...konsten att skriva en säljande annons...

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Kopierat från ett annat forum, men väl värt att kasta in i debatten om konsten att marknadsföra sin pärla...

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=330160364263#description

Efter att ha läst dessa beskrivningar - behöver jag aldrig mer följa en tråd angående hur man skriver en säljande annons:D .

Dock glömde denna annonsguru den obigatoriska texten angående ev provkörning...

Läs, njut och...

Ha de!

Edit - bomma för guds skull inte Q & A längst ned på sidan:yoparty

Last edited:
Det värsta är

1. folk skriver att det är billigt. Det är väl upp till köparen att avgöra?
2. "det är den mycket snyggare blåsvarta gixxern, inte den vanliga blåvita"
3. kommer inte på nå mer men när Jag gör det, då jävlar:mad:

Han glömde undanbe sig för TV4.

Och vänner.
Och däcksparkare.
Och testpiloter.
Och snackare.

Och att han har lånad mejl... (finns det verkligen nån som LÅNAR mejl år 2007?)

Frågor och svar var bäst.

Q: What map does the power commander have. Can you give me coordinates. Aug-29-07

A: It has a map to the moon, where it was on it's way to when gravity won.

:D

En sak som jag tycker är konstigt är att i många annonser skriver man att man inte vill ha några däcksparkare, testpiloter eller snackare m,m Jag har sålt 4 hojar iår och en förra året och har då aldrig råkat ut för ngn som sparkar på mina däck, eller ngn test pilot eller någon som står och snackar en massa skit.. Dem som har kollat på hojjarna har köpt dem.. Så vad grundar det sig på egentligen??

Vem var det som började med tex ordet däcksparkare :va Bygger allt på oerfarenhet att sälja ngt där man tror att sånna alltid skall dyka upp? Eller skriver man det som andra skriver i sina annonser? Tilläggas skall att jag aldrig har skrivit ngt sådant i mina annonser...

Jag har sålt 4 hojar iår och en förra året och har då aldrig råkat ut för ngn som sparkar på mina däck, eller ngn test pilot eller någon som står och snackar en massa skit..

Lika lite som risken att jag skulle ge någon t.ex. 85000:- innan jag provkör deras hoj.
Skulle aldrig komma på tal.

Skulle heller aldrig släppa ut en provkörning utan cash i näven.. Antingen så det med marginal täcker den dyraste självrisken (stöld/vagnskada) eller om halvförsäkrat stöld/dyrast tänkbara vurpa.. Knepigt att tvinga nån att köpa om de klotar sen när det väl hänt.

Skulle heller aldrig släppa ut en provkörning utan cash i näven.. Antingen så det med marginal täcker den dyraste självrisken (stöld/vagnskada) eller om halvförsäkrat stöld/dyrast tänkbara vurpa.. Knepigt att tvinga nån att köpa om de klotar sen när det väl hänt.

Många som skriver så i olika trådar... Jag har provkört och tittat på många hojar och aldrig har någon frågat efter säkerhet...
Någon gång har jag lämnat körortet...

Hur menar du att det skulle gå till med pengarna då? Skulle den eventuella köparen ge pengarna till säljaren innan provturen? Risken är väl större att bli blåst då...
Är det något man inte ska lämna ifrån sig så är det kontanter...

Lika lite som risken att jag skulle ge någon t.ex. 85000:- innan jag provkör deras hoj.
Skulle aldrig komma på tal.

håller med... Det händer väl aldrig i verkligheten.. eller?

Last edited:
Q: I diddnt know Gay people make bikes? Aug-29-07
A: I didn't know straight people stuttered when they typed. Try using both hands.

:)

å jag skulle aldrig låta någon provköra min hoj utan kontanter i näven min.

Med den inställningen har du genast tappat 90% av potentiella köpare.
Det finns andra sätt om du vill öka säkerheten, ta körkortet, ha lite bensin i tanken, åk efter på annan hoj, ta bilnycklarna, fotografera provköraren, eller något annat.
85000:- i näven innan provkörning är nog bara en dröm. Visst, jag skulle också önska att mina köpare var så snälla, men risken är då att hojen blir stående i garaget för all framtid.

Med den inställningen har du genast tappat 90% av potentiella köpare.
Det finns andra sätt om du vill öka säkerheten, ta körkortet, ha lite bensin i tanken, åk efter på annan hoj, ta bilnycklarna, fotografera provköraren, eller något annat.
85000:- i näven innan provkörning är nog bara en dröm. Visst, jag skulle också önska att mina köpare var så snälla, men risken är då att hojen blir stående i garaget för all framtid.

Ja, för om du har fotograferat föraren och bara har lite soppa i tanken, kan han omöjligt klota och totalförstöra din hoj. :nicka

Snackare och däcksparkare tror jag dyker upp när man har något verkligt udda eller åtråvärt, som man inte ser annars. Typ en veteranbil eller en ferrari. Att undanbe sig för dessa i en annons är ett sätt att indirekt tala om att det man säljer är tillräckligt fint för att kunna dra till sig nämnda snackare.

Vad gäller kontanter och provkörning är det, åtminstone i mitt huvud, ganska enkelt. Vill man sälja privat får man leva med risken att någon provkör. Annars kan man sälja via firma.
Att man sedan som säljare kan säga nej om man får fel vibbar är väl en annan sak, men som princip är man som säljare intresserad av att sälja.
Kunden kan alltid åka nånannanstans till någon som låter honom provköra utan att riskera sina kontanter eller åka omkring med 85000 på sig till någon som vet att man är på väg och mycket väl kan stå och vänta med kompisarna...

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard