag skulle till jobbet startade inte skönheten... Av någon konstig anledning känns det som jag kan vara inblandad i detta... :huvet Satte på tändningen och försökte starta. Händer inget! Har inte hunnit felsöka men den verkade ha ordentligt med ström. Fick lov att plocka av mig stället och kila ner i tunnelbanan istället:mad:

Några idéer eller någon annan som råkat ut för liknande vid bakdelbygge.
 
Har jag fel? (det e ganska troligt) men det sitter en givare av nåt slag på röret upp till ljuddämparen (vid foten som du säger) vad händer om man tar bort den? om man ska montera nån annan ljuddämpare.

http://houseofmotorcycles.bikebandi...AL+NUMBER+210445+AND+HIGHER/2292073#stay#stay

Del nr 18 är sensorn (om nu det är den Du menar). I Din fråga i mekforumet fick Du ett litet svar om hur det troligen funkar (i a f om jag jämför med D675:an och dess Keihin-ECU). Enklast är ju att ladda en helsystemsmapp om Du måste demontera den - den mappen har lambda-sensorn eliminerad. De standardmappar jag hittar i Tuneboy verkar dock alla ha sensorn kvar, däremot finns någon med SAI och EXUP demonterad...

Ett billigare alternativ är väl att använda ett motstånd på värmekretsen (används på vissa jap-hojar), problemet kan vara att värdet på resistansen kan variera beroende på lastfallet och att ECU kan skrika till i vissa fall. Skulle det finnas en sådan lösning kanske Du kan hitta svar och skisser på www.t595.net eller www.triumphrat.net .

Lycka till!
 
Last edited:
Barkaby 5/9

1. Magnif Bastard - ja
2. MaScoot - japp
3. Snajdarn - ??
4. Fenster - ???
5. mba - ????
6. sTf_paPs - På
7. TS3 - ?
8. Andra s3:or..??????

Hej,

Fick gör mig att jag skulle fixa till bakdelen i helgen och efter lite jobb fick jag ihop en temporärlösning, till dess att jag får lite mer tid och hittar snyggare blinkers. So far allt gott. Alla lampor funkade inklusive hojen. :yoparty Gjorde det sista igår kväll.

Imorse när jag skulle till jobbet startade inte skönheten... Av någon konstig anledning känns det som jag kan vara inblandad i detta... :huvet Satte på tändningen och försökte starta. Händer inget! Har inte hunnit felsöka men den verkade ha ordentligt med ström. Fick lov att plocka av mig stället och kila ner i tunnelbanan istället:mad:

Några idéer eller någon annan som råkat ut för liknande vid bakdelbygge.

Har du kollat säkringarna?

Killswitchen? :D
 
Last edited:

Har du kollat säkringarna?

Killswitchen? :D

Kollade ett par av de stora säkringarna men inte alla, fick lite bråttom till jobbet. Skall kolla resten när jag kommer hem.

Om du med killswitchen menar den röda knappen till höger så, ja den har jag koll på...:D

Andra förslag? Tändningen är alltså (lamporna lyser, starkt) på men när jag trycker på start knappen så händer inget. Ungefär som om man inte trycker in kopplingshantaget när man skall starta.
 
http://houseofmotorcycles.bikebandi...AL+NUMBER+210445+AND+HIGHER/2292073#stay#stay

Del nr 18 är sensorn (om nu det är den Du menar). I Din fråga i mekforumet fick Du ett litet svar om hur det troligen funkar (i a f om jag jämför med D675:an och dess Keihin-ECU). Enklast är ju att ladda en helsystemsmapp om Du måste demontera den - den mappen har lambda-sensorn eliminerad. De standardmappar jag hittar i Tuneboy verkar dock alla ha sensorn kvar, däremot finns någon med SAI och EXUP demonterad...

Ett billigare alternativ är väl att använda ett motstånd på värmekretsen (används på vissa jap-hojar), problemet kan vara att värdet på resistansen kan variera beroende på lastfallet och att ECU kan skrika till i vissa fall. Skulle det finnas en sådan lösning kanske Du kan hitta svar och skisser på www.t595.net eller www.triumphrat.net .

Lycka till!


Tack för ett mkt utförligt svar, jag bockar, :yoparty låter som en stor operation, det blir till att montera zardslipon då,
 

Andra förslag? Tändningen är alltså (lamporna lyser, starkt) på men när jag trycker på start knappen så händer inget. Ungefär som om man inte trycker in kopplingshantaget när man skall starta.

Kolla den kontakten, låter iofs konstigt, men man vet aldrig. Kolla igenom dina kopplingar bak om du gjort nåt som kan leda till kortslutning.
 
Just nu är jag på fel kust! :arsele

Jag ska måla om hojen rosa på onsdag så eventuellt så kan jag/vill jag inte ut och åka eftersom det kan förstöra den färgen.

Fel men ändå rätt då eller? :)

Det finns tre olika områden. Ett där man racar mot varann tre mot tre, ett högfartsstunt för slangning och ett lågfartsstunt för slangning och stoppies etc.
Brukar alltid vara mycket folk och trevlig stämning. Kul att raca oxå!
 
Kolla den kontakten, låter iofs konstigt, men man vet aldrig. Kolla igenom dina kopplingar bak om du gjort nåt som kan leda till kortslutning.


Tack för tipsen!

