Vad säger Doohan?

Först frågar han artigt om Criville är ok, sen säger han att (ungefär) den där kurvan (första påkörningen) där låg jag ju på insidan och hade valt spår. (Criville menar på att han var i position att välja spår) varvid Doohan säger: Bullshit, I was on the inside and you .. (ohörbart) Doohan pratar om Crivlles perception (uppfattning om läget) och att han borde kamma till sig avseende detta.
Ja i stora drag.

Fast det var på Eastern Creek. Loris Capirossi fick segern till skänks. Så är det!

Jag tyckte det är en mycket het sekvens som är spännande att se även om man vet hur det slutar, ungefär som Haga och Kaga i Qatar ifjol.
För er som tror att Criville var en nolla med tur så kan det vara nyttigt att se hur snabb han var.

Sen var inte Doohan nån mysgubbe eller spillevink alls om någon trodde det, han var kungen av roadracing men han var också en surgubbe av världsklass.

Sen var inte Doohan nån mysgubbe eller spillevink alls om någon trodde det, han var kungen av roadracing men han var också en surgubbe av världsklass.
Var? :confused: Han är säkert sur fortfarande. Har iofs. inte hört/läst något om honom i år men det har säkert inte ändrats till det bättre.
Men köra kunde han!

Last edited:
För er som tror att Criville var en nolla med tur så kan det vara nyttigt att se hur snabb han var.

Ecksackt min tanke när jag såg detta! Ingen som försökt(och nästan lyckats) köra om Doohan på YTTERN är något annat än en grym förare!:tummenupp

Doohan är lagom nedlåtande och dryg. Han talar till Alex som om han vore ett litet barn, en apa, en spanjor.

"I was on the inside. You know what racing is? I was om the inside."

Edit.
Tyvärr visar inte kameravinkeln på ett bra sätt förarnas positioner men av det lilla man ser så ser det ut att kunna vara Doohan som gör en fuling. T o m kommentatorn säger "Doohan goes wide" precis innan det smäller.

Last edited:
Andra sköna citat:

"Racing is boring as shit" efter att ha dominerat ett par år.

"I figured that if the tire could take ten minutes of that, it'd probably be okay for the race" efter att ha lagt rykande sladdar överallt på en warm up.

Han är f.ö. jättesvettig på överläppen i "Great Battles"-filmen.

Creville påminner om Peddo, Doohan påminner om svunna tider.

/Det var mindre sämre förr

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck