TL-tråden - v2 !

Ja jävlar pågar. Idag fick jag ut å köra hoj!!
Blev en liten sväng med bruden på bönpallen. Lite mycket trafik på alla möjliga vägar, men vaffan - jag får köra hoj igen!! :yoparty

ta en sväng ut mot Rörken för där finns det shyssta rakor man kan gasa satan på utan risk för hastighetskontroller :D
 
Äntligen...

...har jag fått tillbaka hojen! :tummenupp
Hojen går mycket bra, från tomgång o hela registret så justeringarna gjorde susen. De något klena 107 på bakhjulet trodde meckarna mycket väl kunde vara boxens fel, men vi enades om att inte prova nu, utan hojen skall i alla fall rivas i vinter o då kan jag kolla komp o mappa om med 97:ans box...

Sen satt det redan ett KN-filter, så jag har ett nytt över. Om nån vill ha det för en 500:- så är det ert. (Tror det kostar 750 ca nytt)

Nu ska jag ut o åka! :yoparty

Visst fanken fans det fler på tråden som bodde i fjollträsk med omnejd? Vore kul o tok-köra o se någon annan TLS/TLR...
 
ta en sväng ut mot Rörken för där finns det shyssta rakor man kan gasa satan på utan risk för hastighetskontroller :D

Åååååå, va rolit!! :FU

Ni är verkligen en sån charmig bunt medkännande motmänniskor allihopa! :6surkart :arsele

Det skiiiiter jag i för jag får köra hoj! Snart får jag ett körkort också så jag slipper legga mig med passet hela tiden. :gnissla Folk kollar ju snett på en när man slänger fram passet. :rolleyes:

Men nu är jag en sån förstående gammal ko, så jag tycker om er ändå. :pannkyss

Böghög om två veckor Lasse? :D What's the plans?


Sen satt det redan ett KN-filter, så jag har ett nytt över. Om nån vill ha det för en 500:- så är det ert. (Tror det kostar 750 ca nytt)

Jag kan köpa ditt K&N. Vi kanske kan göra en trade när jag fått dina Barnetts?
 
Last edited:


Böghög om två veckor Lasse? :D What's the plans?

tror dom kommer på torsdag kväll och åker igen på lördag morgon
beroende på väder och om dom orkar köra på fredagen efter 14 timmars resa från stavanger :yoparty så en sväng till vaxholm för lite glass och sen lite grilla en bärs eller 2 samt lite bada i poolen på kvällen blir nog ingen sen kväll om dom ska upp tidigt om det regnar vet i fasen vad man ska hitta på annat än att ligga och k¤¤¤¤a i garaget :arsele hur som helst packa dig över på fredag så får vi se du kan ju slagga över om du inte vill böööööörna hem efter påsättningen :D

...har jag fått tillbaka hojen! :tummenupp
Hojen går mycket bra, från tomgång o hela registret så justeringarna gjorde susen. De något klena 107 på bakhjulet trodde meckarna mycket väl kunde vara boxens fel, men vi enades om att inte prova nu, utan hojen skall i alla fall rivas i vinter o då kan jag kolla komp o mappa om med 97:ans box...

Sen satt det redan ett KN-filter, så jag har ett nytt över. Om nån vill ha det för en 500:- så är det ert. (Tror det kostar 750 ca nytt)

Nu ska jag ut o åka! :yoparty

Visst fanken fans det fler på tråden som bodde i fjollträsk med omnejd? Vore kul o tok-köra o se någon annan TLS/TLR...

1. Kn filter e gay melitta ska det vara :tummenupp

2. Vi har haft lite tl åkningar för om åren men iår har vi inte ens försökt kanske vi hinner f åihop något innan september e slut :)
 
Last edited:
tror dom kommer på torsdag kväll och åker igen på lördag morgon
beroende på väder och om dom orkar köra på fredagen efter 14 timmars resa från stavanger :yoparty så en sväng till vaxholm för lite glass och sen lite grilla en bärs eller 2 samt lite bada i poolen på kvällen blir nog ingen sen kväll om dom ska upp tidigt om det regnar vet i fasen vad man ska hitta på annat än att ligga och k¤¤¤¤a i garaget :arsele hur som helst packa dig över på fredag så får vi se du kan ju slagga över om du inte vill böööööörna hem efter påsättningen :D

Sweet. :)

Vore ju najst å ta en öhl eller två, men då får hojen sova över. Är ändå inte så kul att stå å köra... :hihi

Hör av mig sen för vägbeskrivning å tider å sånt.
 