Jag håller med om att det verkar som om det vore något glapp eller någon säkring. skall kolla det och egna mina kopplingar imorgon (kan ju vara båda - följdfel..). Det lustiga är ju att allt funka perfekt när jag körde upp hojen för parkering kvällen innan...:va

Med lite tur kanske man kan få igång den och få tid över till att hänga på till Barkaby...:yoparty

//M
 
Fel men ändå rätt då eller? :)

Det finns tre olika områden. Ett där man racar mot varann tre mot tre, ett högfartsstunt för slangning och ett lågfartsstunt för slangning och stoppies etc.
Brukar alltid vara mycket folk och trevlig stämning. Kul att raca oxå!
Så kan man nog säga ja.:) Ah, låter ju rätt sköj! Synd att man är så kass på att lira upp den på slangen då! Kanske ett bra ställe att öva på?!
Slår du några med din långsamma hoj då?:arsele
 
Så kan man nog säga ja.:) Ah, låter ju rätt sköj! Synd att man är så kass på att lira upp den på slangen då! Kanske ett bra ställe att öva på?!
Slår du några med din långsamma hoj då?:arsele

Fck...han spöar mig iaf...där får man för orginalpiporna...skit oxå :mad:
Och jupp....bra ställe att öva bakjulsåka, om man känner för det :tungan
 
Så kan man nog säga ja.:) Ah, låter ju rätt sköj! Synd att man är så kass på att lira upp den på slangen då! Kanske ett bra ställe att öva på?!
Slår du några med din långsamma hoj då?:arsele

Oxå sjukt dålig på slangen....

Lyckas man bara hålla framhjulet i backen och vrida ordentligt på rullen så går det riktigt bra mot de flesta hojarna.

Haka?

Fck...han spöar mig iaf...där får man för orginalpiporna...skit oxå :mad:
Och jupp....bra ställe att öva bakjulsåka, om man känner för det :tungan

Trist med vädret idag! Vart inge' bana va? Var piss blöt när jag kom hem från stan. :gnissla
 
Last edited:
Spoon! Har du lirat mycket med Tuneboy ännu då? Eller kör du på standard arrow??
Vore roligt att testa min oldsquid mot arrow...och orginal då.
Så ni märker sådan skillnad på spoons arrow och Bastards orginal?

Shit...hur är vädret imorgon? Och vart skall man åka?
 
Spoon! Har du lirat mycket med Tuneboy ännu då? Eller kör du på standard arrow??
Vore roligt att testa min oldsquid mot arrow...och orginal då.
Så ni märker sådan skillnad på spoons arrow och Bastards orginal?

Shit...hur är vädret imorgon? Och vart skall man åka?

Jag har inte haft tid att bänka hojen ännu...vill bänka innan jag ändrar allt för mycket. Det får bli ett projekt för nästa år tror jag! Magnif_Babe verkar tycka att det skiljde extremt mycket mellan original och arrow iaf :D

Du åker med oss isf! Vi möts upp någonstans runt halv fem eller så...
Verkar som att vi kan bli en fyra fem triplar som drar ut iaf! Måtte vädret hålla nu bara...

MBA! Får du igång hojen?
 
Last edited:
SKall ut och meka nu... fortsättning följer

Suck, inga säkringar trasiga. Det hade ju varit fint om det var det som var felet. Har även kontollerat (och försäkerhetsskull plockat kopplat ur allt modifierat) utan livstecken från startmotorn. Kollade kablarna til startknappen lite men kände inte för att plocka isär högerhantaget ute på gatan. Hade varit fint med ett garage i detta vädret.

Skall ut se om man kan rulla igång den nu efter middagen.

har ni några andra tips vad som kan vara fel? annars blir det väl att lämna in den igen... SUCK! Alla lampor lyser, och allt ser bra ut förutom det lilla problemet att det inte händer något när man trycker på startknappen...:huvet
 
Suck, inga säkringar trasiga. Det hade ju varit fint om det var det som var felet. Har även kontollerat (och försäkerhetsskull plockat kopplat ur allt modifierat) utan livstecken från startmotorn. Kollade kablarna til startknappen lite men kände inte för att plocka isär högerhantaget ute på gatan. Hade varit fint med ett garage i detta vädret.

Skall ut se om man kan rulla igång den nu efter middagen.

har ni några andra tips vad som kan vara fel? annars blir det väl att lämna in den igen... SUCK! Alla lampor lyser, och allt ser bra ut förutom det lilla problemet att det inte händer något när man trycker på startknappen...:huvet

Tjaba!

samma spooky fel på min s3:a, var ute och körde en repa ställde in och nästa gång jag skulle ut så startade den inte.
kollat alla säkringar kontakter, reläer... nu har jag rivit hela hojen kåpor tank o dylikt.
bytt kablar till batteriet.
Har varit o köpt mig en multimeter för att mäta upp alla sladdar blir tokig på det här.
knäpper det i ditt relä när du trycker på startern? (det ska det väl göra?) :va

alla tips mottages tacksamt/insaniac
 
Suck, inga säkringar trasiga. Det hade ju varit fint om det var det som var felet. Har även kontollerat (och försäkerhetsskull plockat kopplat ur allt modifierat) utan livstecken från startmotorn. Kollade kablarna til startknappen lite men kände inte för att plocka isär högerhantaget ute på gatan. Hade varit fint med ett garage i detta vädret.

Skall ut se om man kan rulla igång den nu efter middagen.

har ni några andra tips vad som kan vara fel? annars blir det väl att lämna in den igen... SUCK! Alla lampor lyser, och allt ser bra ut förutom det lilla problemet att det inte händer något när man trycker på startknappen...:huvet

556 i kontakten på kopplingshandtaget :tummenupp . Det fixade min efter all regnkörning i höstas.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top