TL-tråden - v2 !

Tja, de ska då inte mappa den när tempen är under 80°. Då kommer den gå för snålt när den nått arbetstemp. Det borde de väl ändå känna till??

Du har helt rätt, de borde de känna till. Men om de har bra kylning, fläktar eller nåt, så e ju min gamla termostat snabb på att hålla den mellan 78-80 grader, o de kanske de inte tänker på...
 
3129936 Hallå!

Har ett problem, när jag kopplar in min PC2a så kan jag inte varva mer en 8000rpm. Då är det som att den bara bryter allt, har provat i bänk och hjälper inte även fast man försöker ändra parametrarna i PC2an. Så jag undrar i fall det finns någon i stockholmsområdet, som skulle kunna tänka sig att låta mig prova hon/hans PC2a får att se om det är den som är felet.

Hojen en 99as TLR

John
Om den varvar som den ska utan PC2an så kan du ju med lätthet komma fram till att det är den som är trasig, varför den slutar varva vid 8k....

Ja, har du en bärbar dator så att du kan koppla in den i PC2an medan sden sitter i hojen?
 
3130071 Du har helt rätt, de borde de känna till. Men om de har bra kylning, fläktar eller nåt, så e ju min gamla termostat snabb på att hålla den mellan 78-80 grader, o de kanske de inte tänker på...
Just ja. Du kör på orginaltermostat fortfarande?

Du kan väl för säkerhets skull slå dem en signal och kolla. Om de kollar A/F under 80° så går den fetare än om den är över 80°.
 
Bromsskivorna...

Ingen som har nån feedback på dessa bromsskivor?!?
Auktionen stänger om mindre än en timme, dom andra som fanns (likadana) var betydligt dyrare...
wave.jpg



Hittade även rearesets från Nobunaka Racing, nån som vet nåt om dom?!?
tl1000_1.jpg


tl1000_2.jpg


//
Stefan:yoparty
 
Jag vet inget om de där bromsskivorna. Det är svårt att säga nåt utan att ha nåt märke/tillverkare på dem.

Jag vet dock att det ska finnas några billiga wave-skivor som andra testat med mindre bra resultat. Därmed inte sagt att de suger, men att de kanske inte är toppkvalla. Under $200 för ett par skivor är svinbilligt, mindre än jag betalade (med frakt) för ett par beg EBC... Så ur det perspektivet är det nästan värt att prova. Men som jag sa så kan jag inte på nåt sätt påstå att de skivor som jag hört nämnas på TLZ är samma som du har här i auktionen...

Det är inte så dyr chansning ändå.

Ett tips i sammanhanget, även om det är lite för sent just nu, är att joina TLZ (http://www.tlzone.net och även ställa frågorna där. Där har vi folk från hela världen så det är lite större chans att nån av dem har testat saker. :tummenupp
 
Rearsetsen ser ut exact som dom jag har, har för mig att mina är tillverkade i Thailand el likn.

Dom funkar utan problem, se till o loctita ALLA skruvar bara.
 
Bromsskivorna är Kina-tillverkade. Verkar finnas flera auktioner igång på Ebay med samma tillverkare.

Rearsetet är tillverkat i Thailand, skulle tro att det kommer igång fler auktioner på skivorna då det verkar vara ett företag som hade auktionen.

Jag avvaktar och ser om det kommer tillbaka.

Ska joina TLZ med en gång!

//
Stefan:yoparty
 
Om den varvar som den ska utan PC2an så kan du ju med lätthet komma fram till att det är den som är trasig, varför den slutar varva vid 8k....

Ja, har du en bärbar dator så att du kan koppla in den i PC2an medan sden sitter i hojen?


Nepp har inte så jag kan koppla upp den själv, men körde den i bänk där jag köpte den. och när det inte funkade där så skickade han tillbaka den, när den kom till bak. Hävdar leverantören att det inte är nått fel på den. Mekanikern tror de kan va tändningen. men jag tänkte mest försöka få eliminerat PC2an eller i fall leverantören ljuger och han inte alls provat den och endå hävdar att den är hel.

John
 
3130624 Nepp har inte så jag kan koppla upp den själv, men körde den i bänk där jag köpte den. och när det inte funkade där så skickade han tillbaka den, när den kom till bak. Hävdar leverantören att det inte är nått fel på den. Mekanikern tror de kan va tändningen. men jag tänkte mest försöka få eliminerat PC2an eller i fall leverantören ljuger och han inte alls provat den och endå hävdar att den är hel.

John
Greja så du kan koppla in den o kolla då, för då ser du när du vrider på gasen i programmet hur det ändras, då bör du se vad som händer när du kommer till8k varv.
 
Just ja. Du kör på orginaltermostat fortfarande?

Du kan väl för säkerhets skull slå dem en signal och kolla. Om de kollar A/F under 80° så går den fetare än om den är över 80°.

Jag tog min lånade VStrom o åkte dit.

Chefsmecken var inne på lördagen, fast verkstaden egentligen är stängd, och jobbade med min hoj (känns ok).
Resultat:
- Mappningen var klar. :tummenupp
- Felmeddelande och fet blandning orsakades av att någon hade mappat om den tidigare för den andra motorn, vilket inte funka nu. Inga felmeddelande längre:tummenupp
- Han hade bra koll på att tempen skulle upp, helst till 87 grader enligt honom, och det hade han sett till. :tummenupp
- Ventiler justerade och TPS och TB synkat. (TB var lite ojämnt innan) :tummenupp
- Går nu jämnt o fint på tomgång när den väl är varm. :tummenupp

Allt ok så långt.