Annonsen är ju borta, men vad är det för årsmodell? Kan vara lite kylsystemsfix på 97'orna.

Förmodligen behövs en justering av TPS.

Grattis till köpet och välkommen till klubben. :tummenupp

Jag vetefan riktigt, detta inlägg gör mig ju lite konfunderad http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2623933&postcount=10252

Det är säkert en vinter i antågande, så jag får lära mig skruva hoj lite senare. Rev iaf litegrann idag och gjorde rent och smorde upp kopplingshävarmsskruvgrejen. Det var massa klägg där och jag ville se till att det inte var någon packbox som läckte.

DSC01226.JPG


Tackar för välkommnandet :) :hej

Är inte helt färsk på mekandet, detta är en av prylarna som jag skruvat med senaste åren. http://www.youtube.com/watch?v=6UjKv5aSfmY
 
Jag vetefan riktigt, detta inlägg gör mig ju lite konfunderad http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2623933&postcount=10252

Ja men då ÄR det ju Peters hoj. :)
Jag tyckte den såg väldigt -97 ut när jag såg den också. Den kanske är uttagen 98? Är det inte lite fix gjort på motorn på den där?

97'ans kylsystem behöver uppgraderas. Kolla igenom den här tråden så ska du se en hel del inlägg som handlar om det. Sök på "termostathus", "bypass" eller "pumpkåpa" så kanske du kan sålla ut det viktigaste.

Jag måste se till att skriva en svensk tutorial på det där...


Är inte helt färsk på mekandet, detta är en av prylarna som jag skruvat med senaste åren. http://www.youtube.com/watch?v=6UjKv5aSfmY

Oh, shit! :rock
 
Last edited:
Dubbelmonterade TLS:er under ett kitcar-bygge !? Ha! Det var länge sen vi byggde en sån första gången, inget nytt under solen :D

Räknade till fyra tls sist jag bytte tändstift ;)

Octofinger skrev:
Ja men då ÄR det ju Peters hoj.
Jag tyckte den såg väldigt -97 ut när jag såg den också. Den kanske är uttagen 98? Är det inte lite fix gjort på motorn på den där?

97'ans kylsystem behöver uppgraderas. Kolla igenom den här tråden så ska du se en hel del inlägg som handlar om det. Sök på "termostathus", "bypass" eller "pumpkåpa" så kanske du kan sålla ut det viktigaste.

Jag måste se till att skriva en svensk tutorial på det där...

Ja det verkar vara paprikaexpressen jag köpt.
Har inte sett något inlägg från honom där det pratas om att det ska vara något gjort med motorn. Det enda jag hittar är om tre/växelindikatorn och att det är 2.5W olja i gaffeln. Sen sa han jag köpte den av att det satt kn-filter i den.

Jag har sett lite av det med kylsystemsfixet, men ville inte riva ner hojjen det första jag gör. Var solsken fortfarande i helgen ju. Så två svängar till söta flickorna på Rosenhill kändes mer lockande.
 
Räknade till fyra tls sist jag bytte tändstift ;)



Ja det verkar vara paprikaexpressen jag köpt.
Har inte sett något inlägg från honom där det pratas om att det ska vara något gjort med motorn. Det enda jag hittar är om tre/växelindikatorn och att det är 2.5W olja i gaffeln. Sen sa han jag köpte den av att det satt kn-filter i den.

Jag har sett lite av det med kylsystemsfixet, men ville inte riva ner hojjen det första jag gör. Var solsken fortfarande i helgen ju. Så två svängar till söta flickorna på Rosenhill kändes mer lockande.

