Vad säger Doohan?

ja kanske hör dåligt...men låter det inte som doohan kallar han för "junior" efter ett tag in i konversationen..typ lite nedlåtande sätt...

3133754 RR förare så klart.. Oxå Sete e definitivt en av dom största gnällspikarna i VM igenom tiderna, så visst finns dom där ute ..
Criville var verkligen ingen gnällspik, Pedrosa är det ju inte heller. De var inga skojfriska clowner men gnällspikar? När det dessutom är Doohan, som är en av de grinigaste surgubbar som kört RR, inblandad i tråden så blir ju det påståendet ännu konstigare.

Tyvärr visar inte kameravinkeln på ett bra sätt förarnas positioner men av det lilla man ser så ser det ut att kunna vara Doohan som gör en fuling. T o m kommentatorn säger "Doohan goes wide" precis innan det smäller.
"...and Doohan moves - BANG - into Criville. Well, if anybody wanted to see if these men ment SERIOUS buiness THAT was it. Criville tries to go around Doohan, Doohan just bangs into him."

"Doohan very very determined."

:D

Doohan:

"..yeah, the first one was here, like this, I just pushed you out wide you know..."

Jag tror inte Doohan har många erfarenheter av att ha gjort egna misstag. Andra förare är som irriterande myggor. I vägen. Bort!

:tummenupp

Last edited:
Criville var verkligen ingen gnällspik,

Hur kan någon undgå se att d rör sig om en ren o skär torpedering på Doohan o att sedan inte Criville direkt går in till Doohan utan istället peka o slå ut med armarna o försöka gnälla/snacka/tjafsa bort sitt eget misstag, liknar i mina ögon cirkus Sete.

3133956 Hur kan någon undgå se att d rör sig om en ren o skär torpedering på Doohan o att sedan inte Criville direkt går in till Doohan utan istället peka o slå ut med armarna o försöka gnälla/snacka/tjafsa bort sitt eget misstag, liknar i mina ögon cirkus Sete.
Men att på en incident konstatera att någon är en gnällspik är ju lite drastiskt. Criville var ju ödmjuk, snäll och försynt nästan till självutplåningsgränsen. Ingen gnällspik.
Det var ett misstag och sådana gör ju de flesta förare på den nivån flera gånger.

Men att på en incident konstatera att någon är en gnällspik är ju lite drastiskt. Criville var ju ödmjuk, snäll och försynt nästan till självutplåningsgränsen. Ingen gnällspik.
Det var ett misstag och sådana gör ju de flesta förare på den nivån flera gånger.
Dessutom bodde han hemma hos mamma. Go figure.

http://www.youtube.com/watch?v=NWYm1xT0oqM&mode=related&search=

Här är en annan Doohan-Criville situation från Brno som visar en ganska osnäll Doohan. Detta som Doohan gör, att svänga/vingla/gira fram och tillbaka över banan mellan två kurvor elle upp mot mållinjen, är ett j-vla oskick! Stängning är vad det är och borde bestraffas. Så himla dåligt! Bort!!!

Han är f.ö. jättesvettig på överläppen i "Great Battles"-filmen.
Japp, sminkösen borde ha fått sparken :D

Köpte filmen i går på Gelleråsen och blev rätt besviken när jag kollade den på kvällen. Hade hoppats på mer racesekvenser och inte bara en massa prat.

@Mattias: Kan du rekommendera någon bra MotoGP-film med mycket racesekvenser, typ sammanfattningar av säsongerna?
Har för mig att det ska finnas en eller flera för 80- och 90-tal.

http://www.youtube.com/watch?v=NWYm1xT0oqM&mode=related&search=

Här är en annan Doohan-Criville situation från Brno som visar en ganska osnäll Doohan.
3/1000 vann Criville med.
Kanske fortfarande den minsta segermarginalen i 500/MotoGP?

Criville pratade med högerhanden, precis som Pedrosa. Stenhårt.
Han verkar mest mumla i år....

Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...