direkt från en annan tråd
Gör en färdig artikel om MC, inte bara negativa saker, skicka ut till tidningarna (så många man kan komma på) och SVT/TV4 etc.
Att skriva här hjälper föga, det är som att prata med redan troende liksom...
En bra artikel om vad MC förarna tycker kan förbättras på vägarna och VARFÖR "vi" kör för fort (förespråka fler ställen att köra på bana tex, Monzta är ett exempel på nedslag för MC kollektivet).
http://www.vikingmotorpark.com/ är ju nåt som är på gång kanske, värt att nämna?
Golfbanor byggs det flera om dagen, asfaltsbanor att köra bil/hoj på byggs det sällan.
Jämförande olyckstatistik
Krav på vidareutbildning av körkort (oberoende om man har ABCDE kort, utbildning ger betydligt bättre effekt än trafikregler)
Jag pratatde med VV för nåt år sen och svaret jag fick på varför man inte inför omtagning/förnyelse av körkort var
"Det är för många som skulle bli av med körkortet"
som anledning, det är ju liksom det som kanske är tanken? klarar man inte ett enklare teori/förarprov så har man väl inte så mkt i trafiken att göra var mitt motargument...
Hjälps åt att skaffa fram bra och relevant information, skriv en/flera artiklar och skicka till pressen!
min 2 cent