Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

Hej på er! E ny ägare till blade -96:a och tänkte bara säga hej till alla :) Verkar va en riktigt bra tråd, har dock inte läst igenom hela än men verkar riktigt bra........ btw låter riktigt kul med en träff runt gbg, e ju alltid kul å åka ett gäng :)
 
Hej på er! E ny ägare till blade -96:a och tänkte bara säga hej till alla :) Verkar va en riktigt bra tråd, har dock inte läst igenom hela än men verkar riktigt bra........ btw låter riktigt kul med en träff runt gbg, e ju alltid kul å åka ett gäng :)

Bra hojval :tummenupp

Men grabbar, klart vi sammanstrålar i Sweas centrumpunkt ÖREBRO :) , det blir ju närmast för alla parter!

Sen vore det trevligt om vi gör det i vår också så att jag hinner laga upp min best :tummenupp
 
Hej på er! E ny ägare till blade -96:a och tänkte bara säga hej till alla :) Verkar va en riktigt bra tråd, har dock inte läst igenom hela än men verkar riktigt bra........ btw låter riktigt kul med en träff runt gbg, e ju alltid kul å åka ett gäng :)

Du som är Mangan va? Andreas polare?
Jag är grannen som var ute o kolla på hojen ;)

/Martin
 
Äntligen är även jag en fireblade ägare!!
Det blev en röd/vit 98a.
Är det någon som vet vilket framhjul(17tum) som passar "bolt on"?
SP1ans ser ju lika dant ut, men passar det rakt av?
Jag har för mig att det ska finnas ett sådant hjul som passar rakt av och ser ut som orginal med 5 ekrar.

Ps: CDI boxen var ostrypt...:ds

Niclas
 
Äntligen är även jag en fireblade ägare!!
Det blev en röd/vit 98a.
Är det någon som vet vilket framhjul(17tum) som passar "bolt on"?
SP1ans ser ju lika dant ut, men passar det rakt av?
Jag har för mig att det ska finnas ett sådant hjul som passar rakt av och ser ut som orginal med 5 ekrar.

Ps: CDI boxen var ostrypt...:ds

Niclas


Har fått i uppgift att CBR600RR-fälgen pasar, men sen måste du köpa ett par Blackbirdskivor för att bromsoken skall lira.
 
Har fått i uppgift att CBR600RR-fälgen pasar, men sen måste du köpa ett par Blackbirdskivor för att bromsoken skall lira.

till 95-97 bladen kör man med cbr 600 f3 pc 31 fälgen

till 98-99 får man ta vfr 800 98-04 fälgen o få fästena för skivorna omgjorda

finns en firma i tyskland som gör det kostar 99€
 
Vilken firma är det?


till 95-97 bladen kör man med cbr 600 f3 pc 31 fälgen

till 98-99 får man ta vfr 800 98-04 fälgen o få fästena för skivorna omgjorda

finns en firma i tyskland som gör det kostar 99€
 
Har fått i uppgift att CBR600RR-fälgen pasar, men sen måste du köpa ett par Blackbirdskivor för att bromsoken skall lira.

Sp-1 fälgarna passar.
Behåll dina speacers ock bromsskivor då cbrskivorna är 15-20 mm större än spettans.
Jag och Bobo08 har bytt.
 
Och dom passade rakt av? Isåfall är det perfekt!!
Om ni har en till salu så säg bara till:tummenupp

Tack!

Sp-1 fälgarna passar.
Behåll dina speacers ock bromsskivor då cbrskivorna är 15-20 mm större än spettans.
Jag och Bobo08 har bytt.
 
Kopplingen börjar slira!

Enkel fråga bara.
Jag kör på motul 5-40 från inköpsdatum ca 2 månader sen, eftersom oljenivån var vid LOW vid inköp fyllde jag på med OK SBK Racingolja till Full i nivån.
Senare har jag pyttsat i Ok-oljan vid behov, totalt ca 1 liter med uppfyllning till Full.Nu igår när jag är ute och kör börjar kopplingen att slira vid ca 8-10 000 varv.Jag har läst att andra skribenter som har kört OK-olja har fått problem med slirande kopplingar och blivit av med det vid ett snabbt filter & oljebyte.Är det en trolig orsak, eller blir det kopplingsbyte?
1 Hojen har gått 4500 mil.
2 Jag kör inte bakhjul.
3 Jag skall till Gotland och köra Ringen Torsdag till Söndag så man hoppas ju att alla svarar byt olja, annars brinner det i knutarna.
:confused:
 
behöver du fylla på olja emellanåt?

jag bytte olja i våras och har kör 600mil i sommar,, min har inte dragit nån olja alls.
 
Om den har slirat mycket på kopplingen är den nog i behov av en ny.
Om kopplingen börjar att slira efter att man pytsat i en annan olja, så betyder nog bara det att kopplingen är ganska sliten.
Men du kan öka fjäderförspänningen på kopplings skruvarna(nödlösning vid slirande koppling), då borde du i allafall klara gotland ring. Det gör du enklast med brickor. Om du har mycket tid över kan du också "rugga upp" ytorna på alla stållameller med en slipduk, då ökar du friktionen mellan lamellerna och därmed slirar den mindre. Obs, dessa förslag är nödlösningar, du bör nog byta koppling senare.

Enkel fråga bara.
Jag kör på motul 5-40 från inköpsdatum ca 2 månader sen, eftersom oljenivån var vid LOW vid inköp fyllde jag på med OK SBK Racingolja till Full i nivån.
Senare har jag pyttsat i Ok-oljan vid behov, totalt ca 1 liter med uppfyllning till Full.Nu igår när jag är ute och kör börjar kopplingen att slira vid ca 8-10 000 varv.Jag har läst att andra skribenter som har kört OK-olja har fått problem med slirande kopplingar och blivit av med det vid ett snabbt filter & oljebyte.Är det en trolig orsak, eller blir det kopplingsbyte?
1 Hojen har gått 4500 mil.
2 Jag kör inte bakhjul.
3 Jag skall till Gotland och köra Ringen Torsdag till Söndag så man hoppas ju att alla svarar byt olja, annars brinner det i knutarna.
:confused:

Är det någon speciell årsmodell på sp1an?

Sp-1 fälgarna passar.
Behåll dina speacers ock bromsskivor då cbrskivorna är 15-20 mm större än spettans.
Jag och Bobo08 har bytt.
 
Last edited:
behöver du fylla på olja emellanåt?

jag bytte olja i våras och har kör 600mil i sommar,, min har inte dragit nån olja alls.

Hur kör du dina mil?
Själv kör jag ganska hårt, har fått i svar av meken att alla hojar drar lite om man envisas med att dra ur den på växlarna.
 
Back
Top