Godaste GB-glassen?

Vilken GB-glass är din favvo?

• Antal röstningar
    0
Jag röstade på 88:an, klassikern som alltid fungerar året runt (har alltid en Klassikerlåda i frysen). Är det soligt ute så gillar jag Piggelin bäst. Lakritspuck åt jag mycket när det begav sig och den nya Magnus Strawberry white är väldigt god.

Magnum mandel eller strawberry white bräcker det mesta

Även magnum mandel är kanon.

Magnum Ecuador Dark :tuttar

Magnum!! alla sorter är goda!
Synd bara man e laktos-troll!'

Magnum har några fina varianter

Magnum Colombia :fakta

Magnus Strawberry white är väldigt god.

damn, det fanns ett antal människor som diggade Magnum (fast nu finns dom visserligen i ett ganska bra antal olika smaker)

skulle jag bara få köpa en glass resten av livet skulle det lugnt bli Magnum Mandel :yoparty

Piggelin om det är GB. Men Diplom-is/Triumf har några riktrigt goda också. Så det så.

GB Sandwich. Må den aldrig försvinna!

GB suger stenhårt i år. Hur i helvete kan man ta bort Nogger Black??
Det är väl bara att kalla den Nogger African American då..det är ju politiskt korrekt :rolleyes:
ÄLSKAR den glassen..och och säg inte att superflyers är lika ...det är den inte.
Rest in pieces Nogger Black :(

Magnum är ju gott men inget jag suktar efter längre.
Dumleglassen är god men lite för söt..den på pinne, dock är detta Diplom Is (tror jag).

Snack var en glass som var sjukt god..för ca 20 år sedan. Rund som lakritspuck (som var en gudabenådad glass den med) fast med kolasås och jordnötter, doppad i choklad..gaaahhh :drool

Det fanns en jordgubbsstrut med sylt ovanpå som också var asgod!

Those were the days..när man knappt kunde bestämma sig för det fanns så mycket att välja på...nu är det bra äckelpäckel :negativ

Last edited by a moderator:
GB suger stenhårt i år. Hur i helvete kan man ta bort Nogger Black??
Det är väl bara att kalla den Nogger African American då..det är ju politiskt korrekt :rolleyes:
ÄLSKAR den glassen..och och säg inte att superflyers är lika ...det är den inte.
Rest in pieces Nogger Black :(

Vad är superflyers? Och har du provat Pepe?

Ska framföra era åsikter till berörd part på GB... (Frugan!) :D

Nemen, jobbat där länge? Pappa har också jobbat där ett par år.. Taskig uppväxt man hade :D

Ingen som nämnt Calippo Cola än :tummenupp Annars funkar aaaaalltid en Magnum Mandel (eller Double)..

PÄRONSPLIT Håller jag som nummer 1,

Skate hette en glass för 20 år sen, en vaniljpinne med smörkolarippel inuti, och doppad i ljus kola, hur kunde den försvinna??

Nursey:
Finns en sånn glass på Ica eller hos Hemglassbilen. Tror det är Hemglassbilen. Men där heter den Smack. Tror jag. Nästan 100 säker..

Nursey:
Finns en sånn glass på Ica eller hos Hemglassbilen. Tror det är Hemglassbilen. Men där heter den Smack. Tror jag. Nästan 100 säker..
Smack Lakrits från Hemglass.
smack_lakrits2211.jpg

Pepe från GB som nämnts tidigare är också ganska god. Men jag kommer inte riktigt överens med lakritsprickarna i den.
pepe_lrg.jpg

Om det inte ska vara lakritsglass och man bara stannat vid en mack lite snabbt så är Sandwich helt klart funkis.

Fast skulle jag få välja enbart en glass att ha i frysen resten av livet så skulle det bli Carte d'Or Stracciatella. :drool

Päronsplitt är glassen för mig, bäst var för länge länge sen när man fick med en bild i paketet eller en tatuering.

Numera blir det mest Calippo Cola!

Pepe från GB som nämnts tidigare är också ganska god. Men jag kommer inte riktigt överens med lakritsprickarna i den.
pepe_lrg.jpg

Fast skulle jag få välja enbart en glass att ha i frysen resten av livet så skulle det bli Carte d'Or Stracciatella. :drool

Smack lakrits ser ju helt underbar ut :drool

Som du säger så gillar jag inte lakritsprickarna i Pepe..och dessutom tycker jag inte att det passar att ha chokladklädd stut..varför kunde dom inte kört på med lakritsklädd? Choklad är så fel när man har ätit en lakritsglass. Och prickarna smakar gammal gymnastikmatta..ni vet den gråa TUNGA som luktade tåbira :zpy (men jag gillar skalet på Pepe ;))

Edit..åååh jag kom på en glas som jag brukade älska när jag var liten..jelly split eller något sånt. Hallonisglass med gelé inuti som gelé hallon. Fifan vad god den var :)

*/ ?>
Back