Grattis till paprikaexpressen!
Visst är det min gamla hoj, den är helt orörd i maskin. kn filter satt jag i i vintras så det ska vara där om ingen bytt på vägen, Jag dervade om den för att få den lite rappare, +2 i bak samt -1 ifram. Därav stämmer inte hastighetsmätarn, men det berättade säkert grabben du köpte den av...
Problem vid krypkörning märkte inte jag av alls under dem 1000mil jag körde den:va Om du är en av dem som skruvat på robbans bil har du säkert sett tls:en uppe hos hans farsa i sköndal ett antal ggr! Lycka till med hojen
/P
 
Hmm... Vem var det som var med på vår lilla TL-träff förra sommaren, grön TLS som hade lagt omkull sig en sväng och skrapat piporna? Hade nån form av motorjobb om det inte bara var fullsystem/K&N/PCII eller nåt sånt.. :confused:
 
Grattis till paprikaexpressen!
Visst är det min gamla hoj, den är helt orörd i maskin. kn filter satt jag i i vintras så det ska vara där om ingen bytt på vägen, Jag dervade om den för att få den lite rappare, +2 i bak samt -1 ifram. Därav stämmer inte hastighetsmätarn, men det berättade säkert grabben du köpte den av...
Problem vid krypkörning märkte inte jag av alls under dem 1000mil jag körde den:va Om du är en av dem som skruvat på robbans bil har du säkert sett tls:en uppe hos hans farsa i sköndal ett antal ggr! Lycka till med hojen
/P

Jo jag skruvade åt Christell 2006, jävla säsong där vi hade 4 olika motorer i bilen. Jag och brorsan specade och byggde den motorn han har i bilen nu dock sitter det nya toppar på och kompressorn ersatts av turbos.
Oj va det blir bilgrejer, sorry pojkar e för van med bilforumen :)
Fan att jag missade dig ute där i somras då? hmm, var väl för upptagen med skruvandet. :(
Hoppade av det där då det tog upp all min fritid och jag var ett vrak, så iår har det blivit mycket mindre skruvande åt folk o fä.


Alltså problemen är att den går ryckigt på tomgång/1% tps, Hostar o spottar och skjuter eldbollar. Tjuvstannar när man står vid rödljus etc.
Dock kan ju allt det bero på att tempen e låg för den går grisfett.

Men i övrigt så verkar det vara en rätt fin hoj. Motorn e tät o fin, inga missljud förutom ett irriterande avgasläckage i skarven framför svinginfästningen. Och all el etc funkar klockrent.

Finns det någon sida där man kan räkna på utväxlingar med olika drev etc?
Nu kanske den dock är mer standard då jag fick med ett 190/55 däck i köpet
 
Last edited:
Hallå,

Jag har en del funderingar på att använda en TL-motor som grund i ett dragbike-projekt. Jag har letat mycket på nätet och läst igenom hela den här tråden men hittar inte något som hjälper mig på traven i två grundfrågor så det blir till att fråga, ursäkta om det har dryftats tidigare.

Koppling och växellåda:
- De bitar som sitter i TL'ens drivlina, sitter några av dessa delar i andra Suzukis? I så fall vad och vilka?

Motor:
- Hur mycket effekt tål ett TL-block? Skiljer det något i motorns grundkonstruktion mellan en TLS och en TLR, typ tål en av dom mer effekt än den andra?

Mvh
PiPPi
http://HarleyDrags.com
 
Last edited:


...problemen är att den går ryckigt på tomgång/1% tps, Hostar o spottar och skjuter eldbollar. Tjuvstannar när man står vid rödljus etc....

Dock kan ju allt det bero på att tempen e låg för den går grisfett.

...avgasläckage i skarven framför svinginfästningen.

Med tanke på det du säger om KN, går fett, läckage mm så tror jag nog du kan ordna till problemen på låga varv genom att se till att det är tätt överallt, och justera TPS/TB och mappningen.
Kanske byta termostat om den inte tillåter över 80 grader...
Mecka verkar du ju onekligen kunna, så det blir nog inget problem...
 
Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top