Drog civilsnut i Danmark!

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
Tjupp!

Japp.. då var man på hojträff i danmark i helgen och när vi var på väg dit åkte vi fel vilket jag såg i backspegeln när alla andra vände... åkte en bit till för att vända... var ju tvungen att köra ikapp de andra för att veta vart fan vi skulle...

åkte förbi en civilsnut i hyfsad hastighet... som givetvis var som en cobra efter.. som jag inte såg eller hörde..

när jag kom ikapp stog de andra vid vägkanten och jag stannade bakom dom.. bakom mej kommer snuten med fulla ljusramper och sirener... helvete tänkte jag!!!

han gick fram och nöp nyckeln direkt och jag fick sätta mig i plingplång-bilen... skriva skriva skriva.... JAG SKREV DOCK INTE UNDER PÅ NÅGONTING!

han sa att detta kommer skickas till sverige och jag får inbetalningskort på böterna... 2000 Danska pengar....

nu till min fråga... hur kommer detta sluta då jag inte skrivit under något??? jag har ju inte kört för fort... då dom inte kan identifiera mig på filmen som jag fick se i bilen.... och att jag inte skrivit på något papper ang detta...

mvh robb

Detta svaret ska på SH tradition med. Ta ditt straff som en man.

då dom inte kan identifiera mig på filmen som jag fick se i bilen

Fartkamerorna i Danmark har ägaransvar så kolla upp vad som gäller.

Svenska lagar gäller inte där.

Men du säger ju att du inte har kört för fort...? Jag fattar inte, vad försöker dom sätta dit dig för? För har du inte gjort något så kan du väl slappna av.

Vad är det jag inte förstår?

Men du säger ju att du inte har kört för fort...? Jag fattar inte, vad försöker dom sätta dit dig för? För har du inte gjort något så kan du väl slappna av.

Vad är det jag inte förstår?

Troligtvis rör det sig om en fortkörning:

"åkte en bit till för att vända... var ju tvungen att köra ikapp de andra för att veta vart fan vi skulle...

åkte förbi en civilsnut i hyfsad hastighet... som givetvis var som en cobra efter.. som jag inte såg eller hörde.."

Men det kan ju också röra sig om att personen ifråga inte stannat när polisen signalerade :va

Har du eller har du inte kört för fort?
hur kommer detta sluta då jag inte skrivit under något??? jag har ju inte kört för fort... då dom inte kan identifiera mig på filmen som jag fick se i bilen.... och att jag inte skrivit på något papper ang detta...
Konstigt om de inte kan identifiera dig när du skriver att de låg bakom dig som en kobra och tillomed gick fram och tog nyckeln ifrån dig.. Var glad att det inte blev dyrare. betala och sluta lipa..

Vadå drog snuten? Du stannade ju! Kyckling, typiskt glidarfolk...:tungan

Tur att man har en snabb hoj, annars hade jag varit körkortslös i sommar.:)

okej.. uppenbart att jag vart otydlig.. sorry...

men körde alltså förbi en civilpolis som körde efter och stannade bakom mej..

körde alltså för fort..

polisen sa att dom kommer att skicka vidare ärendet till sverige...

snackade med en polare som vart med om detta och han hade blivit ditkallad för identifiering... och eftersom man inte kunde se på filmen att det var han som körde så gick dom inte vidare i ärendet...

sen är jag glad att det inte blev mer i böter...

Hade han velat betala räkningen så hade han nog gjort det innan han skrev något här. Ni som kommer med sådana här kommentarer, behåll de för er själva.

:fyllisar

tack.....:pannkyss

Last edited:

snackade med en polare som vart med om detta och han hade blivit ditkallad för identifiering... och eftersom man inte kunde se på filmen att det var han som körde så gick dom inte vidare i ärendet...

Men då blev väl din polare väl ditkallad nån annan dag senare? Dig stoppade dom väl strax efter förseelsen och kollade väl ditt ID-kort direkt när du inte hade hjälmen på? Om så var fallet så har du ju blivit identifierad och dom kan bevisa att det inte var nån annan som satt på din hoj just vid det tillfället eftersom dom följt efter dig.

Ville inte va elak men, jag tycker bara man får stå för det man gjort när haffa fått tag på en.

Har du provat att borra?

va? vad har detta med tråden att göra?

Men då blev väl din polare väl ditkallad nån annan dag senare? Dig stoppade dom väl strax efter förseelsen och kollade väl ditt ID-kort direkt när du inte hade hjälmen på? Om så var fallet så har du ju blivit identifierad och dom kan bevisa att det inte var nån annan som satt på din hoj just vid det tillfället eftersom dom följt efter dig.

det vet jag iof inte.. men när dom skulle identifiera honom så verkade det som dom bara kollade på filmen och där kunde dom inte se att det va han som körde....

vet inte om dom har någon kontakt den svenska och danska polisen....

Last edited:
3148569 va? vad har detta med tråden att göra?

det vet jag iof inte.. men när dom skulle identifiera honom så verkade det som dom bara kollade på filmen och där kunde dom inte se att det va han som körde....

vet inte om dom har någon kontakt den svenska och danska polisen....
borrning är det universala lösningen till alla mäns problem, visste du inte det :va

vänta

och se vad som händer för du har ju inte bråttom.

Mig tog de med en kamera som dom hade ställt i en buss som var parkerad vid sidan av vägen. Det tog ca 1 år så ringde en inspektör från polisen i sverige och fråga de hur jag ställde mig till på ståendet om min hastighetsöverträdelse i danmark?
-ehm va? ja? vadå (försökte att spela lite frågande men glad)
Då säger han att han har tagit fram min passbild och jämförde den med bilden från fortkörningen och hade 95% identifiering :mad:
så det var bara att betala. Han sa att jag hade mer hår på passbilden.... Gubbj*vl och det stämmer ju.

Men han sa även att hade det inte stämt så bra så hade han bara meddela danskarna att identifiering int möjlig.

kostade DKK 500:- så det var inte så mycket att gnälla om för jag hade ju kört för fort. 62 km på 50 sträcka.
/M

och se vad som händer för du har ju inte bråttom.

Mig tog de med en kamera som dom hade ställt i en buss som var parkerad vid sidan av vägen. Det tog ca 1 år så ringde en inspektör från polisen i sverige och fråga de hur jag ställde mig till på ståendet om min hastighetsöverträdelse i danmark?
-ehm va? ja? vadå (försökte att spela lite frågande men glad)
Då säger han att han har tagit fram min passbild och jämförde den med bilden från fortkörningen och hade 95% identifiering :mad:
så det var bara att betala. Han sa att jag hade mer hår på passbilden.... Gubbj*vl och det stämmer ju.

Men han sa även att hade det inte stämt så bra så hade han bara meddela danskarna att identifiering int möjlig.

kostade DKK 500:- så det var inte så mycket att gnälla om för jag hade ju kört för fort. 62 km på 50 sträcka.
/M

tack.. äntligen ett svar jag längtat efter...

precis.. jag kommer att vänta och se vad som händer... tror också nämligen att det kommer att ta en stund för svenska polisen och fixa med detta.. dom är ju inte kända för att vara snabba med sånt här...

om det inte fungerar och jag kommer undan är det givetvis bara hinka upp stålars...

mvh

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard