Körning Mittsverige banan 2007

Nej, jag brukar i regel paja andras hojar...:näsblod

Bilden är från Kemora, hojen tillhör Zvugge...och jag har just kastat den i karusellhögern...sorry Magnus...:huvet

Men lägg märke till däckslitaget, hur fint det är...:tummenupp :)

Det var tider det :tummenupp

Jag kraschade brorsans Aprilia RSV Mille R på midlanda. Det gäller att ladda järnet med lånad hoj :tungan

Märk väl hur du enkelt håller dig under 100db på en twin genom mindre modifiering av slipon.

Edit: Min nuvarande sambo var med på bankörningen och jag får köra hoj på bana fortfarande. :Rockbanan
 

Bifogat

  • Aprilia.JPG
    Aprilia.JPG
    60.1 KB · Visningar: 106
Last edited:
Tråkigt att höra om olyckan Kenneth, hoppas du kommer tillbaka så småningom.

Vad det gäller det där med öppna hojar så vete f-n, min Suzuki 750 streetfighter turbo gick gladeligen på bakhjulet i 270 så det där med att det går långsammare utan kåpa är bara nys:gnissla :yoparty :)


Men man kör saktare utan kåpor utan tvekan:tummenupp
Även om hastighetstopparna är på ett hjul så krävs de grym nacke för
att köra längre sträckor över 160km/h.


Föresten Niklas har du några varvtider i minnet från turbon på midlanda?
 
Men man kör saktare utan kåpor utan tvekan:tummenupp
Även om hastighetstopparna är på ett hjul så krävs de grym nacke för
att köra längre sträckor över 160km/h.


Föresten Niklas har du några varvtider i minnet från turbon på midlanda?

Man skall ändå inte köra längre sträckor i över 160, med eller utan kåpor:)

När jag var på Midlanda med turbon så var det bara 3-4 grader (och sol) så fästet var inte det bästa. Jag gick omkull på kalla däck i chikanen också:huvet
Men det gick inte fort, någon sa att jag snurrade på 1.06-1.07 ungefär, men manuell tidtagning är ganska värdelöst, det diffar uppemot sekunden.
 
Man skall ändå inte köra längre sträckor i över 160, med eller utan kåpor:)

När jag var på Midlanda med turbon så var det bara 3-4 grader (och sol) så fästet var inte det bästa. Jag gick omkull på kalla däck i chikanen också:huvet
Men det gick inte fort, någon sa att jag snurrade på 1.06-1.07 ungefär, men manuell tidtagning är ganska värdelöst, det diffar uppemot sekunden.


Man måste nästa skaffa en såndär laptimer till nästa gång då..
Åsså är det bara hitta en bra rygg att köra efter eller? :D
 
Det var ett tag sedan körningen (4/6) var...

Men om någon som fotade lyckades få mig på bild så får ni gärna höra av er till mig, är intresserad av bilder. :) Enklast är nog via pm.
Hojjen ser ut enligt avataren.


/Danne
 
Japp den har jag sett. :) Men tack för tipset ändå!
Tänkte mer om det var fler som fotade och lyckades få med mig. Vill man ha en slant för bilderna så är det inget problem heller.

Va bra :tummenupp
Är du tillbaka i Arvidsjaur eller är du i söder?
Jag har just flyttat till Uppsala, mäktiga hojvägar här! :)
 
Va bra :tummenupp
Är du tillbaka i Arvidsjaur eller är du i söder?
Jag har just flyttat till Uppsala, mäktiga hojvägar här! :)

Japp nu är jag tillbaka i Arvidsjaur.
Kan tänka mig att det finns roliga mc-vägar runt uppsala. :)
Jobbade i Borås i somras, där har de fina vägar! Hittade många riktigt roliga och kurviga...
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top