Men han ville ha kvar den till måndag eftersom han inte fick ur mer än 107 hk på bakhjulet :confused: , vilket han inte var nöjd med.
Normalt för en frisk TLS var åtminstonde 112 hk, och han ville hitta anledningen.

Frågor till er på sajten;

1. Kan det faktum att 98:ans ECU sköter 97:ans motor ge låga hästar?
2. Kan anledningen vara att motorn helt enkelt har gått hårt och är sliten?
 
Greja så du kan koppla in den o kolla då, för då ser du när du vrider på gasen i programmet hur det ändras, då bör du se vad som händer när du kommer till8k varv.




Vad jag mins från när jag bänkade var att det är som om varvtalstopen är på 8k sen låter den som om den backtender. Behöver man en speciell kabel om man ska koppla in den själv eller går det att göra med vilken som hälst som passar? Och vad behöver jag för program i sådant fal?


John
 
Programmet har jag,så det kan jag maila till dig, sen är det com port på PC"an, så om du har en äldre bärbar med comport eller om du köper en usb till com knverterare på clasolsson.

Har trpkigt så jag letade upp den.

USB till serieportsadapter.
Omvandla enkelt din USB-port till en serieport (DB9M). Längd 1,8 m. Kräver Windows 98SE eller senare.

Artikelnummer 38-2150
249;.
 
Last edited:
Programmet har jag,så det kan jag maila till dig, sen är det com port på PC"an, så om du har en äldre bärbar med comport eller om du köper en usb till com knverterare på clasolsson.

Har trpkigt så jag letade upp den.

USB till serieportsadapter.
Omvandla enkelt din USB-port till en serieport (DB9M). Längd 1,8 m. Kräver Windows 98SE eller senare.

Artikelnummer 38-2150
249;.

Oki får tacka så mycket för hjälpen!

Åter kommer säkert senare med mer frågor när jag kört den lite med en bärbar

Du har Pm

Tack Ricken
 
skitsnack, skitsnack, blablabla...

Men han ville ha kvar den till måndag eftersom han inte fick ur mer än 107 hk på bakhjulet :confused: , vilket han inte var nöjd med.
Normalt för en frisk TLS var åtminstonde 112 hk, och han ville hitta anledningen.

Frågor till er på sajten;

1. Kan det faktum att 98:ans ECU sköter 97:ans motor ge låga hästar?
2. Kan anledningen vara att motorn helt enkelt har gått hårt och är sliten?

Det låter som om du hittat en seriös kille. Han tar inte bara betalt och skickar hem dig utan vill lämna ett gott resultat. Det är lovande. :tummenupp

107Hp är lite lite... Som han säger så är fem till inte alls för mycket begärt, även om man inte ska se på bänksiffror som absoluta, de skiljer mellan olika bänkar, olika dagar etc... Det är klart att fel ECU kan ha med saken att göra, men jag vet faktiskt inte själv... Det kom en ny ECU för 98 och senare (utöver den som återkallades för tidiga TLS -97, så det har egentligen funnits tre TLS-ecu) och den kanske är anpassad för den ändring i topparna som gjordes 98.

Vad gäller sliten motor så... Om du gör ett kompressionstest på den så ser du. Har du full komp så är det i princip inget som kan vara slitet som påverkar prestandan.
 
...Det är klart att fel ECU kan ha med saken att göra...... och den kanske är anpassad för den ändring i topparna som gjordes 98....Om du gör ett kompressionstest på den så ser du. Har du full komp så är det i princip inget som kan vara slitet som påverkar prestandan.

Då tar jag med ECU:n från 97:an o ber honom göra ett komptest...
 
Funkar tråden?

...man börjar undra när mitt sista inlägg aldrig blir omkört...:va Eller så är det bara det att ni har hojar att åka på o min e på verkstad... :rolleyes:
 
...man börjar undra när mitt sista inlägg aldrig blir omkört...:va Eller så är det bara det att ni har hojar att åka på o min e på verkstad... :rolleyes:

:hihi

Nä, jag tillbringade lördagen i Göteborgs skärgård. Satan i gatan vad det blåste!!! :yoparty

Och då är jag ändå en skåning som är van vid snålblåst... :hihi



Men, blåsigt eller inte, vackert är där. Fast, man hade nog fått ha världen fetaste bredband om man skulle bo där ute utan att bli galen på vinterhalvåret. :näsblod

Och, MC kan man glöma, möjligen en Trial, för, några vägar såg jag inte till... :näsblod

Men, fint var det.
Och blåsigt... :lol


:hej
 
Ja, min tog mig på en kurvig 35 mila sväng idag! Hoppas det blir ordning på din innan säsongen är över.

Det tror jag nog, den gick ok sist jag snackade med vekstan, bara lite lite hästar. Men det kan jag leva med i värsta fall. Hoppas få den senast tisdag, ska ge dem 97:ans ECU i morgon bitti så får vi se om det blir ändring...

Sen e de bara å hoppas att det blir en fin höst :)
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top