ER6-tråden

Är det nån här som lagt omkull hojen och haft orginalpuckar på?? Precis som Kawa själv säger så har de inte tillräcklig styrka och skall därför designas om..
Klarade de en nedläggning i fart och inte bara tappad hoj på garageuppfarten??:va
 
vart köper jag fotpinnar? vill sätta lite färg på tillvaron =)
 
Är det nån här som lagt omkull hojen och haft orginalpuckar på?? Precis som Kawa själv säger så har de inte tillräcklig styrka och skall därför designas om..
Klarade de en nedläggning i fart och inte bara tappad hoj på garageuppfarten??:va

De hjälpte för mig men det var inte i så hög fart typ 30.
Den tog det mesta och bröt fotpinnen, skrappade lite på sidkåpan och styret.
 
Jahapp Nu har man gjort det, satt dit ett piper cross luftfilter o gasade lite igår. Säger bara, FAAAAAN va bra den gick, helt ny hoj ju. Gick som bara fasen nu, o blev helt stum. snacka om att de ger effekt. Pc´n fattade på en gång o verkade gilla mer luft Nu har min maskin färdig för i år.
 
Är det någon som fått dit dom nya Kawasaki puckarna? Nyfiken på hur dom gör sig!

Mina är beställda men väntar på att få dom!!!!!!
 
tja! ska byta drev till ett mindre fram? undrar om det är vänster eller höger gängat?? någon som har gjort detta??
 
tja! ska byta drev till ett mindre fram? undrar om det är vänster eller höger gängat?? någon som har gjort detta??

dom hojar jag har haft har det varit gängat som vanligt... har bytt på ett antal hojar och par kawor men ingen er6
 
Hård körning = full rulle konstant. Dvs knappt 185-220 på mätaren(beroende på vind).
Det håller jag när jag tourar till Öland, brukar få tanka 3ggr på de 35 milen..

.. Ja, jag är en såkallad fartdåre.. Och ja, då önskar man att han hade helkåpa ibland :tungan

Är du upprätt ännu? Tänkte på dig i dag när jag tog en tur o låg på hela 170 i typ 30sec på en raka...fyfan va drygt det var! då slog tanken mig att du ligger på långt över denna hastighet på långkörning, o att hojen ligger på litern!!!! Nu är det inte så att jag åker sakta, o råkade ut för en raka, jag brukar åka fort på kurviga vägar, det ger mig en kick:tummenupp , men att maxa highway så skulle du nog haft en kåphoj, för jag fixar då inte den typen av åkning...nån annan som gör det eller är det mig det är fel på?
 
Igår skruvade jag av dom nyinköpta kraschpuckarna. Fick ett brev av Kawasaki häromdagen som handlade om ramskador och kraschpuckar.
Peace.
 
Det borde vara vanlig gänga, i med ettan, på med broms, sen är det bara att bryta lös. ev sätt nått mellan nån "eker" o svingen o ta I!

Super bra, får testa det imonr, köpt ett 14 drev, (15 orginal) hoppas d gör på sig, så d går och powerwheela
 
Igår skruvade jag av dom nyinköpta kraschpuckarna. Fick ett brev av Kawasaki häromdagen som handlade om ramskador och kraschpuckar.
Peace.

Vilka puckar har du? Noggrann läsning av texten ger att Kawasakis egna puckar är dom som har problem, något som jag fick bekräftat av Kawasaki själva för någon månad sedan då jag ringde och undrade varför deras egna puckar inte gick att finna någonstans... Några andra fabrikat anges egentligen inte. Brevet är skrivet på riktigt fikonspråk får jag säga...
 
Det är mycket möjligt att andra puckar ger problem också men det skiter ju Kawa i, de tar bara ansvar för sina egna produkter.
 
Är du upprätt ännu? Tänkte på dig i dag när jag tog en tur o låg på hela 170 i typ 30sec på en raka...fyfan va drygt det var! då slog tanken mig att du ligger på långt över denna hastighet på långkörning, o att hojen ligger på litern!!!! Nu är det inte så att jag åker sakta, o råkade ut för en raka, jag brukar åka fort på kurviga vägar, det ger mig en kick:tummenupp , men att maxa highway så skulle du nog haft en kåphoj, för jag fixar då inte den typen av åkning...nån annan som gör det eller är det mig det är fel på?

Det är en vanesak. Motorvägskörning är ju så jävla drygt så man vill ju ha det överstökat så fort som möjligt. ;)
Är faktiskt lite sugen på att bygga om till kåphoj, catalyst har ett gäng helt ok kåpor som verkar funka med clipons, bra mycket snyggare än f-modellen då det blir lägre.
 

Bifogat

  • catsiguo4.jpg
    catsiguo4.jpg
    68.4 KB · Visningar: 149
Nu är det inte så att jag åker sakta, o råkade ut för en raka, jag brukar åka fort på kurviga vägar, det ger mig en kick , men att maxa highway så skulle du nog haft en kåphoj, för jag fixar då inte den typen av åkning...nån annan som gör det eller är det mig det är fel på?

Böjjarn;
Jag vet inte om det är dig det är fel på, men jag håller med dig till 100%.
Finns absolut inget tråkigare med MC-åkning än långa raksträckor, oavsett kåphoj eller inte.
 
power commander

Har hittat ett beg. power commander USB III. Han som säljer har dock en VN2000.

Jag tror att de e samma PC till alla hojar, bara att mappa om eller? De e ju samma art.nr på PC för Er6 och vn2000 johansmc.se.
 
Vilka puckar har du? Noggrann läsning av texten ger att Kawasakis egna puckar är dom som har problem, något som jag fick bekräftat av Kawasaki själva för någon månad sedan då jag ringde och undrade varför deras egna puckar inte gick att finna någonstans... Några andra fabrikat anges egentligen inte. Brevet är skrivet på riktigt fikonspråk får jag säga...
Jag använder några stora fina som jag köpte på s-racing. Vet ej fabrikat.
Noggrann läsning av texten ger att det handlar om kraschpuckar som inte är orginaltillbehör.
"De ovan nämnda undersökningarna och testerna har visat att andra kraschpuckar än Kawasaki orginal kan ha en ogynnsam påverkan på ramen på grund av sin vikt, form, montering, osv. Detta kan ge upphov till höga vibrationer i motorfästet som, speciellt på den högra sidan, som kan resultera i sprickbildningar i svetsen eller i fäste."

Finns väll bara ett sätt att tolka detta antar jag.

Såg dom nya puckarna fina ut då????????Kawasaki puckar??????:va
Jag har inte kawasakis puckar och har ingen som helst aning om hur dom ser ut!!!!!!!!i!i!i!i!i!i!i!i!i!i!i!!!!!!!!!!i!i!!!!va
 
Har hittat ett beg. power commander USB III. Han som säljer har dock en VN2000.

Jag tror att de e samma PC till alla hojar, bara att mappa om eller? De e ju samma art.nr på PC för Er6 och vn2000 johansmc.se.

Är det inte plug'n'play, dvs olika kabelstammar till olika hojmodeller?
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top